LES FUNCIONS DEL VÍDEO A L’ENSENYAMENT

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Activitats artístiques al CFA Miquel Martí i Pol De l’expressió oral i escrita a la cohesió social.
Advertisements

Del llenguatge visual al missatge visual Su Richardson Burnt Breakfast Adaptació d’una presentació de M. Acaso.
RESUM.
L’illa dels 5 Fars.
COMPETÈNCIA COMUNICATIVA
ELS LLENGUATGES VISUALS
Les competències i la coeducació
Tema 6: L’ENERGIA.
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
CONSELL COMARCAL DEL TARRAGONÈS Dr. Joan Fuguet Busquets
La comunicació en les relacions socials
Crítica al Platonisme i a la tradició judeocristiana
El moviment i les forces ESQUEMA INICI ESQUEMA RECURSOS INTERNET
Ens comuniquem per CEIP Salvador Espriu
Les bones pràctiques per a la educació en família
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
1 u n i t a t La comunicació.
L’Expressió escrita.
BENVINGUTS A ESQUIROLS!
PETITS REPORTERS Títol.
PSICOMOTRICITAT.
OPCIONS METODOLÒQIQUES
JOHN LOCKE EPISTEMOLOGIA.
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Imatges en moviment. El llenguatge cinematogràfic
PRESA DE DECISIONS Manuel Ortega(
1 u n i t a t Electricitat bàsica.
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Competències bàsiques en Educació Física
Diverses parts (òrgans)
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
UTILITZACIÓ DE GINYS EN EDUCACIÓ INFANTIL 3 ANYS
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
2. L’idealisme absolut de Hegel
BENVINGUTS A L’ESCOLA!! 28 de febrer de 2015.
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
Les competències i la coeducació
1. L’empirisme de Locke 1.1. L’origen i la constitució del coneixement
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
Síntesi (ordenació i unificació)
KARAOKE a CLASSE Activitat desenvolupada a: Educació Infantil
JOCS VS PANTALLES.
EL PROCÉS DE DIRECCIÓ DE L’EMPRESA
ESCOLTA ESTRUCTURADA A P3 Escola Joan Maragall.Vilanova del Camí.
Projecte d’educació en comunicació audiovisual.
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
TEMA 2 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
EL LLENGUATGE LITERARI
QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR
Com fer una presentació? Comunicació oral
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
TEMA 3 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
Coneixements i idees previs
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
Proves de competències bàsiques als 14 anys
LLENGUATGE PENSAMENT I REALITAT
ESTRUCTURES TRIANGULARS I CIRCULARS DE TRES NIVELLS
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola
PRIMERES VISITES AMB PROCEDÈNCIA ENSENYAMENT
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
Pureza de Maria Escola de pares - infantil
ITINERARIS 4t d’ESO.
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola: Educació Infantil
Què són les TIC ? ( Tecnologies de la informació i Comunicació)
Transcripción de la presentación:

LES FUNCIONS DEL VÍDEO A L’ENSENYAMENT Vídeo y Educación, Joan Ferrés (Ed. Paidós) Capítol 4

Funció Informativa. Vídeo document. L’interès de l’acte comunicatiu es centra en l’objecte de la realitat a què fa referència. El missatge té la finalitat fonamental de descriure una realitat el més objectivament possible. Vídeo enfront televisió els continguts de tv ens vénen donats. Versatilitat gravació reproducció El vídeo ens acosta l’entorn més pròxim Permet destacar aspectes (enfoc, enquadrament…)

Funció Motivadora. Vídeo animació. L’interès de l’acte comunicatiu es centra en el destinatari buscant afectar la seva voluntat per incrementar les possibilitats d’un determinat tipus de resposta. La imatge és més eficaç que la paraula a l’hora de suscitar emocions i sentiments. Trenca els rols del mestre com a emissor-actiu i l’alumne com a receptor-passiu.

Funció Expressiva. Creativitat i vídeo-art Quan en l’acte comunicatiu l’interès primordial es centra en l’emissor, que expressa en el missatge les seves pròpies emocions o s’expressa a si mateix Utilització de la càmera fomenta la presa de consciència del propi món afectiu. Element catàrtic de la producció com a expressió plàstica Fomenta el sentit crític enfront la realitat. Vídeo-art com a forma d’expressió característica, treballa sobre la materialitat del discurs sonor i visual.

Funció Avaluativa. El vídeo-mirall. Acte de comunicació en el que importa fonamentalment la valoració de conductes, actituds o habilitats dels subjectes captats per la càmera. Diferent de mirar-se al mirall. Em veig com sóc vist. Em sento com em senten. Distanciament que permet objectivar-se per prendre consciència de la pròpia identitat. Permet autoanalitzar-se en diferents codis expressius: gest, llenguatge… Inverteix la situació d’alienació que provoca le televisió.

Funció Investigadora. Quan l’objectiu està en l’anàlisi posterior i amb deteniment d’allò que s’ha enregistrat. El mitjà és especialment idoni per a la reproducció de seqüències subjectes a l’anàlisi de qualsevol tipus. Permet l’observació de cosssos reduïts (macro) i de moviments. Permet la repetició i la ralentització fins a la congelació de la imatge. L’observació permet la recollida de dades diverses. Permet la comparació. Contrasta amb l’acceleració de plans pròpia de la funció espectacular de la tv.

Funció Lúdica. El vídeo com a joc. Quan en l’acte de comunicació l’interès se centra bàsicament en el joc, en l’entreteniment, en la gratificació o en passar-s’ho bé. Com a mitjà expressiu es presta al plaer estètic. Permet l’error i això facilita i estimula l’experimentació. Passar-s’ho bé és motivador i la motivació és important per a l’aprenentatge. Espontàniament es va avançant cap a nivells d’organització, repartiment de rols, descoberta… Vídeo i tv són lúdics en direccions oposades.

Funció Metalingüística. Quan en l’acte comunicatiu l’interès se centra fonamentalment en el codi mateix. S’utilitza un codi per parlar del propi codi. Permet l’aprenentatge del llenguatge de la imatge en moviment des de la pràctica. Primera fase: domini del codi de l’expressió audiovisual. Segona fase: expressar-se adaptant-se a diferents situacions comunicatives . Tercera fase: expressar-se de forma genuïna i personal superant models dels mass media.