Estratègies per estudiar

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
Advertisements

Com estudiar… El subratllat Organització de la informació Esquemes
Diapositiva de presentació
Les competències i la coeducació
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
1 u n i t a t L’educador infantil.
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
Estudi per a la identificació de
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
EL NEN/A AMB TDAH “ORIENTACIONS PER A LES FAMÍLIES”
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
INTRODUCCIÓ Educar en valors. Eix transversal En tots els àmbits Epp
Les bones pràctiques per a la educació en família
UNA EXPERIÈNCIA D’ESCOLARITAT COMPARTIDA
TEXT I CONTEXT DE LES CONDUCTES PROBLEMÀTIQUES
3a PART Els nens i nenes de P- 4
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
PETITS REPORTERS Títol.
Recordem què vol dir ser adolescent
L’INFANT CAPAÇ 25 Aniversari CRP Vilafranca
Autor: Samuel Lozano Alcodori
@sebastiani64.
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
TREBALLS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC
TIPUS D’ALUMNAT.
LA QUALITAT DE LA RELACIÓ AMB ELS NOSTRES FILLS I FILLES
Estratègies educatives en la família
ESTRATÈGIES EDUCATIVES A LA FAMÍLIA
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
PROFESSIONALS EDUCATS PER UN DESENVOLUPAMENT HUMÀ I SOSTENIBLE
QUE FER QUAN ARRIBA UN SUSPENS A CASA?
Programa BIBE: perspectives de futur
Una visió des de la família. Delegació de Família i Vida
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
Aquí tens alguns consells que Bill Gates recentment va fer durant una conferència en un IES sobre les 11 coses que els estudiants no aprenen a l’escola.
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
Un test per pensar... Materials de
La gestió per processos
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Objectiu Educatiu Trienni
XIII a Setmana de la solidaritat
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
FEAC 2016.
Coneixements i idees previs
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola
Comencem!! Tot seguit us apareixeran una sèries d’accions, estructurades en tres blocs, sobre les quals caldrà reflexionar sobre si les tenim en compte.
Continuació: el temps II
BENVINGUDES I BENVINGUTS!!
Teoria de les intel·ligències múltiples: Punts clau
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Assessorament de la Formació en Competències
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
CASAL D’ESTIU IL·LUSIONS 2016
Convivència i Mediació Escolar
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
Presentació assignatura
COM FER UNA EXPOSICIÓ ORAL
BENVINGUTS !!!!.
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

Estratègies per estudiar Aprendre a aprendre Estratègies per estudiar

bon rendiment i major eficàcia estudiar: depèn de esforç tècniques intel·lectual bon rendiment i major eficàcia

estudiar: requereix capacitats mínimes hàbits establerts poder hàbits establerts iniciar l’estudi voler tenir motivació sostenir l’estudi saber tècnica eficaç

com ajudar als nostres fills en els estudis? ús material prevenció educació de l’hàbit ambient motivació detecció de les dificultats derivació en cas de dificultats

pares mai fer intervenció sobre les dificultats relacions pares-fill es veurien afectades

què són els hàbits? arriba a fer-se automàtic comportament que es realitza amb certa periodicitat: rentar-se les dents ajudar a parar taula estudiar veure la televisió fumar arriba a fer-se automàtic

no necessita control extern hàbits adquirits són automàtics no necessita control extern ni premi ni càstig

hàbits: no s’aprenen per evolució individual s’instauren a través de l’aprenentatge

objectius de l’aprenentatge d’hàbits: el nen sigui capaç d’actuar de forma habitual permanent sàpiga realitzar: diferents gestos seguint una seqüència manejar instruments de forma hàbil actuï en el moment oportú sense intervenció exterior

importància dels hàbits ensenyar valors d’esforç i constància ajudar al nen a assumir responsabilitats i resoldre problemes adquirir una bona autonomia

com ensenyar l’hàbit de l’estudi? Establir rutines acordar conseqüències de les conductes donar suport i recolzament segons les necessitats del nen reforçar immediatament l’esforç i conductes que s’acostin a l’objectiu Supervisar la feina feta diàriament.

com ensenyar l’hàbit de l’estudi?... Oferir models adequats: ser coherents. Ajudar a identificar, analitzar i resoldre problemes. Anar traspassant responsabilitats delimitar temps i espai on s’estudiarà

què i qui intervé en l’aprenentatge? 1.habilitats 2.processos dels qui són educats 3.actituds dels qui eduquen

Habilitats recursos motors i cognitius que té el nen nivell d’exigència d’acord amb edat i maduresa del nen si no bloquejament descens de la tolerància a la frustració dificulta posteriors aprenentatges

Processos facilitar la comprensió de: domini d’habilitats cognitives les accions de la seqüenciació domini d’habilitats cognitives memòria dels passos a realitzar de forma ordenada (...)

