TRIANGULANT L’AVALUACIÓ DE LES PRÀCTIQUES EXTERNES EN EL GRAU DE PEDAGOGIA Dra. Núria Rajadell i Puiggròs Facultat d’Educació nrajadell@ub.edu www.ub.edu/praxis/ca ll
DISSENY DEL PRÀCTICUM PSL-1 PSL-2 PEX EXPLORACIÓ DEL MAPA DE LA PROFESSIÓ 1r. curs / 2n. semestre 6 crèdits PSL-2 REALITZACIÓ DE PRÀCTIQUES SIMULADES 3r. curs / 2n. semestre 6 crèdits PEX IMMERSIÓ EN LA REALITAT PROFESSIONAL 4rt. curs / anual 18 crèdits PRÀCTIQUES EXTRACURRICULARS (opcionals) a partir de 3r. curs màxim 750 hores/curs
ALUMNE TUTOR ORGANITZACIÓ UNIVERSITAT
TASQUES DEL TUTOR Orientar de forma individualitzada a l’alumne Relacionar-se amb l’organització de pràctiques Dinamitzar els Seminaris de Pràctica Reflexiva Validar les competències professionals de l’alumne Relación con la organización de prácticas: se interesa para asegurar la realización de un compromiso formativo, y para fortalecer el vínculo entre el tutor de la organización y el alumno, a lo largo del proceso. Resulta fundamental la reunión inicial de incorporación del alumno al centro a fin de concretar las tareas a realizar, competencias a lograr y el calendario. También es básica una última visita para cerrar el proceso formativo, en la que se llevará a cabo una valoración y se agradecerá su participación e implicación: El seguimiento a lo largo del curso dependerá de cada casuística (conocimiento del centro, implicación de alumno…). Dinamización de los Seminarios de Práctica Reflexiva: más allá de su rol como experto, deberá ejercer de coach que dirija, dote de significado y colabore con su grupo de alumnos, para encontrar respuestas, socializar informaciones, formular cuestiones, ampliar sus conocimientos con las experiencias con los demás. Validar las competencias profesionales del alumno practicante, a partir de diferentes indicadores desde su mirada como docente (con ayuda de observaciones, entrevistas, tutorías, recursos elaborados por parte del alumno…), con el soporte del tutor de la institución (quién ha sido el que más ha podido corroborar su evolución profesional) así como con la autoevaluación por parte del alumno. Su responsabilidad de validarle como profesional de la Pedagogía es muy potente.
ELS SEMINARIS DE PRÀCTICA REFLEXIVA La integració en l'organització La comunicació interna i externa Els recursos i els serveis en l'organització Gestionant les nostres emocions Aprenent a fer i aprenent a resoldre problemes La relació amb les persones: usuaris, alumnat, clients… El treball en equip: relació amb els companys, professionals, jerarquies ... La diversitat en l'organització La responsabilitat corporativa: dilemes ètics, sostenibilitat Innovació i transferència. Oportunitats de futur Projecte de desenvolupament personal i inserció professional
VALIDACIÓ DE LES COMPETÈNCIES PROFESSIONALS Formulari d'autoavaluació de l'alumnat: https://goo.gl/forms/BPRFIXcILAysfn6d2 Formulari d'avaluació dels tutors de les organitzacions de pràctiques: https://goo.gl/forms/FVsob4WUakn8K9Pm2 Formulari d'avaluació del tutor UB: https://goo.gl/forms/Zyi6cC4m8od4eflH2
MÉS INFORMACIÓ A… www.ub.edu/praxis/ca Inici: qui som, per què PRAXIS, quines finalitats pretenem Docència: informació general i Pla Docent de PSL- 1, PSL-2 i PEX documents per a la gestió Innovació i Recerca: publicacions, projectes i activitats com a organitzadors i com a participants