1- Quan els esportistes estiguin fent bé les coses, dóna´ls molts

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Activitat CALCULA: ESPORT MASCULÍ I ESPORT FEMENÍ Observatori Crític de l’Esport Autora: Susanna Soler i Prat INEFC Barcelona.
Advertisements

L´energia.
PRÀCTICA ESPORTIVA EN EDAT ESCOLAR A VILANOVA I LA GELTRÚ
PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES
Inspirant llàstima o fent-nos responsables
L’ENTRENAMENT ESPORTIU
MÚLTIPLES I DIVISORS.
Salut mental i prevenció
PAPER DEL TÈCNIC EN L’ENTRENAMENT DE L’ESPORTISTA I/O EQUIP
Ciències per al món contemporani
FUNCIONS ELEMENTALS.
PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
Tema 2. DIVISIBILITAT.
APRENENTATGE MULTINIVELL
EL NEN/A AMB TDAH “ORIENTACIONS PER A LES FAMÍLIES”
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
El Club de Futbol Femení de St.Roc DISSENYA EL BLOG DEL SEU EQUIP
Valors/virtuts per a créixer com a persones.
Recordem què vol dir ser adolescent
@sebastiani64.
GESTIÓ PER PROCESSOS.
Resolució de problemes algebraics
TFC-Disseny d’aplicacions per a iOS Viral Zombies TD
Una forma fàcil d'obtenir algunes fórmules
Potències de nombres racionals
Hipnoparto®: Viure l'embaràs i el retrobament amb consciència i goig
ANÀLISI DELS ESTATS FINANCERS DE L´EMPRESA
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
(Robert S. Baron & Norbert L.Kerr )
Un bocí de pastís...?.
Aquest és un missatge especialment inspirador i bell
ELS DRETS SOCIALS Rics i pobres
Mediació IES s'Agulla (Blanes) Què és la mediació? Conflictes que
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
“LA VIDA ÉS UN DO DE DÉU I UN SERVEI ALS ALTRES”
NUTRICIÓ I PREVENCIÓ DEL CÀNCER DE MAMA
VALORS/VIRTUTS per créixer com a persones
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
Carta d’un infant als seus pares.
DIADA DE LA PAU A SJO.
EN EL VENTRE DE LA TEVA MARE
INICIACIÓ A L' U.D.: "SOM EQUILIBRISTES".
valors humans i socials
L’hoquei.
L’AUTOESTIMA.
L’electricitat i el circuit elèctric
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
Coneixements i idees previs
ESCOLA ANTONI TÀPIES- 5èB
QUAN FAS EQUIP, ETS FAN ÀSTIC!
Les taules de multiplicar
Explica amb detall com ho has fet per decidir el tros que pintes.
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
LES ITS: Mecanismes de transmissió i prevenció
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
L’HANBOL.
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
Als de la Bisbal tan els fots quedar bé com mal.
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU”
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
ELS 5 SENTITS Com ho sap el nostre cos?.
Màster d’Aplicacions Multimèdia
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
WebQuest “ L’esport, ha de ser violent? ”.
Què fas a la universitat?
Què fas a la universitat?
Índex 1. Què és el “Semàfor dels Valors”?
Transcripción de la presentación:

1- Quan els esportistes estiguin fent bé les coses, dóna´ls molts elogis i estímuls sincers. És bo lloar-los amb freqüència i afegir recompenses com una picada de mans o un somriure amistós. Però si no són sincers, els elogis i els estímuls perdran tota la seva eficàcia. Per exemple, dir-li a un esportista que ho ha fet bé, quan aquest sap que no ha estat així. D’aquesta manera tota la confiança i la credibilitat per part de l´entrenador es perd.

2- Desenvolupar expectatives realistes, adequades a l´edat i el nivell de les capacitats de l’esportista. D´aquesta manera serà més fàcil per a l´entrenador fer elogis sincers. No exigeixis el que no es pot exigir i no prometis el que no es pot prometre.

3- Recompensar l´esforç i les bones actituds tant com el resultat. Si s´ha perdut, però el jugador s´ha esforçat, ha de merèixer igualment ser reconegut. Reforça constantment les bones actituds en els qui no tenen bones aptituds per a l´esport.

4- Recompensar la tècnica correcta, i no solament el resultat. Hi ha molts entrenadors que aplaudeixen una jugada efectiva d´un esportista, quan potser la seva execució tècnica no ha sigut la correcta… …i per altra banda, davant d´una jugada o una acció ben executada, però no efectiva, no diuen res. Això a llarg termini no és profitós, per tant és convenient encoratjar i premiar la tècnica correcta amb independència de quin sigui el resultat

5- Aprofitar els recursos materials disponibles per disenyar gran quantitat d’activitats. És convenient dissenyar entrenaments que fomentin la participació al màxim i que incloguin una gran quantitat d´activitats i diversitat de destreses… …fent que les instruccions siguin curtes i senzilles i optimitzar la utilització del material i les instal·lacions.

6- Modificar les regles i les activitats per elevar al màxim l’acció i la participació. Les regles es poden modificar als entrenaments (ex.: als partidets) per assegurar l´èxit i augmentar la motivació. Per exemple, no es pot xutar a gol fins que tot l´equip no hagi tocat la pilota una vegada com a mínim

7- A l´hora de corregir errors, utilitzar l´enfocament positiu «tipus sandvitx». Aquest mètode consisteix que quan un esportista ha comès una errada, en primer lloc hem de mencionar allò que ha fet bé. Exemple: si un jugador rep, xuta i no l´encerta, doncs «bon intent, has xutat en bona posició». Això ajudarà a reduir la frustració derivada de l´errada comesa. En segon lloc, es tracta de donar informació que serveixi per corregir aquest últim: «dóna més efecte a la pilota, i col·loca-la millor». A continuació és convenient finalitzar de manera positiva amb una observació que doni ànims «segueix així, que la propera vegada segur que marques...».

8- Crear un entorn que redueixi la por a intentar noves habilitats. S´ha de generar una atmosfera estimuladora en què la burla i la falta de respecte pels que menys habilitat tenen no es pugui tolerar.

9- Ser entusiasta i predicar amb l´exemple. L´entusiasme es contagia, i és una de les millors opcions per interactuar amb els més tímids. D’altra banda, si no som coherents amb el que diem, perdrem tota credibilitat com a líders de l´equip.