Margin Management Concept

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Jordi Martínez ECOGESA 17 d’octubre 2013 Productivitat: què és i com millorar-la Los contenidos expuestos en el presente documento son propiedad y de uso.
Advertisements

ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
Marta Damunt Meritxell Esquius Núria Puigivila Sonia Sánchez
I. EL PRODUCTE Unitat o conjunt de béns o serveis amb un elevat grau de substitució entre ells.
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
LGAI TECHNOLOGICAL CENTER S.A.
Atenció a la dependència al Medi Rural
En aquest tema veurem els apartats següents:
Planificació financera
Prova pilot sensor de control volumètric a 4 municipis de la província de Barcelona Conchita Vicaria
EL ROL DE LES EMPRESES INSTAL·LADORES EN L’EFICIÈNCIA ENERGÈTICA
UNITAT 2.- L’EMPRESA I EL SEU DESENVOLUPAMEN
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
El mercat i els sistemes d’organització industrial
L’activitat econòmica i el patrimoni empresarial
Anàlisi econòmica i financera
La planificació estratègica al Campus de la
FORMES JURÍDIQUES D’EMPRESES
En aquest tema veurem els apartats següents:
ESTADÍSTIQUES I WEBQUEAST
En aquest tema veurem els apartats següents:
GESTIÓ PER PROCESSOS.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
Unitat 1 La idea de negoci.
Disseny i implementació d’una base de dades relacional
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
COMENTARI DE GRÀFICS.
PLA D’ORIENTACIÓ PROFESSIONAL
El model EDC: De la inserció laboral a la gestió corporativa de la diversitat De les dificultats a les oportunitats empresarials.
Validació de l’experiència professional
Col·laboracions i recerca de sinèrgies per a l'estructuració del sector: experiència de La Confederació II Trobada anual d’entitats del Club de Suport.
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Capitalisme i liberalisme
Mohs i l’escala de duresa dels minerals
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
La gestió per processos
Els sous de les dones a CATALUNYA
Necessita Catalunya un nou finançament?
L’handbol a l’escola - Jornada de formació -
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
EL PROCÉS DE DIRECCIÓ DE L’EMPRESA
El dia del cribratge d’alcohol a Catalunya, una estratègia de sensibilització en el marc del programa Beveu Menys Autors: Díaz Álvarez, Estela; Segura.
ACTITUDS I APTITUDS D’UN EMPRENEDOR Novembre 2004
Presentació Cadena de Valor
Implantació d'un sistema de gestió EMAS a la UPC.
El màrqueting i els seus elements
L´aprovisionament L´aprovisionament consisteix a comprar els materials necessaris per l´activitat de l´empresa (la majoria matèries primeres), emmagatzemar-los.
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
L’empresa com a sistema organitzat
II. EL PRECIO Quantitat de diners que el comprador d’un determinat producte o servei lliura al venedor a canvi de la seva adquisició. És la variable del.
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
3 La idea emprenedora La idea emprenedora
ENQUESTA DE SATISFACCIÓ INTERNA COM A EINA DE GESTIÓ COMPLEMENTÀRIA
Pla Integral de Salut Mental
Organització i creixement
EL SISTEMA ECONÒMIC.
1r. BLOC. INTRODUCCIÓ ALS CONCEPTES COMPTABLES BÀSICS.
ESTRATÈGIES I OBJECTIUS
1 u n i t a t Conceptes bàsics de tècnica comptable.
El patrimoni empresarial.
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
Promoció de la salut i programació sanitària
Presentació de resultats
Gestió del coneixement
Presentació assignatura
El departament de Recursos Humans
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
III Jornada de transport sanitari
Transcripción de la presentación:

Margin Management Concept La força d’un concepte

Introducció a la Gestió Centrada en el Marge Comercial L’EINA DEFINITIVA PER RECUPERAR i INCREMENTAR ELS BENEFICIS DE LES EMPRESES

© rando margin management concept El Margin Management ENDERROCAR MITES © rando margin management concept

Què és una empresa? LA FINALITAT DE TOTES LES EMPRESES ES VENDRE. TRANSACCIÓ COMERCIAL LA FINALITAT DE TOTES LES EMPRESES ES VENDRE. ÉS L'ÚNICA VIA PER GENERAR BENEFICIS. © rando margin management concept

Què és més important per una empresa? Les vendes o el benefici? Prioritats Què és més important per una empresa? Les vendes o el benefici? © rando margin management concept

La finalitat de les empreses “Les empreses no son institucions benefiques que contracten voluntaris per realitzar actes de caritat” Paul Samuelson. “L’objectiu principal d’una empresa és generar beneficis a més de ser útil per la societat.” Peter F. Drucker © rando margin management concept

© rando margin management concept Què és el Marge? Marge i rendibilitat = Marge Financer Marge no es un Benefici El Marge pertany a las vendes, no al Dept. financer ni al Dept. Producció. Les empreses tenen l’obligació de generar beneficis per no desaparèixer. © rando margin management concept

INCREMENTAR LES VENDES NO SEMPRE DONA ELS RESULTATS ESPERATS 1+1≠2 INCREMENTAR LES VENDES NO SEMPRE DONA ELS RESULTATS ESPERATS rando margin management concept

