Measurar el valor (economic) de les titulacions universitàries online

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
© Universitat de Girona LA GESTIÓ DE LA QUALITAT A LES EMPRESES DE CATALUNYA Resultats d’un estudi empíric Juny 2002 Univers d’aproximadament 4500 certificats.
Advertisements

MINORS Estudis de grau Àrea d’Afers Acadèmics
Som de l’eugeni.
La qualitat, garantia de millora.
La qualitat, garantia de millora.
Presentació nova organització 4t ESO 12/2/2016
José Miguel Quiñones Ruiz 14-Juny-2006.
Experiències en la tutorització d'habilitats transversals
Xarxa Productes de la terra
IMPLANTACIÓ DE LES TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I COMUNICACIÓ A LA CIUTAT DE LLEIDA Anàlisi estadística - desembre 2000 IMPLANTACIÓ DE LES TIC A LA CIUTAT.
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
TÍTOLS DOCTOR INTRODUCCIÓ DE SOL·LICITUDS AMB TRASLLAT O CANVI DE PROGRAMES O DEPARTAMENTS NOTES: En la introducció a.
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
Avaluació de la Formació Professional Reglada a Catalunya
Estudi per a la identificació de
ELS PLANS D’ACCIÓ TUTORIAL A LA UNIVERSITAT DE BARCELONA
SELECTIVITAT 2013.
Anàlisi econòmica i financera
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
PROPOSTA DE PROJECTE INTERDISCIPLINARI A TRAVÉS
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
Arnau Gifreu Castells / 2011
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
Validació de l’experiència professional
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
UVic i Rosa Sensat Maig de 2013
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
PROGRAMA D’ORIENTACIÓ
Arnau Gifreu Castells / 2011
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
INSERCIÓ LABORAL DE LES PERSONES GRADUADES DE FP INICIAL I TITULACIONS D’ARTS PLÀSTIQUES
Montserrat Garcia Alsina, Eva Ortoll Espinet Josep Cobarsí Morales
Dispositiu Local d’Inserció
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Sinergies i oportunitats de col·laboració entre els centres de recerca i les entitats socials en el marc del programa europeu Horizon de Març de.
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
Tutora: Eloisa Lorente
Equips docents: Una forma diferent de fer docència
Equip d’Inserció Laboral Comunitat Terapèutica del Maresme
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
Presentació Cadena de Valor
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
RESULTATS DE LA IMPLANTACIÓ DE LES TITULACIONS OFICIALS
Programa Centres Ecoambientals
La formació professional, una opció de futur i amb futur
“EL PALIC, un model per a les illes”
Preinscripció a la UPF Curs 2017/18
PROCÉS DE SEGUIMENT DE LES TITULACIONS UNIVERSITÀRIES
“El perfil de mestre i professor”
LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
Resum Informe d’Enquesta d’Opinió de l’Empleat
1. Què El Projecte, que possibilita la inserció sociolaboral dels joves, pretén: Fomentar i motivar els joves en la formació professional i l’educació.
SELECTIVITAT 2011.
Estudiants graduats a la UOC per nombre de titulacions de la Universitat que posseeixen % Títols ,09% ,82% ,96%
REUNIÓ AMB FAMÍLIES ORIENTACIÓ 4T D’ESO Generalitat de Catalunya
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Serveis de Consultoria
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
Grup de Treball en el Portafoli de l’Estudiant
Anàlisi de la qualitat de vida de les persones majors a Mallorca
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Transcripción de la presentación:

Measurar el valor (economic) de les titulacions universitàries online El cas de la UOC

Justificació Després d’una dècada d’oferta continuada de titulacions universitàries online existeix una oportunitat d’estudi i anàlisi del valor d’aquestes titulacions així com de la seva acceptació en el mercat laboral. Coneixem que el perfil dels estudiants de les universitats que ofereixen titulacions online, i per tant dels seus graduats, difereixen dels de les universitats convencionals com a mínim en dos trets rellevants: l’edat i la seva condició de població laboral activa. La UOC és una institució pionera en l’oferta massiva de titulacions de grau online. La UOC té actualment prop de 3000 graduats de diferents disciplines. D’aquests n’hi ha gairebé 1500 que es van graduar fa més de dos cursos acadèmics. Existeix, per tant, una oportunitat de recerca a partir de l’estudi i anàlisi del comportament dels graduats de la UOC, en tant que graduats de titulacions ofertes online, amb la finalitat de mesurar el valor del títol obtingut i la seva acceptació en el mercat laboral.

Justificació Les universitats presencials catalanes, així com la administració educativa, realitzen estudis periòdics d’impacte de les titulacions i d’incorporació dels graduats en el mercat laboral. També ho fan, és clar, universitats i administracions d’altres paisos. L’anàlisi del valor del títol de grau de la UOC pot ser comparat amb el de les altres universitats del sistema català, així com la progressió laboral dels graduats de la UOC. A més, un cop realitzat l’estudi a la UOC s’obre la possibilitat de dur a terme estudis similars a d’altres universitats online d’arreu del món amb la finalitat de comparar-ne resultats. Aquest estudi compta amb la participació del professor de la Universitat d’Stanford Martin Carnoy, especialista en Economia de l’Educació i s’inclou, en el marc del Mapa de Recerca en e-learning de la UOC, com a part d’un estudi més global d’impacte de la UOC a la societat catalana.

