8ª Convocatòria Planter de Sondeig i Experiments

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Activitat CALCULA: ESPORT MASCULÍ I ESPORT FEMENÍ Observatori Crític de l’Esport Autora: Susanna Soler i Prat INEFC Barcelona.
Advertisements

Index -XBOX 360 -PlayStation3 -¿Qué problemes te Xbox 360? -Qué problemes te PlayStation3? -Jocs de Xbox360 y Play3.
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Les amistats estan fetes de trossets....
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
Els instruments musicals
Equacions amb dues incògnites.
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
EL LLENGUATGE MUSICAL.
PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
QUINS MATERIALS SÓN MILLORS CONDUCTORS ELÈCTRICS?
I transforma un llibre en un nou lector
Per què hi ha objectes que suren i objectes que no suren?
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
Automàtic o al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Creació d’un mapa personalitzat
Quan l’amor fa mal.
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
Resolució de problemes algebraics
Experimentam amb la ciència
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
QUÈ FA QUE UNA PILOTA BOTI MÉS QUE UNA ALTRA?
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
Gestor de col·leccions de videojocs
Som nois i noies de 5è de l’escola Seat
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
Mohs i l’escala de duresa dels minerals
Projecte interdisciplinari:
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
Un test per pensar... Materials de
COMBINACIÓ DE PRONOMS FEBLES
III Jornada de transport sanitari
9.3 Joc de Nim (Joc amb mistos)
3. TOTS SOM DIFERENTS..
Resultats DIAGNOSI SOCIO CULTURAL DE L’ENTORN FAMILIAR DELS I DE LES
Matemàtiques 3er E.S.O..
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Què existeix i què no existeix.
Perfil dels enquestats
El dia del cribratge d’alcohol a Catalunya, una estratègia de sensibilització en el marc del programa Beveu Menys Autors: Díaz Álvarez, Estela; Segura.
DIADA DE LA PAU A SJO.
EN EL VENTRE DE LA TEVA MARE
valors humans i socials
CONCURS.
LA VIDA DE LES PERSONES.
TECNOLOGIA.
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
El repte d’incloure Recursos i estratègies
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
APICULTURA.
BIODIVERSITAT A L’HORT
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
Resum Informe d’Enquesta d’Opinió de l’Empleat
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
Passes a seguir per iniciar un nou curs acadèmic en el GestIB
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Dr. Pere Mir Dr. Eduard Cristóbal Desembre de 2004

A la classe de Medi ens vàrem preguntar quins dubtes voldríem aclarir envers el nostre cos… Després de molt pensar va sorgir la pregunta…
La vulneració dels drets socials
ACCÉS A L’HABITATGE A BARCELONA
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
Raúl Álvarez Genes ( auronplay )
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Aquí hi va el títol del pòster: representatiu de les conclusions,i que generi interès, sient seriós i exacte Pérez, J., Rodríguez, P., Casal, J. Institut.
CONTE LA FADA EMPATIA VISITA UNA ESCOLA.
CABREM TOTS AL GIMNÀS?.
Transcripción de la presentación:

8ª Convocatòria Planter de Sondeig i Experiments

INTRODUCCIÓ Avui en dia, com a herència als successos dels últims anys, els indies han donat lloc a la normalització d’un tipus de videojocs més “personals”. Han tornat a alguns videojocs el pes narratiu i complexitat artística que s’havia deixat de banda anteriorment a causa dels nous models de negoci. Això és visible tant en els mateixos indies com, des de fa menys, en AAA’s. La part dolenta és que, encara que s’ha avançat, no és segur que això segueixi així. Amb l’increment massiu d’oferta en la secció indie del mercat i l’augment de gent interessada en el mitjà però d’una manera més casual, aquesta investigació pretén respondre la pregunta... SEGUIRÀ ESSENT RENTABLE EL VIDEOJOC INDEPENDENT EN UN FUTUR?

OBJECTIU D’ESTUDI Volíem fer un estudi de la situació dels videojocs independent o indies a partir de realitzar una investigació a tres bandes: Faríem aquesta triangulació i tindríem present com a referència Dades del libro blanco del desarrollo español de videojuegos 2016.

