Procés d’alta abans de les 12h

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
EXPERIÈNCIA en el IMAS Dr. F. Montserrat
Advertisements

SITUACIÓ DE LA VENTILACIÓ MECÀNICA PERLLONGADA A CATALUNYA
Les amistats estan fetes de trossets....
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
Intercanvi terapèutic en atenció primària.
Servei d’Urgències de l’Hospital de Sabadell i Centre Sociosanitari Albada Unitat de psicogeriatria Novembre 2013.
“MESURES PENALS ALTERNATIVES EN LA COMUNITAT” Pilar Casaus
III Jornada de transport sanitari
Procediment per a la profilaxis de VIH post-exposició
JUAN ORBEGOZO Cap gestió i avaluació de RRHH
No tractar el càncer de pròstata, ¿és correcte?
ISABEL RABASSEDA FERRER Infermeres d’Enllaç SAP Muntanya
III Jornada de transport sanitari
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
Estudi per a la identificació de
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
ESCENARI 2013: PLA D’ACTIVITAT I PRESSUPOST
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
Presentació de la base de dades
Aspectes ètics de la recerca
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
Orde Hospitalària de Sant Joan de Déu
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
Objectius Disposar d’informació que ens aproximi a estimar el cost mitjà i la seva variabilitat en relació amb les diferents línies d’activitat i sobre.
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
BENVINGUTS A P3! REUNIÓ DE PARES CURS ESCOLA CAN LLOBET.
Jornada de portes obertes
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I ELS PLANS INDIVIDUALITZATS
La Unitat d’Hospitalització d’Aguts de la UIPA (VH - Sant Rafael) es fa càrrec de la hospitalització de salut mental de la Barcelona Nord Anteriorment.
PROCÉS D’ALTA PRECOÇ.
DEFINICIÓ DEL PROCÉS QUIRÚRGIC A L´HOSPITAL DE VILADECANS
Per realitzar la inscripció de forma gratuïta
Presentació de Kickoff
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
CAMPANYA PER A L’ESTALVI D’ENERGIA
Barris al dia 2014 I Comissió Cívica 1 d’abril de 2014.
PREMATRÍCULA PROVES ACCÉS UNIVERSITAT
III Jornada de transport sanitari
Dr Ignasi Anguera Cap de secció Unitat d’Electrofisiologia i Arítmies
Ajuts individuals de menjador Curs
Projecte d’Itineraris Formatius
Dispositiu d’Urgències per gestionar la facturació i cobrament d’estrangers Unió Catalana d’Hospitals: Bones pràctiques de gestió 1 desembre 2009.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
MANTENIMENTS DE MATRÍCULA de Plans d’estudis de Doctorat
III Jornada de transport sanitari
Infermer Oscar Rochera
COMISSIÓ D’ACCIÓ SOCIAL
Servei d’Assistència en RRHH Aspectes pràctics de la implementació en nòmina del R.D. Llei 8/2010 DOCUMENT INTERN DE TREBALL 3 juny 2010.
Oferiment per a l’Associació amics de l’UAB
PLA DE SERVEIS INDIVIDUALITZATS
EXPERIÈNCIES INNOVADORES EN L’ORGANITZACIÓ DE LES CURES INFERMERES
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Com preparar una unitat per a l’avaluació
OBSERVATORI DE LA MEDICINA FAMILIAR AL MARESME
Revisión bibliográfica sobre efectividad, complicaciones, satisfacción de los usuarios y profesionales en la cateterización periférica ecoguiada en relación.
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
INSTRUCCIONS: Un cop elaborat, cal enviar el pòster a Delfí Cosialls
PROGRAMA ELECTORAL FeSP-UGT Universitat de València
ALIANCES ESTRATÈGIQUES
Evolució des de 2016: revisió i ajust a les lliçons apreses des del 17 d’agost de 2017 Pla Hospitalari de Resposta a Incidents amb Múltiples Afectats (IMA-MAR)
Àrea de Docència / SGA IMPLANTACIÓ MILLORES CAMPANYA MÀSTER
Passes a seguir per iniciar un nou curs acadèmic en el GestIB
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
6 Unitat Documentació clínica.
II JORNADA de SALUT MENTAL
CAMPANYA PER A L’ESTALVI DE PAPER
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
III Jornada de transport sanitari
Transcripción de la presentación:

