LA QUALITAT DE LA RELACIÓ AMB ELS NOSTRES FILLS I FILLES

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
HABILITATS DE COMUNICACIÓ PER LA PREVENCIÓ DE RISCOS PSICOSOCIALS.
Advertisements

SESSIÓ VI. PREVENCIÓ DE RECAIGUDES I SEGUIMENT.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
Salut mental i prevenció
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Les bones pràctiques per a la educació en família
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar la pau!
IMPORTÀNCIA DE LA RELACIÓ AMB LES FAMÍLIES Dra. Carme Timoneda Gallart Girona, febrer 2007.
L’Expressió escrita.
PETITS REPORTERS Títol.
VALORS I VIRTUTS PER CRÉIXER COM A PERSONES
Valors/virtuts per a créixer com a persones.
Resta prohibit.
Coneixem el que estudien i ens hi impliquem
Recordem què vol dir ser adolescent
L’INFANT CAPAÇ 25 Aniversari CRP Vilafranca
EL VALOR DE LA FELICITAT
@sebastiani64.
ESTRATÈGIES EDUCATIVES A LA FAMÍLIA
Una aventura de dos (o més)
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
VALORS I VITUTS PER CRÉIXER COM A PERSONA
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
Un bocí de pastís...?.
Estils de comunicació i relacions interpersonals: l’Assertivitat
Aquí tens alguns consells que Bill Gates recentment va fer durant una conferència en un IES sobre les 11 coses que els estudiants no aprenen a l’escola.
“A tots els que heu convertit els nostres somnis en realitats”
UNS QUANTS CONSELLS QUE ET FARAN LA VIDA MÉS BELLA!
Un test per pensar... Materials de
L’ABRAÇADA ÈS SALVADORA DE VIDES
VALORS/VIRTUTS per créixer com a persones
Activitat d’autoconeixement
LA PREGÀRIA AMB INFANTS (en 4 estacions)
Carta d’un infant als seus pares.
Carta d'amic Bety.
Concurs Bíblic Víctor Bernal Martínez Col·legi Sant Josep Obrer
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
La Bíblia, font de valors humans i socials
Objectiu Educatiu Trienni
Paternitat/maternitat responsable
Estils de comunicació i relacions interpersonals: l’Assertivitat
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
La Presència Educadora
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
QUAN FAS EQUIP, ETS FAN ÀSTIC!
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
Escola H.J. Tarradellas. 25 de maig de 2015
Poema de Victor Hugo (s. XIX)
Millorar el rendiment escolar dels nostres fills i filles
Saber Viure és no estar sol.   .
L’ ESPÒNSOR QUÍ QUÉ COM.
TEST DE L´EMPRENEDOR/A
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
HABILITATS COMUNICATIVES
LES ITS: Mecanismes de transmissió i prevenció
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
Comunicació efectiva amb infants
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
Aquestes fotos artístiques revelen una gran imaginació.
AMB DÉU TOT ÉS POSSIBLE Paula García Ruiz
Dona Kolors, Innovació social en costura
Pureza de Maria Escola de pares - infantil
Convivència i Mediació Escolar
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
30 DE GENER: DIA INTERNACIONAL DE LA NO VIOLÈNCIA
Transcripción de la presentación:

LA QUALITAT DE LA RELACIÓ AMB ELS NOSTRES FILLS I FILLES Carme Thió, Luisa Martín i equip d’Educació Infantil 0-3 de l’ICE de la UAB Octubre 2010

IMPORTÀNCIA DELS PRIMERS ANYS DE VIDA Es construeix la pròpia identitat Es posen les bases de la construcció de la personalitat Es desenvolupen les capacitats

Aquests processos s’inicien a partir de la relació i la interacció amb els altres, especialment amb la mare i el pare.

De la qualitat de les relacions dependran tant el desenvolupament com l’autoestima i la manera d’estar i de fer a la vida.

ELEMENTS PER A UNA RELACIÓ DE QUALITAT Una condició: Dedicar temps a l’escolta Tres actituds: Respecte Confiança Afecte

DEDICAR TEMPS A L’ESCOLTA L’escolta és indispensable per poder conèixer la criatura, per poder estimar-la i per poder interactuar des de l’empatia. Escoltar vol dir:

què t’agrada, què t’interessa ... -Vull saber com ets, què t’agrada, què t’interessa ...

-Tu comptes per mi: et miro, t’escolto, et sento...

-Et dedico temps. Quan estic amb tu no vaig amb presses

-Estic atent als teus sentiments i els acullo

-Pren-te el temps que necessitis, no et pressiono

RESPECTE Vol dir tractar-los com a persones i intentar entendre les seves raons. RESPECTE És tenir en compte els seus sentiments i emocions, les seves opinions. És acceptar-los tal com són, amb allò que senten, que els agrada... Respectar vol dir transmetre:

-No t’enganyo

-Compleixo allò que et prometo

-No confonc el teu comportament amb tu , el que fas amb el que ets...

-No me’n riuré mai de tu

-No t’humiliaré mai

Respectar no és deixar de ni deixar que facin sempre posar límits, ni deixar que facin sempre el que ells volen.

CONFIANÇA És donar-los l’oportunitat d’actuar amb autonomia. És donar-los la possibilitat d’escollir, d’intentar, de provar, d’equivocar-se..., i acceptar els seus errors. És creure en les seves capacitats d’aprendre i d’esforçar-se. Confiar vol dir donar–los la seguretat que:

-Tinc expectatives respecte a les teves capacitats

-Crec que actues amb bones intencions

-Et dono oportunitats d’actuar amb autonomia

-Tinc paciència, deixo que provis, que t’esforcis...

-Permeto que t’equivoquis, accepto els teus errors, estic amb tu

Confiar no vol dir deixar els infants davant de qualsevol situació, sols davant de qualsevol situació, no donar-los suport.

AFECTE És estimar-los com són i donar-los la dedicació que necessiten. És tenir empatia i acceptar els seus sentiments. És saber contenir-los des de la comprensió. Estimar vol dir fer-los sentir:

-M’agrades tal com ets, et valoro

-M’agrada estar amb tu

-M’interesses: què fas, què dius, què sents, què penses...

-Gaudeixo amb els teus descobriments i progressos

-M’importa que et sentis bé

Estimar no és consentir, ni sobreprotegir.

Quan dediquem temps a la intercomunicació, i aquesta es basa en el respecte, la confiança i l’afecte, es construeix un vincle que esdevé la millor garantia de creixement personal i de felicitat present i futura de les criatures.

Educar és una tasca complexa i d’una gran responsabilitat. Però també és una aventura apassionant i un mitjà per al nostre creixement i felicitat personal.