HIPÒTESIS Abans de començar la investigació, pensàvem que els companys d’en Pau, de 1r fins a 4t d’ESO de l’institut Juan Manuel Zafra.... Quasi no coneixerien els jocs indie; i que no tindrien consciència del sector independent al mercat, per tant, els videojocs “indies” tindrien un públic minoritari. Els que juguessin a videojocs, ho farien majoritàriament amb el mòbil o amb consoles de sobretaula. També creiem que, per una banda, els videojocs “indies” tindrien menys vendes que els que no ho són, i que el podríem demostrar a partir de les respostes dels companys, de banc de dades SteamSpy i les respostes als correus que vàrem enviar, per part dels professionals del sector. I per l’altre, que els professionals del sector veurien art rere d’un videojoc i que pensaven que el futur del sector indie perilla.

RECOLLIDA DE DADES-ALUMNES D’ESO DE L’INSTITUT JM ZAFRA N=Població/Univers = 369 p=Probabilitat d’ocurrència=0,5 1-alfa/2=0,005 Z(1-alfa/2)=2,58

FORMULARI GOOGLE DRIVE PENJAT A LA PLATAFORMA MOODLE DE L’INSTITUT JUAN MANUEL ZAFRA

RECOLLIDA DE DADES DE STEAMSPY

RECOLLIDA DE DADES DE PROFESSIONALS DEL SECTOR

DESCRIPCIÓ I ANÀLISI DE DADES ALUMNAT DE L’INSTITUT JM ZAFRA

DESCRIPCIÓ I ANÀLISI DE DADES DE STEAMSPY

DESCRIPCIÓ I ANÀLISI DE DADES DE LES RESPOSTES DELS EXPERTS I EL LLIBRE DE REFERÈNCIA

RESULTATS OBTINGUTS-1 Els resultats obtinguts quantificables donen un “perfil de jugador mig” i una proporció de popularitat entre jocs indie/no indie, i per altra, de la base de dades, que dóna com a resultat el volum de propietaris dels videojocs indies.

RESULTATS OBTINGUTS-2 Comptant els gratuïts, els 200 jocs amb més propietaris en tenen més que els demés junts. Sense comptar-los, 250 en tenen més que tots els demés. Comptant els videojocs gratuïts, el 47% dels indies a Steam tenen menys de 10.000 propietaris i Sense comptar-los, el 49,94% dels indies .

PERFIL DEL JUGADOR DE VIDEOJOCS INDIES El perfil de jugador mig extret del formulari que vaig passar als nois i noies des de 1r fins a 4t de l’institut Juan Manuel Zafra de Barcelona, va ser el següent: les plataformes més utilitzades són el mòbil i la consola de sobretaula (70% de la gent les fa servir) i per cada videojoc indie, els jugadors de mòbil coneixen 1,98 jocs normals i els jugadors de consoles de sobretaula en coneixen 4,3. Segons la base de dades SteamSpy, a partir del volum de propietaris dels videojocs indies, constato que comptant els videojocs gratuïts, el 47% dels indies tenen menys de 10.000 propietaris i sense comptar-los, correspon a un 49,9% Segons les respostes dels professionals: Tots els “enquestats” han coincidit a l’hora de parlar del sector independent en els següents aspectes: Tots consideraven que si et vols dedicar professionalment als videojocs, en primer lloc no tens perquè dedicar-te a crear dins d’una empresa independent, i en segon, que si ho fas, no hi haurà problemes en el futur amb aquest mercat.

CONCLUSIONS DE L’ESTUDI Segons les respostes dels companys en quant als jocs que coneixen podem afirmar que tal com pensaven no coneixen gaire els jocs indies, però els coneixen més del que ens pensaven, per tant aquest sector és un sector minoritari, però no fins al punt que ens havíem imaginat. També dodem afirmar que els companys d’ESO de l’institut juguen majoritàriament amb el mòbil i les consoles de sobretaula. Segons els professionals del sector dels videojocs, hi ha lloc pel sector del videojoc indie i els 3 que han respost als meus correus coincideixen en donar per fet que rere del vídeojoc hi ha art.

MOLTES GRÀCIES PER LA SEVA ATENCIÓ Pau Martí València Griñó