Procés d’alta abans de les 12h Grup de treball HUB 2017 12 Juliol 2017 HUB

Participants Ana María Blanco Pere Cardona Juan Cruz Isabel Díaz Cristina Gallardo Luisa Gallego Rosa M. García Juan Antonio Grima Elena Martínez M. Carmen Mejuto María José Méndez Jesús Ribas

Raons per analitzar el procés d’alta abans 12h La sortida precoç de les altes és important donada la pressió assistencial per hospitalització des de les àrees d’Urgències i les Unitats de Malalts Crítics. Segons dades recollides durant l’any 2016*, només un 14.7% de les altes totals de l’HUB ho fan abans de les 12h. *Dades Secretaria tècnica TIC HUB

MAPA DEL PROCÉS D’ALTA HOSPITALÀRIA Maig 2017

ALTA: Un procés amb múltiples actors i múltiples interaccions Serveis Mèdics Assistencials "No assistencials” (proves complementàries, Hemostàsia, Farmàcia…) Equip d’Infermeria Àrea Administrativa Transport Sanitari Serveis de neteja Zeladors Famílies Centres receptors de pacients Centres sòcio-sanitaris Hospitals d’aguts

Centrar anàlisis de dos Serveis Per serveis, Neurologia es un dels Serveis amb menys percentatge d’altes abans de les 12h. Múltiples factors: - Necessitat de transport sanitari - Múltiples exploracions diagnòstiques - Alta de gran complexitat (diferents IC) - Exploracions pendents a l’alta i visites a CCEE Cirurgia general presenta un gran volum d’altes i pot ser un bon paradigma d’alta quirúrgica - Analítiques pre-alta, planificació de cures, seguiments i pautes analgèsiques… Número total d’altes 2016 de l’hospital 24.688, de les quals un 4,35% són del servei de NRL i el 12% són de CGD. Posar numero exacte 24000+x.

Com és el procés actualment? A L’HUB malgrat haver un preavís d’alta del 75%: -El 25 % de les altes estan validades abans de les 12h. -El 15 % dels pacients surten d’alta abans de les 12h. √* NEUROLOGIA CIRURGIA GENERAL Altes domicili 55% 91% Altres centres 45% 9% Preavís 68% 71% Altes abans 12h 6% 7% Entre 12h i 15h 40% 60% Després de 15h 54% 33% NEUROLOGIA CIRURGIA GENERAL Proves el mateix dia 30% 5% Transport sanitari 53% 10% *Maig-Juny 2017

ALTA: Un procés amb una gran variabilitat NRL abans 08h 08h-10h 10h-12h 12h-15h >15h sense inf Creacion OAM* 0,0% 7,5% 16,9% 30,0% 42,3% 3,3% Signatura Inf Alta 7,0% 8,2% 29,7% 51,3% 3,8% Alta Administrativa 0,8% 0,3% 25,0% 70,7% CGD abans 08h 08h-10h 10h-12h 12h-15h >15h sense inf Creacion OAM 0,0% 14,9% 31,7% 38,4% 8,2% 6,8% Signatura Inf Alta 0,1% 15,5% 15,2% 24,4% 29,3% 15,6% Alta Administrativa 0,4% 0,6% 48,2% 44,0% REVISAR TAMAÑO CORTES, SOLES Y LUNAS. *OMA (Ordre Médica Alta) Dades 2016 facilitades per la secretaria técnica TIC HUB