Justificació La UOC, a través de l’area de Desenvolupament del Model Educatiu, està duent a terme un estudi més ampli sobre els graduats de la UOC. Des de l’inici del plantejament d’aquest projecte de recerca s’ha establert una col.laboració fluida i intensa amb els responsables de l’estudi que s’està duent a terme a l’àrea DeME.

Objectius a) Mesurar el valor (econòmic) de la titulació online de la UOC en el mercat laboral català. b) Mesurar l’evolució en el mercat laboral i professional del graduats de la UOC. c) Comparar el valor de la titulació de la UOC amb altres títols online de grau obtinguts a Catalunya i amb els títols obtinguts en modalitat presencial a la resta de les universitats catalanes. d) Posar les bases per a una posterior comparació amb altres universitats online d’arreu del món. e) Servir de base per a la possible creació d’un observatori de la conducta laboral dels graduats de la UOC

Algunes dades dels graduats de la UOC Graduats per estudis (1998-2004)

Algunes dades dels graduats de la UOC Graduats per estudis (1998-2002)

Algunes dades dels graduats de la UOC Graduats zona geogràfica (1998-2004)

Àmbit de l’estudi A) conducta en el mercat laboral dels graduats online de la UOC - Salari. - Increments salarials amb posterioritat a la graduació - Comparació salarial amb llocs de treball similars, amb igual, superior o inferior nivell d’educació - Lloc de treball. - Continuitat o canvis en el lloc de treball després de la graduació - Temps d’espera per al canvi de lloc de treball - Tipologies de canvi de lloc de treball (dins l’empresa, dins del sector professional o canvi de sector professional, canvis de comunitat o de país) - Tipus de sector professional (públic, privat, etc)

Àmbit de l’estudi B) Adequació i valoració del títol adquirit a la UOC - Relació entre titulació i lloc de treball. - Adequació del lloc de treball respecte a la titulació adquirida - Satisfacció i valoració global de la titulació. - Satisfacció de la titulació rebuda per part dels graduats (competències, coneixements, etc) - Valoració per part d’ocupadors dels graduats de la UOC (empreses d’ocupació, responsables de recursos humans, etc) - Valoració diferencial dels graduats de la UOC - Valors específics i diferencials adquirits pel fet d’estudiar online

Metodologia 1. Anàlisi d’estudis sobre educació superior i treball realitzats per universitats, instituts de recerca, sectors professionals o administracions públiques. 2. Concreció del disseny de la recerca (mostra, sistemes de recollida d’informació, etc) 3. Recollida d’informació a) Informació existent a la UOC sobre els graduats - Dades d’accés (titulació, lloc de residència, etc) - Dades genèriques de cens (demanades pel MEC) - Expedient acadèmic - Evolució a la UOC (cohort, etc) - Situació actual (formació de postgrau, doctorat)

Metodologia b) Questionari als graduats - Lloc de treball - Sector professional - Canvis en el lloc de treball - Salari i evolució - Adequació de la titulació al lloc de treball - Satisfacció per la titulació adquirida - Valors diferencials de la titulació UOC c) Entrevistes amb ocupadors - Empreses de selecció de personal - Responsables de RR.HH. d’empreses que ocupen titulats de la UOC d) Anàlisis de dades dels sectors professionals afins a les titulacions d’estudi - Nivells retributius - Demandes professionals

Metodologia 4. Grups de control a) Graduats de la UNED dels centres de Barcelona i Terrassa b) Graduats d’una universitat presencial catalana 5. Temporalització a) Disseny dels questionaris i de la mostra Febrer - Març 2005 b) Aplicació de la metodologia Abril 2005 c) Anàlisi dels resultats i difusió inicial Maig - Juny 2005

Resultats esperats ❏ Anàlisi de la conducta en el mercat laboral català del graduat de la UOC ❏ Valoració de l’adequació del titol de la UOC al mercat laboral català i el nivell d’inserció dels seus graduats ❏ Possibles trets diferencials dels graduats de la UOC en tant que graduats de titulacions ofertes online respecte als altres graduats de les universitats catalanes ❏ Dades finals que permetin la comparació amb altres universitats online d’arreu del món, així com el possible establiment d’un observatori d’anàlisi de la inserció laboral dels graduats online

Equip de recerca - Martin Carnoy. Professor de la Universitat d’Stanford, School of Education - Josep M Duart - Josep M Mominó - Montse Vall-llovera El projecte s’emmarca en el grup de recerca E[NS] (Education and Network Society) dels Estudis de Psicologia i Ciències de l’Educació

Measurar el valor (economic) de les titulacions universitàries online El cas de la UOC