Processos... amb el mínim d’esforç arribar a resultats adequats a l’edat relacionar nous aprenentatges amb altres ja adquirits

3. Actituds predisposicions d’una persona que la porten a actuar d’una manera determinada davant una situació (...)

Actituds... fills esforç - comoditat autonomia - dependència responsabilitat - improvització ordre - desordre

hem d’intentar: en el nen una ACTITUD de voler CRÉIXER i comprendre que per això haurà de renunciar a unes COMODITATS, per assolir una major AUTONOMIA que ofereix SEGURETAT per afrontar RESPONSABILITATS Se sentirà SATISFET i amb major AUTOESTIMA

Actituds... pares dedicació de temps ser conseqüents creure en el sentit comú reforçar les conductes

pares: dedicació de temps paciència hores dedicació activa motivar: reforçar actituds positives ensenyar seqüència de l’hàbit corregir errors no delegar tot a l’escola

pares: ser conseqüents no donar la idea que els hàbits depenen de: qui els aplica estat d’ànim del dia que hagin tingut els pares predicar amb l’exemple

pares: creure en el sentit comú no sobreprotegir evitar els problemes: no es educar millor no evitar les vivències

Intervenció de l’adult: facilitar la comprensió del nen: a través de la observació de les accions de l’adult intentar instaurar la motivació aprofitar la imitació dels nens donar suport i ajudar si cal valorar positivament l’esforç

Aspectes externs de l’estudi i l’aprenentatge familiar Ambient escolar personal horaris Planificació organització Utilització dels materials

Ambient ambient familiar el nen és molt sensible a l’opinió dels pares és un nucli important de pressions i ansietats és a la família on s’aprenen els hàbits

ambient familiar: la família avui Manca de temps educatiu Desconeixement del paper de pares

ambient familiar: manca de temps educatiu Manca d’observació Necessitat de fills perfectes Dubte i por a errar Manca d’acceptació Sentiment de culpa Es delega massa SOBREPROTECCIÓ MANCA DE DESENVOLUPAMENT DE LA CAPACITAT DE FRUSTRACIÓ

ambient escolar companys: professors: comportament a classe: relacions amb ells dinàmica de classe professors: relació amb ells comportament a classe: estar atent preguntar i participar activament prendre apunts

ambient personal La motivació La força de voluntat La atenció Les dificultats personals Els trets de personalitat Estar en bona forma física: estar descansat (haver dormit) fer esport anar ben alimentat

ambient personal Disposar d’un lloc d’estudi: còmode que permeti la concentració que sigui personal

2. planificació: horari: fer un horari d’estudi personal en funció del propi criteri d’estudi en funció de la personalitat incloure períodes de descans: després de 45 minuts fer 10 de descans incloure dies de descans: cap de setmana complir l’horari fins fer-ne un hàbit

horari dilluns dimarts dimecres dijous divendres 17 Sortir escola 18 Deures Música Fútbol 19 Sortir amics 20 Descans 21 Sopar 22

2.planificació... Organització: tenir una bona planificació: agenda preparar tot el necessari abans de seure taula d’estudi i material en ordre sistema d’organització propi llibres i altres materials: diccionari i demés subratllar-esquematitzar-resumir: és important saber trobar idees importants

3. utilització de materials bona lectura: frases senceres i no paraules velocitat comprensió: saber distingir els punts importants rellegir si no s’ha entès fer pauses per pensar i reflexionar

3. utilització de materials llibres i altres materials: habituar-se a buscar informació en diccionaris i llibres de consulta buscar informació a biblioteques utilitzar internet subratllar i esquematitzar: subratllar en els llibres punts importants esquematitzar les lliçons

mètodes d’estudi 2L S E R E R e u s e x e c b q s p p t r u u o a u a e m s s r t m i a s e ll a r r a s a t. r r

a l’aprenentatge i l’estudi influïm tots

síntesi: a l’estudi influeix... pares escola hàbit aprenentatge mètode maduració nen ESTUDI tècniques reeducació mestre reforç psicòleg

gràcies per la seva atenció, els esperem a les properes xerrades i fins aquí gràcies per la seva atenció, els esperem a les properes xerrades

properes xerrades: 20 de setembre: Per què els costa aprendre? Trastorns de l’aprenentatge 18 d’octubre Problemes d’atenció, impulsivitat, hiperactivitat