ALTA: Un procés amb una gran variabilitat -Temps promig de validació alta/OMA* : 2 hores 9 minuts -Diferencia de temps alta médica (validació OMA) i temps d’alta administrativa. CGD: 3h 30 min MIR: 3h 42 min COT: 3h 14 min NRL: 2h 34 min NCR: 3h 28 min PNML: 2h 58 min Promig HUB 3h 16 min (n=17.289 pacients**) Marcar NRL Y CGD. Posar explicació *.FALTA PERCENTATGE D ALTRES ESPECIALITATS. * Prenem possible hora inici de validació a les 09:00 AM, recompte general 2016. ** Pacients avaluables en alta del mateix dia de 24680 altes ANY 2016 HUB

PROBLEMES Manca informació de la decisió d’alta: No tots els professionals implicats a l’alta visualitzen el preavís. En alguns casos els familiars no coneixen que el malalt se’n va d’alta. Informe d’alta no esta complert per falta de proves complementàries/recepta electrònica. Demora entre alta mèdica i administrativa. Demora en alta administrativa i sortida del pacient. Demora de l' ingrés del nou pacient.

PREAVÍS >12h Informe +Recep Validació 2h 09 min* 3h 18 min* x h x min ?? PREAVÍS >12h Informe +Recep Validació OM Alta Ambulància(53%) Entrega Alta Receptes Proves CCEE Familiar Citacions CCEE Secretaria NETEJA ENTRADA URG/ADM Gabinets Rx LaboratoriTAO pendents. ALTA ADMINISTRATIVA PRE-VALIDACIÓ INFORME POST-VALIDACIÓ OCUPACIÓ 2 INFORME ALTA/RECEPTA NO COMPLERT 3 DEMORA ALTA MÉDICA -ADM. 4 DEMORA ALTA ADM-SORTIDA 5 DEMORA NOU INGRES 1 INFORMACIÓ DECISIÓ ALTA *17289 pacients avaluables altes ANY 2016 HUB

CAUSES Absència d’ informació de l'alta a familiars i pacients: 1 Manca informació de la decisió d´alta. Absència d’ informació de l'alta a familiars i pacients: -Manca preavís a famílies el dia abans de l’alta. -Manca informació horari d'alta -Es delega en pacient informació i no la transmet. Absència de coneixement de l'alta per la resta de l’equip assistencial: -No tot el personal implicat visualitza preavís alta a SAP (Gabinets, TAO...) -Els sistemes informàtics no estan globalment comunicat SAP/Gacela

SOLUCIONS 1 Manca d’informació de la decisió d´alta. Familiars i pacient: -Facilitar full d’informació a l´ingrés a familia i pacient de l´horari d´alta i criteris d’indicació de transport sanitari. -Missatges visuals en pantalles corporatives d´horari d’alta. -Missatgeria dia abans d´alta a familiar (SMS generat de forma automàtica al preavisar l’alta) Resta d´equip assitencial. -Interrelació professionals/SAP Gacela -Gabinets d’exploracions i Serveis Centrals amb perfils per visualitzar preavís d’alta a les llistes de treball

2 Informe d'alta no complert o no validat/recepta electrònica CAUSES 2 Informe d'alta no complert o no validat/recepta electrònica Hi ha resultats de proves pendents de validació o proves pendents de realitzar el mateix dia de l'alta. Terminals de treballs insuficients o poc accessibles. Recepta Electrònica amb medicació no actualitzada/ Falta la recepta electrònica Dificultat validació Recepta Electrònica per sistemes informàtics

SOLUCIONS 2 Informe d´alta no complert o no validat/recepta electrònica GABINETS i SERVEIS CENTRALS: Prioritzar exploracions de pacients amb alta preavisada. Preparar informe alta i recepta electrónica dia abans. Equip de IT de suport per recepta electrònica i procés alta.

