Una forma fàcil d'obtenir algunes fórmules

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La llegenda m’ajuda a llegir el mapa.... a interpretar el que diu
Advertisements

Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
PROPORCIONALITAT 1 Funciona amb “clics”.
Triangles semblants.
Equacions amb dues incògnites.
MÚLTIPLES I DIVISORS.
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2010 FASE PROVINCIAL PRIMÀRIA PROVA INDIVIDUAL
FUNCIONS ELEMENTALS.
Tema 2. DIVISIBILITAT.
MÚLTIPLES I DIVISORS ESCOLA EL Cim- 6è de primària.
MESCLES I DISSOLUCIONS
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
6è de Primària Escola El Cim
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
Tema 4: Estadística i atzar
Les fraccions Sisè B curs
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
Creació d’un mapa personalitzat
ELS NOMBRES ENTERS.
Calcular: a) el vector velocitat i el mòdul en funció de “t”;
Resolució de problemes algebraics
Presentació de la base de dades
Experimentam amb la ciència
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2009 FASE autonómica PRIMÀRIA PROVA INDIVIDUAL
Potències de nombres racionals
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
POLINOMIS.
PUZZLETS Com resoldríes el repte? Té solució única?
DE LA DURADA AL RITME.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
Problema dels camins.
Les Ha que necessiteu per viure, els habitants del planeta terra, les Ha de terra en la terra i els planetes que necessitaríem si tothom visqués com tu.
Què son? Les instruccions són textos que exposen de manera molt clara els processos, ordres o obligacions que cal fer en un cas determinat. El text instructiu.
Matemàtiques 3er E.S.O..
Què existeix i què no existeix.
ESCOLA CERVANTES (BARCELONA) CLASSE DE P-3 MARIA JOSÉ MATA
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
Com podem calcular el percentatge d’un nombre?
DIADA DE LA PAU A SJO.
L’AIGUA A LA NATURA.
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
3.POLINOMIS.
Repàs control matemàtiques
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Repàs control matemàtiques
Ara resoldrem alguns problemes amb balances.
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
PERQUÈ LA NOSTRA SABATA TÉ UN NÚMERO!!
Tema 2. Representació de la Terra
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
Problemes que es poden resoldre amb equacions
Les taules de multiplicar
Les fraccions Sisè B curs
Quins nervis! Unitat 1.
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
Explica amb detall com ho has fet per decidir el tros que pintes.
3·( x +2 ) Endevinem nombres
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
SISTEMA DUNAR.
Señor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
Organització i creixement
PERCENTATGES DESCOMPTES REBAIXES I OFERTES AUGMENTS
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
Llengua catalana i literatura
Estils i Plantilles Ms Word.
11 LES FUNCIONS LES FUNCIONS. CARACTERÍSTIQUES DOMINI I PUNTS DE TALL
Els nombres racionals es poden representar sobre la recta numèrica.
Transcripción de la presentación:

Una forma fàcil d'obtenir algunes fórmules Hi ha diferents sistemes per esbrinar fórmules. Un d’ells ens pot servir en exemples com els anteriors en els quals el creixement, el salt d'un nombre al consecutiu de la taula, és sempre el mateix. Observem-ho amb un exemple.

Una forma fàcil d'obtenir algunes fórmules Creixement constant: +3 Núm. Ordre Punts 1 7 2 10 3 13 4 16 etc. +3 +3 +3

Punts = Creixement · Núm. d'ordre ± Part fixa Una forma fàcil d'obtenir algunes fórmules En aquest cas particular la fórmula serà sempre d'aquest estil: Punts = Creixement · Núm. d'ordre ± Part fixa Si veiem que en el nostre cas el creixement és de +3, podem escriure, de moment, que la fórmula que busquem és: Punts = 3 · n ± Part fixa

Una forma fàcil d'obtenir algunes fórmules Per calcular el que ens falta hem de buscar quina és la quantitat que sumem o restem cada vegada. Per fer-ho tornem a la taula i calculem cada vegada 3·n i mirem si la correcció és sempre la mateixa. Núm. Ordre 3·n Punts 1 3 7 2 6 10 9 13 4 12 16

Part fixa que cal afegir Una forma fàcil d'obtenir algunes fórmules Per calcular el que ens falta hem de buscar quina és la quantitat que sumem o restem cada vegada. Per fer-ho tornem a la taula i calculem cada vegada 3·n i mirem si la correcció és sempre la mateixa. Núm. Ordre 3·n Part fixa que cal afegir Punts 1 3 +4 7 2 6 10 9 13 4 12 16 x 3 +4 La fórmula buscada és Punts = 3 · n + 4

Una forma fàcil d'obtenir algunes fórmules Podem interpretar la fórmula en el gràfic Punts = 3 · n + 4 Part variable: 3·n 3·4 3·1 3·2 3·3

Una forma fàcil d'obtenir algunes fórmules Podem interpretar la fórmula en el gràfic Punts = 3 · n + 4 Part variable: 3·n Part fixa: +4 +4 +4 +4 +4 3·4 3·1 3·2 3·3