l’ordenació dels ensenyaments de segon cicle d’educació infantil

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
Advertisements

ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Elaboració de Plans Individualitzats
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Elaboració d’un projecte telemàtic de primària
Projecte de Convivència (data límit: 24/3/2020)
Compartim el que feim: conviure en positiu a l’escola
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
1 u n i t a t L’educador infantil.
Què és un pla Individualitzat ?
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
Estudi per a la identificació de
La presa de decisions per al desenvolupament de les Cb en l’alumnat de Primària CERDANYOLA, Curs
PLANIFICACIÓ ESTRATÈGICA
L’Expressió escrita.
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
Les Llars d’Infants i/o Escoles Bressol
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
PLA INDIVIDUALITZAT (PI)
LOE Una oportunitat per a la millora Educativa Francesc Segura.
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
La LOE i el nou currículum a l’educació primària
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
EL PLA INDIVIDUALITZAT
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
BENVINGUTS A L’ESCOLA!! 28 de febrer de 2015.
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
ORGANITZACIÓ I PLANIFICACIÓ “Posem fil a l’agulla”
DECRET 143/2007, de 26 de juny, pel qual s’estableix l’ordenació
RACONS RECURS PEDAGÒGIC QUE PERMET CREAR ESPAIS DE JOC ORGANITZATS A L’AULA Amb els racons es simbolitza la realitat exterior i es recrea un escenari.
Seminari d’Educació Especial
Distribució de les hores del currículum
Presentació de 1r d’ESO Curs
EDUCACIÓ INFANTIL CURS
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Treball i aprenentatge en xarxa
Coneixements i idees previs
Currículum Educació Infantil
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Elaboració de Plans Individualitzats
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
Formació per als equips directius d’educació secundària
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Gestió participativa dels projectes de centre
LA PROGRAMACIÓ I LA GESTIÓ DEL CURRÍCULUM PER COMPETÈNCIES
Continuació: el temps II
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
El currículum a l’educació primària
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
El Pla de formació del centre
Convivència i Mediació Escolar
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

l’ordenació dels ensenyaments de segon cicle d’educació infantil Decret 181/2008 de 9 de setembre pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments de segon cicle d’educació infantil

Introducció L’educació infantil és una etapa en la qual els/les nens/es desenvolupen capacitats que permetran : a) viure relacions afectives b) conèixer i interpretar el món c) adquirir instruments d’aprenentatge i autonomia personal

A l’educació infantil Aprendre= construir nous significats de la realitat que envolta el nen/la nena Facilita l’adquisició de coneixements,vivències i valors ètics És un espai social de cohesió i integració Han d’oferir models Han d’ajudar a construir una imatge positiva, promoure l’autoestima, la convivència i l’afany de superació

Article 1 Principis generals L’educació infantil s’estructura en: 1r cicle de 0 a 3 anys 2n cicle de 3 a 6 anys En el segon cicle d’educació infantil es garantirà la coordinació amb el primer cicle i amb el cicle inicial de primària

Formació d’una imatge positiva i equilibrada Article 2 Finalitat Contribuir al desenvolupament emocional i afectiu, físic i motor, social i cognitiu proporcionant un clima i entorn de confiança on els nens es sentin acollits i amb expectatives d'aprenentatge. Descobriment de les possibilitats del propi cos Formació d’una imatge positiva i equilibrada Relació amb els altres

Article 3 Relació entre centre i famílies Cal garantir : a) Entrevista individual a l’inici de l’escolaritat i una altra al llarg del curs. b) Reunió col·lectiva a l’inici de cada curs. c) Dos informes escrits a les famílies al llarg del curs.

Article 4 Llengua El català llengua vehicular. Es respecten drets lingüístics individuals. Metodologia d’immersió lingüística Projecte lingüístic de centre Primera aproximació a l’ús oral d’una llengua estrangera a P-5 si el context ho permet

Elements del currículum Article 5 Elements del currículum Objectius de cada àrea Continguts de cada àrea Criteris avaluació Descrits a l’annex del decret Article 6 Capacitats Domini del cos Seguretat afectiva i emocional Hàbits d’autonomia Iniciar-se en habilitats de pensament matemàtic Comunicar-se Explorar l’entorn i relacionar-se Conviure en la diversitat Afrontar situacions de la vida quotidiana

Descoberta d’un mateix i dels altres Descoberta de l’entorn Article 7 Àrees de coneixement Descoberta d’un mateix i dels altres Descoberta de l’entorn Comunicació i llenguatges: llengua oral, escrita, ll.plàstic, musical, corporal, matemàtic, ll.audiovisual, TIC. No ha de suposar parcel·lar el coneixement. Cal crear espais d’aprenentatge globalitzats Article 8 Horari Tot el temps que els nens estan al centre es considera educatiu (inclós el temps d’esbarjo)

Article 9 Avaluació És l’observació i anàlisi sistemàtica del procés d’aprenentatge Ha de ser contínua i global Ha de verificar l’assoliment d’objectius i adaptar l’ajut a les característiques dels nens. Ha de servir per revisar la manera d’ensenyar i la programació. Ha de servir per establir mesures de suport Cal elaborar un informe global al final de l’etapa que es trametrà als tutors de PRI-1. Es garantirà la confidencialitat de les dades.

Autonomia pedagògica i organitzativa Article 10 Autonomia pedagògica i organitzativa El projecte educatiu ha d’incloure: Els criteris per al desplegament del currículum: El cicle els elabora i l’equip directiu vetlla per la coherència i per la coordinació entre l’etapa anterior d’infantil i la posterior a primària. La concreció dels criteris metodològics, organitzatius i d’avaluació. L’organització de l’horari escolar. Les mesures per l’acolliment i adaptació dels nens Les mesures d’atenció a la diversitat Les estratègies per afavorir el treball autònom La concreció de la col·laboració família/escola L’equip de cicle elabora les programacions (globalitzades) El material didàctic i les joguines han de ser respectuoses amb els principis del centre

Actuacions de l’equip docent de cicle Article 11 Tutoria El tutor/a : Fa seguiment individual i de grup Afavoreix que els nens se sentin segurs i acollits Coordina l’acció de l’equip de mestres Vehicula la informació a les famílies Es coordina amb els serveis externs. Article 12 Actuacions de l’equip docent de cicle És el responsable del seguiment dels alumnes Comparteix informació i treballa de manera coordinada Estableix mesures per a la millora de l’aprenentatge Ha de prevenir les dificultats d’aprenentatge

Atenció a la diversitat Article 13 Atenció a la diversitat Cal detectar les dificultats d’aprenentatge en el moment en què es produeixen L’alumnat amb NEE rebrà suport Els nens/es poden romandre un any més al segon cicle d’infantil a proposta del cicle, amb informe dels serveis educatius, l’acord de la família i aprovació director/a del centre. Cal comunicar al Director/a de SSTT.

________________ Article 14 Alumnat nouvingut La incorporació d’alumnat estranger s’ha de fer tenint en compte l’edat Cal facilitar la integració (dedicant atenció preferent a l’adquisició de la llengua catalana) ________________ Queden derogats els decrets 75/1992 de 9 de març i 94/1992 de 28 d’abril En el curs 2008-2009 s’han d’implantar els tres cursos de la nova ordenació del segon cicle d’E.I.