CAUSES Demora en entrega de l’informe d’alta al pacient. 3 Demora entre validació d´alta médica i alta administrativa Demora en entrega de l’informe d’alta al pacient. Pacient ectòpic s'ha d'entregar la documentació de l´alta a infermeria via zelador. El pacient necessita algun familiar que comprengui les prescripcions i no està present.

SOLUCIONS 3 Demora entrega d´alta un cop validat informe Validació condicionada de l´alta a elaboració de la recepta electrónica. (CHECK-LIST: Recepta,Exploracions, visites CCEE,RHB). Lliurament de l´alta per equip mèdic i infermer simultania. Dimensionar serveis a demanda assistencial per evitar ectopisme.

CAUSES 4 Demora en alta administrativa i sortida del pacient No hi ha familiar per acompanyar el pacient. Pacient no preparat per l'alta (Falta del preavís, higiene, roba) Retard en el Transport Sanitari Transport Sanitari sense medis o condicions adequats per aquell pacient (oxigen, cadira vs llitera, aïllament...) Sol·licitud De Transport Sanitari improcedent. Transport sanitari COT 56% NRL: 41% MIR 32% PNML 27% CAR 27% CGD 10% TAULA DE TRANSPORT SANITARI

SOLUCIONS 4 Demora en alta administrativa i sortida del pacient Preavís a familia i resta professionals de l´alta el dia abans. Sol.licitut d´ambulància el dia abans (metge). Incloure condicions de transport en sol.licitut el dia abans (check-list) Metrics per avaluar demora d´ambulància actualitzats (feed-back) Revisió i edició de criteris d’indicació de transport sanitari (full informatiu, pantalles corporatives…)

CAUSES 5 Demora de l'ingrés del nou pacient Servei de Neteja No disponibilitat del Servei en horari de 13.30h-14.30h. Neteja compartida per diferent plantes a partir de 14.00h. No s'estableix un ordre de prioritat neteja. Disponibilitat de zelador (compartit per varies unitats d´infermeria) Capacitat d’acollida variable per part d´infermeria segons franja horària / volum d’ingressos Verticalitat de l'edifici (ascensors)

SOLUCIONS. 5 Demora de l'ingrés del nou pacient Comunicació a diferents estaments de l´alta del pacient (neteja-zeladors). (ja preavistat) Establir la prioritat neteja del diferents “llits desocupats” (Coordinació i sistemas mòbil SMS) Reestructuració-reforç torn migdia-tarda de neteja/zelador. (14-18h).

OBJECTIUS Incrementar el percentatge de preavís. Incrementar el percentatge d´altes validades abans 12h i abans 14h les adminstratives. Reduir el percentatge de necessitat de “transport sanitari fútil” Disminuir el temps d’ocupació d’un llit buit

Estància mitja 8,4 dies: +357 pacients/any Gabinets Rx LaboratoriTAO pendents. Ambulància(53%) Entrega Alta Receptas Proves CCEE Familiar URG/ADM Validació Citacions CCEE Secretaria PREAVÍS >12h Informe +Recep ALTA ADMINISTRATIVA NETEJA OM Alta ENTRADA PRE - ALTA POST- ALTA 2 h 09 min 3h 18 min ? min (1h 05m*) - 1 hora - 2 hores - X hora Recalcular 8,4? Llit? -3 HORES x 24000 ingressos ANY 2016= - 72000 h (-3000 dies) Estància mitja 8,4 dies: +357 pacients/any Cada llit: 43 pac/any...+8 llits/any * Juny UI 9-3

Utilitat d´aquest treball de grup Conèixer de forma detallada el procés d'alta, no només abans de les 12h, des de diferents punts de vista dels diferents estaments. Trobar punts crítics que desconeixíem , solucions i crítiques a les mateixes, que oferien els diferents estaments i actors en el procés. Abordar el procés des d'un punt de vista multidisciplinari i complexa com es l'alta. Remarcar la figura inadvertida de la família i el pacient com un actor més en el procés de l'alta.

Gràcies