Què és La Gestió del Marge És una filosofia És un sistema d’organització, anàlisi i control de tota l’informació sobre productes i clients que existeix en la mateixa empresa, per poder prendre decisions estratègiques. © rando margin management concept

La Filosofia de la Gestió del Marge La filosofia del Marge s’implanta en els cinc pilars d’una empresa: Vendes Organització Preus Productes Producció © rando margin management concept

CLAUS DE LA GESTIÓ CENTRADA EN EL MARGE COMERCIAL 10 CLAUS DE LA GESTIÓ CENTRADA EN EL MARGE COMERCIAL rando margin management concept

© rando margin management concept Clau 1 OBJECTIUS PRINCIPALS DE L’EMPRESA: EL MARGE I EL BENEFICI. © rando margin management concept

© rando margin management concept Clau 2 CLASSIFICAR I DIFERENCIAR COSTOS FIXES COSTOS VARIABLES © rando margin management concept

Costos Fixos vs Costos Variables Tots els costos que no estan directament relacionats amb les vendes Costos variables Tots els costos directament relacionats amb les vendes, necessaris per produir una unitat de més.

© rando margin management concept Clau 3 CANVIAR EL SISTEMA DE COSTOS. FULL COST vs DIRECT COST © rando margin management concept

Full Cost vs Direct Cost. Full Cost (Costes Totals) Agrupa en un sol bloc tots els costos de l’empresa, assignant-los i repartint-los de manera aleatòria, afegint-hi un benefici esperat fins a obtenir el Preu de Venta desitjat. Direct Cost (Costos Directes) Assigna els costos directes del producte, considerant els costos fixos como un cost general comú que ha de ser cobert per el Marge de les vendes © rando margin management concept

© rando margin management concept Clau 4 DESGLOSAR I ANALITZAR TOTS ELS MARGES DE L’EMPRESA. © rando margin management concept

El Marge Brut Unitari (MBU) No existeix un únic Marge Brut. Es la suma de tots els Marges Unitaris generats per els productes i els clients de l’empresa. Tot el que no es mesura ni s’analitza, no es pot millorar. © rando margin management concept

La piràmide de la rendibilitat © rando margin management concept

© rando margin management concept Clau 5 NO COMPETIR MAI ÚNICAMENT PER PREU © rando margin management concept

Gestió de Preu (Pricing) Els clients no compren productes. Compren serveis, utilitats i solucions. Compren Valor Afegit El preu el fixa el mercat i el client. No l’empresa. El preu és el valor que el client atribueix als productes sense preocupar-se per els costos o la dificultat dels processos © rando margin management concept

© rando margin management concept Clau 6 INVERTIR EN PRODUCTIVITAT PER GANYAR COMPETITIVITAT © rando margin management concept

© rando margin management concept Competitivitat La competitivitat de les empreses no te rés a veure amb preus baixos i ni costos baixos. Té a veure amb la seva Productivitat. La competitivitat d’una empresa té a veure amb la seva capacitat per oferir solucions a problemes plantejats per els clients potencials amb un preu acceptat i que aporti beneficis a l’empresa © rando margin management concept

© rando margin management concept Clau 7 FIXAR PREUS SOBRE VALOR NO SOBRE COSTOS NI COMPETÈNCIA. © rando margin management concept

© rando margin management concept Valor Afegit © rando margin management concept

© rando margin management concept Clau 8 ORGANITZAR i INCENTIVAR L’EMPRESA SOBRE EL MARGE © rando margin management concept

Organització eficient Tota l’empresa es responsable de l’èxit procés comercial Implantar sistemes d’informació clars i transparents per implicar tot el personal en l’objectiu de Marge. Incentivar comercials i directius sobre el Marge i no sobre el volum de venda. © rando margin management concept

© rando margin management concept Clau 9 INVERTIR ELS RECURSOS EN ACCIONS QUE APORTEN VALOR A L’EMPRESA © rando margin management concept

© rando margin management concept La Llei de Pareto La majoria d’empreses dediquen el 80% del seus esforços a activitats que aporten el 20% dels resultats. Centrar els esforços en vendre els productes més rendibles als clients que aportin un MB més alt. L'èxit d’un Producte no es mesura per la seva innovació. Es mesura per la seva acceptació en el mercat. © rando margin management concept

© rando margin management concept Clau 10 FIXAR ELS OBJECTIUS SOBRE EL FUTUR MAI SOBRE L’HISTÒRIC © rando margin management concept

Planificació i anàlisi Si els objectius son irreals, els resultats son decebedors. L’empresa ha de gestionar el futur on vol anar. L’històric serveix per analitzar tendències i avaluar les possibilitats d’aconseguir el Marge Brut. Els costos fixos, les inversions i el benefici planificat son els objectius prioritaris de l’empresa. © rando margin management concept

© rando margin management concept Conclusions Peter F. Drucker L’objectiu d’una empresa és crear clients El client és Rei, sempre que aporti beneficis a l’empresa Conèixer a fons els teus productes i clients, obre un món nou d’oportunitats de negoci L’empresa ha d’equilibrar els objectius d’augmentar les vendes i la quota de mercat amb l’increment dels marges i del benefici. © rando margin management concept

rando-mmc i la premsa