LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LA LLEI D’EDUCACIÓ de CATALUNYA
Advertisements

ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Elaboració de Plans Individualitzats
Unitat de Suport a l’Educació Especial (U.S.E.E.)
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
Diapositiva de presentació
Programa de Transició Escola Treball
1 u n i t a t L’educador infantil.
Què és un pla Individualitzat ?
La funció dels Centres d’educació Especial en el nou marc legal en relació amb l’escola ordinària.
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
INTERVENCIÓ DE L’EAP ALS CENTRES CONCERTATS
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
CONVIVÈNCIA OBSERVATORI PER A LA E S C O L A R.
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
PER A ALUMNES ESPORTISTES D’ELIT
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I ELS PLANS INDIVIDUALITZATS
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Mesures organitzatives
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
Treball col·laboratiu
Inclusió Escolar  Escoles Inclusives
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
EL PLA INDIVIDUALITZAT
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
P E L C 0 a 3 anys Programa Per l’Estimulació Del Llenguatge
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
La Direcció queda habilitada per:
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
LES FUNCIONS DE SUPORT A L’ESCOLA.
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Taula Rodona 3 Salut Mental i Educació: Esculls i reptes de futur, des de l’experiència dels programes actualment en funcionament. Marta Colomer Bolló.
Seminari d’Educació Especial
“EL PALIC, un model per a les illes”
millora de la qualitat de l’ensenyament.
Projecte “TALK TO ME” febrer de 2018.
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
Coneixements i idees previs
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
Elaboració de Plans Individualitzats
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Formació per als equips directius d’educació secundària
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
Gestió participativa dels projectes de centre
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
El currículum a l’educació primària
“SALUT MENTAL I EDUCACIÓ”
LES ESCOLES D’EDUCACIÓ ESPECIAL COM A CENTRES DE SUPORT PER A L’EDUCACIÓ INCLUSIVA Montserrat Montero 26 de novembre de 2009.
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
DIVERSITAT I INCLUSIÓ L’atenció als alumnes amb MNM
Servei Educatiu Baix Llobregat 5 EAP B 07 Cornellà-St.J.Despí
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)

LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE) 1.- Definició “Les unitats de suport a l’educació especial (USEE) són unitats de recursos per afavorir la participació de l’alumnat amb necessitats educatives especials en entorns escolars ordinaris amb el compromís de la comunitat educativa per avançar com a escola inclusiva” (IIC07/08). Unitat: Suport: Educació especial: L’escola inclusiva: Resposta educativa:

LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE) 2.- Normativa (DECRET 299/1997, de 25 de novembre) 7.5 Els centres ordinaris amb unitats d'educació especial inclouran en els seus projectes curriculars el conjunt d'actuacions singulars previstes per atendre a l'alumnat amb necessitats educatives especials que realitzi una gran part de les activitats en les unitats d'educació especial. En qualsevol cas, tot el professorat del centre vetllarà perquè s'organitzin activitats comunes per a tot l'alumnat, a fi d'aprofitar les oportunitats d'interacció social que ofereixen les característiques d'aquests centres.

LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE) 2.- Normativa (Instruccions d’inici de curs 07/08) Prioritats generals: L’escolarització inclusiva de tot l’alumnat atenent, des d’un plantejament global del centre, les necessitats educatives de l’alumnat i prioritzant, sempre que sigui possible i adequat, la màxima participació en els entorns escolars ordinaris.

LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE) 2.- Normativa (Instruccions d’inici de curs 07/08) 3.2. Atenció a la diversitat L’atenció a les necessitats educatives de tot l’alumnat ha de plantejar-se des de la perspectiva global del centre i ha de formar part de la seva planificació. 3.3. Atenció a l’alumnat amb necessitats educatives especials En el marc dels principis generals d’integració escolar i educació inclusiva, l’atenció a l’alumnat amb necessitats educatives especials s’ha de proporcionar, sempre que sigui possible i adequat, en entorns escolars ordinaris, proporcionant-los el suport necessari per possibilitar-los la participació en les activitats generals i els aprenentatges escolars i l’assoliment de les competències bàsiques.

LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE) 2.- Normativa (Instruccions d’inici de curs 07/08) Correspon a l’equip directiu del centre dur a terme la dinamització d’aquest procés. Els alumnes amb necessitats educatives especials han de formar part d’un grup ordinari. En la presa de decisions referides a l’alumnat amb necessitats educatives especials han de participar els tutors i el professorat especialista mitjançant els equips docents i la comissió d’atenció a la diversitat.

LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE) 2.- Normativa (Bases per el Pla d’Acció d’Educació Especial) “Aprendre junts per viure junts”

LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE) 3.- Composició (USEE infantil/primària, centres públics) 1 mestre especialista en educació especial. 1 educador d’educació especial. 8 alumnes (màxim). 1 dotació informàtica. 1 aula pròpia. Material, programacions, etc

LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE) 4.- L’alumnat de les USEE. La USEE es crea des dels Serveis territorials. L’alumnat, el proposa l’EAP, amb el consentiment de la família i el vist-i-plau de la inspecció. Dictamen i resolució dels Serveis territorials. Diferent tipologies, (TGD, deficiència mental, síndromes específics,...): alumnes que es podrien escolaritzar en els centres d’educació especial. Diferents edats, procurant agrupacions en un o dos cicles.

LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE) 5.- Organitzacions Horari a l’aula ordinària: amb suport. Horari a l’aula de la USEE: personal de la USEE.

LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE) 5.- Organitzacions Funcions del mestre de la USEE: Els professionals assignats a aquestes unitats han de prioritzar l’elaboració, coordinadament amb el professorat del grup ordinari, de materials específics o adaptats que facilitin la participació d’aquest alumnat en les activitats generals del grup i l’acompanyament, quan calgui, d’aquests alumnes en les activitats a l’aula ordinària, col·laborant en el procés educatiu de l’alumnat. Així mateix, desenvoluparan activitats específiques, individuals o en grup reduït, quan els alumnes ho requereixin.

LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE) 5.- Organitzacions Funcions del mestre de la USEE: El mestre o la mestra de la USEE ha de col·laborar amb el tutor/a del grup ordinari en la tutoria individual dels alumnes que atén i el seguiment del seu procés d’aprenentatge. Ha d’aportar a la comissió d’avaluació tota la informació sobre l’evolució de l’alumne/a en aquelles àrees en què tingui una intervenció directa, aportant elements per a la valoració dels aprenentatges i el seu procés de maduresa.

LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE) 5.- Organitzacions Funcions de l’educador d’educació especial: Donar suport a l’alumnat amb necessitats educatives especials perquè pugui participar en les activitats que organitzi el centre docent. Aplicar programes de treball preparats pel tutor/a o especialistes. Participar en l’elaboració i aplicació de tasques específiques relacionades amb: autonomia personal, adquisició d’hàbits,... Proporcionar als mestres-tutors i especialistes elements d’informació sobre l’actuació de l’alumnat, a fi d’adaptar i millorar el seu procés d’aprenentatge.