QUAN EL RIU ARRIBA AL MAR: EL GALATXO D’EN SORRAPA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
PERQUÈ ELS RIUS HAN D’ARRIBAR AL MAR?
Advertisements

AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
ENERLOGY MONITORING Monitoritzar Gestionar Web Consums Aigua
Les entrevistes: Segona part
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
9. Els recursos del planeta
MESURA DEL RADI DE LA TERRA (seguint Eratóstenes)
Elaboració d’un mapa temàtic
Alimenta el teu cos.
La Terra.
Noms: Franco i Julio Grup i nivell: 5è B Escola: CEIP Anselm Clavé
LES AIGÜES SALVATGES Les aigües de torrentera procedeixen de la pluja
LES PLANTES I LES SEVES PARTS
QUINS MATERIALS SÓN MILLORS CONDUCTORS ELÈCTRICS?
Comprensió del canvi climàtic
ELS PAISATGES I ELS POBLES
El Montgrí per camins de calç.
La Ràpita, platja i port.
CLAUDE MONET.
La Bassa: estació de servei per a les aus aquàtiques.
3a PART Els nens i nenes de P- 4
LA MENTIDA DESCOBERTA.
FESTES DE NADAL Elena Extraviz.
Coneixement del Medi Social i Cultural
Recordem què vol dir ser adolescent
DE LA GARROTXA A L’EMPORDÀ, VIU EL FLUVIÀ
EL JOC DELS PINS CAMP D’APRENENTATGE D’EMPÚRIES
CJE VISITA DE LA CJE AL CLAVEGUERAM DE BARCELONA 29/05/2010
Experimentam amb la ciència
EGIPTE I EL NIL Maria Turu Arnau Carbonell Juan Cambra Curs
EGIPTE I EL NIL HUGO M I SERGI H.
El Riu, dolç o salat?.
Mireia González Marta Beneyto Genís López Martí Fabregat
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
QUÈ FA QUE UNA PILOTA BOTI MÉS QUE UNA ALTRA?
RIUS I RIEROLS 6è de primaria- juny 08 Carlos de Molina Carlota Delise
Què hi ha a l'Univers?.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?
TEMA 2 Unitat 2: El problema de l’aigua.
Cicle Superior (Curs 2015 / 2016) CIM D’ÀLIGUES.
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
La vida a Sebes.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
L’ASSUT DE L’EBRE.
RECOLLIM ELS DIBUIXOS Tothom ens va ajudar molt, i tots els alumnes de 1r a 4t van fer el seu dibuix. Amb aquests dibuixos vam decidir enquadernar-los.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
L’AIGUA A LA NATURA.
ENS TROBEM DE NOU.
Sortir fora de l’escola: Què ens plantegem?
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
TECNOLOGIA.
Aigua Projecte 2n primària.
PERQUÈ LA NOSTRA SABATA TÉ UN NÚMERO!!
PLA D’EVACUACIÓ Curs 2016/17 Generalitat de Catalunya
Un animal en perill d’extinció
Millorar el rendiment escolar dels nostres fills i filles
Salvador Vila Esteve Geografia i Història 1r d’ESO
QUIN EFECTE TENEN ELS ÀCIDS SOBRE ELS ALIMENTS?
d’una xerrada de l’Eduard Sala que trobareu a
L’AIGUA UN RECURS POC VALORAT?
Noms: Gemma-Raquel Grup i nivell: 5è A Escola: CEIP Anselm Clavé
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
Granota VERTEBRAT amfibi carnívor.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
L’AIGUA ÉS VIDA.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Transcripción de la presentación:

QUAN EL RIU ARRIBA AL MAR: EL GALATXO D’EN SORRAPA

¿Per quines raons l’aigua del riu ha d’arribar al mar? Fer reflexionar a l’alumnat sobre la obvietat de que els rius han d’arribar al mar...

2. Per a gaudir de l’arena de les platges. 1. Per a evitar que l’aigua salada entre riu amunt massa mesos a l’any. 2. Per a gaudir de l’arena de les platges. 3 de les raons de perquè l’Ebre ha d’arribar al mar. Per evitar la falca salina, per evitar la regressió del delta i per seguir afavorint l’aport de nutrients que fan que les aigües que envolten el delta siguin molt riques en diversitat d’espècies. 3. Perquè els pescadors del mar es guanyen la vida.

L’Ebre, un riu aprofitat Els rius ens proporcionen aigua i energia Quins soón els aprofitaments del riu al llarg del seu curs: generar energia, ús industrial, regadiu, ús domèstic...

Per fer tot això, hem de emmagatzemar l’aigua En els darrers anys hem construït molts embassaments Quins impactes tenen aquestes preses al llarg del riu?

L’Ebre, un riu minvant El cabal de l’Ebre ha anat minvant a la seva desembocadura al llarg dels darrers 50 anys. Com ha anat variant el cabal del riu els darrers anys. Impacte de la regulació del riu: menys aport de sediments que es queden estancats als embassaments.

Què farem a la sortida?

Farem un viatge en barca a la desembocadura Observarem les vores del riu...

... per poder fer el Siset del riu. Joc d’observació on es van assenyalant tots aquells elements que configuren el riu a la seva desembocadura.

Amb l’ampolla de profunditat, recollirem mostres d’aigua del riu a diferents llocs i profunditats per esbrinar si l’aigua del riu és dolça o salada. Recollida de mostres d’aigua amb ampolles de profunditat

El disc de Secchi ens ajudarà a saber fins on arriba la llum del sol. Mesura de la transparència de l’aigua per veure el possible impacte de la radiació solar a l’aigua.

Filtrarem l’aigua amb una mànega, per saber què porta l’aigua del riu. Recollida de mostres amb la mànega: plancton.

Separar l’aigua de la sal i saber si és dolça o salada... Anirem al Camp d’Aprenentatge i farem un taller d’experiències amb l’aigua del riu: Separar l’aigua de la sal i saber si és dolça o salada... Taller de salinitat i de plancton, a l’aula. Mètode científic. Conclusions a la pregunta formulada de perquè l’aigua del riu ha d’arribar al mar. ...i mirar al microscopi que porta l’aigua del riu.

Què farem abans al centre?

Coneixerem els rius i deltes de Catalunya i els situarem sobre un mapa. Act. Prèvia: Situar sobre el mapa mut els diferents rius i deltes de Catalunya.

Ens plantejarem quins preconceptes tenim sobre l’aigua del riu i què pensem que trobarem a les seves vores. Act. Prèvia: Coneixements previs sobre el tram final del rius.

Veurem què és un microscopi, coneixerem quines són les seves parts, i aprendrem a utilitzar-lo. Act. Prèvia: ús del microscopi, parts, característiques...

Recordeu d’emportar-vos: Roba d’abric per a la barca Motxilla por portar l’aigua i el menjar El quadern, una carpeta i estris d’escriure Opcionalment, si en teniu, podeu emportar-vos un prismàtic per observar les vores del riu. Recordatori sobre el que hem de portar a la sortida.