TRIANGULANT L’AVALUACIÓ DE LES PRÀCTIQUES EXTERNES EN EL GRAU DE PEDAGOGIA.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
TRABAJADORA SOCIAL FUNCIONES.  INFORMACION Y ASESORAMIENTO A TODA LA COMUNIDAD EDUCATIVA  COORDINACION Y CANALIZACION DE DIFERENTES AGENTES DE LA RED.
Advertisements

Rasgo: Mecanismos para garantizar los profesores para cubrir las clases en la totalidad de horas y los días establecidos en el ciclo escolar Número de.
Módulo 3: Teoría y Técnica de la Acción Tutorial
Competències ètiques en la formación universitària
Escuela Normal de Naucalpan
Estratègies d’aprenentatge per competències
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
DISEÑO Y ORGANIZACIÓN DE LAS ASIGNATURAS DE PRACTICUM I, II Y III, DE LAS ENSEÑANZAS DE GRADO DE EDUCACIÓN PRIMARIA E INFANTIL. ESCUELA UNIVERSITARIA DE.
Estudi per a la identificació de
ELS PLANS D’ACCIÓ TUTORIAL A LA UNIVERSITAT DE BARCELONA
EL SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES A L’AJUNTAMENT DE MANLLEU
OFERIM: TÍTOL DE L’OFERTA NOM DE L’ORGANITZACIÓ DESCRIPCIÓ DE L’OFERTA
PROPOSTA DE PROJECTE INTERDISCIPLINARI A TRAVÉS
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
PROCÉS FINAL FCT amb qBid
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
1 1.
EL PLA INDIVIDUALITZAT
UVic i Rosa Sensat Maig de 2013
ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS INQUIETUDS NECESSITATS DEMANDES ROL DEL COL·LEGI ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS.
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
LA PRACTICA DOCENTE EN EL CONTEXTO UNIVERSITARIO
LA TUTORIA DE PROFESSORAT NOVELL QUÈ ÉS. PER A QUÈ SERVEIX
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
ASPECTES ADMINISTRATIUS D’INTERÈS PEL TUTOR DEL CENTRE RECEPTOR:
Seminari d’Educació Especial
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
Presentació Cadena de Valor
Implantació d'un sistema de gestió EMAS a la UPC.
Presentació de 1r d’ESO Curs
“EL PALIC, un model per a les illes”
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Tutor: Nombre Nombre Apellido Apellido
FORMACIÓ CONTINUADA · DAP CAMP DE TARRAGONA CURS D’AVALUACIÓ FORMATIVA
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
IV JORNADES DOCTORIALS
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
PROGRAMA ELECTORAL FeSP-UGT Universitat de València
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
“L’ètica empresarial a les organitzacions sanitàries i socials”
Cap a l’FCT en els cicles LOE
Departamento de Pedagogia Aplicada
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
MODEL ADMINISTRATIU I DE GESTIÓ
CRAI: definició i estructura
Catàleg de llocs de treball del CPNL
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
CRAI: Unitat de Recerca
EL PLAN DE GESTIÓN DE RECURSOS HUMANOS
Promotor Universitari de la Donació de Sang
Avaluació de la funció directiva: experiència del mètode portafolis
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de: - Servei de Gestió de la Recerca, de la Oficina de Projectes Internacionals de Recerca,
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
que necessites saber de la Biblioteca
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
ORGANITZACIÓ ACCIÓ TUTORIAL
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
ASSESSORAMENT TIC CURS Departament d’Educació
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

TRIANGULANT L’AVALUACIÓ DE LES PRÀCTIQUES EXTERNES EN EL GRAU DE PEDAGOGIA Dra. Núria Rajadell i Puiggròs Facultat d’Educació nrajadell@ub.edu www.ub.edu/praxis/ca ll

DISSENY DEL PRÀCTICUM PSL-1 PSL-2 PEX EXPLORACIÓ DEL MAPA DE LA PROFESSIÓ 1r. curs / 2n. semestre 6 crèdits PSL-2 REALITZACIÓ DE PRÀCTIQUES SIMULADES 3r. curs / 2n. semestre 6 crèdits PEX IMMERSIÓ EN LA REALITAT PROFESSIONAL 4rt. curs / anual 18 crèdits PRÀCTIQUES EXTRACURRICULARS (opcionals) a partir de 3r. curs màxim 750 hores/curs

ALUMNE TUTOR ORGANITZACIÓ UNIVERSITAT

TASQUES DEL TUTOR Orientar de forma individualitzada a l’alumne Relacionar-se amb l’organització de pràctiques Dinamitzar els Seminaris de Pràctica Reflexiva Validar les competències professionals de l’alumne   Relación con la organización de prácticas: se interesa para asegurar la realización de un compromiso formativo, y para fortalecer el vínculo entre el tutor de la organización y el alumno, a lo largo del proceso. Resulta fundamental la reunión inicial de incorporación del alumno al centro a fin de concretar las tareas a realizar, competencias a lograr y el calendario. También es básica una última visita para cerrar el proceso formativo, en la que se llevará a cabo una valoración y se agradecerá su participación e implicación: El seguimiento a lo largo del curso dependerá de cada casuística (conocimiento del centro, implicación de alumno…). Dinamización de los Seminarios de Práctica Reflexiva: más allá de su rol como experto, deberá ejercer de coach que dirija, dote de significado y colabore con su grupo de alumnos, para encontrar respuestas, socializar informaciones, formular cuestiones, ampliar sus conocimientos con las experiencias con los demás. Validar las competencias profesionales del alumno practicante, a partir de diferentes indicadores desde su mirada como docente (con ayuda de observaciones, entrevistas, tutorías, recursos elaborados por parte del alumno…), con el soporte del tutor de la institución (quién ha sido el que más ha podido corroborar su evolución profesional) así como con la autoevaluación por parte del alumno. Su responsabilidad de validarle como profesional de la Pedagogía es muy potente.

ELS SEMINARIS DE PRÀCTICA REFLEXIVA La integració en l'organització La comunicació interna i externa Els recursos i els serveis en l'organització Gestionant les nostres emocions Aprenent a fer i aprenent a resoldre problemes La relació amb les persones: usuaris, alumnat, clients… El treball en equip: relació amb els companys, professionals, jerarquies ... La diversitat en l'organització La responsabilitat corporativa: dilemes ètics, sostenibilitat Innovació i transferència. Oportunitats de futur Projecte de desenvolupament personal i inserció professional

VALIDACIÓ DE LES COMPETÈNCIES PROFESSIONALS Formulari d'autoavaluació de l'alumnat:  https://goo.gl/forms/BPRFIXcILAysfn6d2 Formulari d'avaluació dels tutors de les organitzacions de pràctiques:  https://goo.gl/forms/FVsob4WUakn8K9Pm2 Formulari d'avaluació del tutor UB:  https://goo.gl/forms/Zyi6cC4m8od4eflH2

MÉS INFORMACIÓ A… www.ub.edu/praxis/ca Inici: qui som, per què PRAXIS, quines finalitats pretenem Docència: informació general i Pla Docent de PSL- 1, PSL-2 i PEX documents per a la gestió Innovació i Recerca: publicacions, projectes i activitats com a organitzadors i com a participants