TIPUS D’ALUMNAT.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
COMUNICACIÓ I LLENGUATGE
Advertisements

ASSOCIACIÓ DEMANOENMANO
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Recursos per atendre la diversitat Serveis i programes fora del centre
“Programar per gestionar la progressió dels aprenentatges”
Toca fusta FENT DECORATS
La funció dels Centres d’educació Especial en el nou marc legal en relació amb l’escola ordinària.
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Mònica Añón Roig
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
Taules sectorials del CMSS Avaluació
INTERVENCIÓ DE L’EAP ALS CENTRES CONCERTATS
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT CEIP Jaume I
UNA EXPERIÈNCIA D’ESCOLARITAT COMPARTIDA
TEXT I CONTEXT DE LES CONDUCTES PROBLEMÀTIQUES
Antecedents (el context) Centre IATIC
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
EUROMANIA A L’ESTEVE Generalitat de Catalunya
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Mesures organitzatives
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
La consciència fonològica a P-3
l’ordenació dels ensenyaments de segon cicle d’educació infantil
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
Federació Catalana d’ONGD
EL PLA INDIVIDUALITZAT
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
P E L C 0 a 3 anys Programa Per l’Estimulació Del Llenguatge
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Criatures Virtuals Emocionals i Ensinistrables per un MMOG
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
La consciència fonològica a P-4
NOTES MATRÍCULA> Bonificació de Taxes Permanent
LES FUNCIONS DE SUPORT A L’ESCOLA.
Grups interactius a L’Esquitx
III jornada de Salut Mental
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
Seminari d’Educació Especial
en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
DOCUMENTS D’ASSESSORAMENT
PLA DE SERVEIS INDIVIDUALITZATS
Orientació a centres: El CREDA i les seves funcions
Proposta metodològica inclusiva per treballar en contextos plurilingües l’aprenentatge de les ciències i la llengua i el desenvolupament del treball cooperatiu.
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
Coneixements i idees previs
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Formació per als equips directius d’educació secundària
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
La consciència fonològica a P-5 i 1er
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
Curs 18/19: Sessió 1 25/10/2018 Seminari de coordinació
SERVEIS CARTA DE SANTA COLOMA DE FARNERS
XERRADA PEL VOLUNTARIAT
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
CRAI: Unitat de Gestió de la Col·lecció
ALUMNAT ALTES CAPACITATS Pla Individualitzat
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Serveis Socials Generals
Miquel Navarro i Oriach.
DIVERSITAT I INCLUSIÓ L’atenció als alumnes amb MNM
Servei Educatiu Baix Llobregat 5 EAP B 07 Cornellà-St.J.Despí
Transcripción de la presentación:

TIPUS D’ALUMNAT

TIPUS D’ALUMNAT Podem tenir a l’escola els següents tipus d’alumnat: Alumnat amb NEE greu i permanent derivada de discapacitat, trastorn greu de conducta, TGD, trastorn greu de la personalitat o retards molt greus de l’aprenentatge. Alumnat amb situacions socio-culturals desfavorides. Alumnat nouvingut. Alumnat amb altres necessitats (aprenentatge lent, dificultats d’aprenentatge...) Alumnat amb altes capacitats. Els “altres”.

TIPUS D’ALUMNAT Alumnat amb NEE greu i permanent: Derivada de discapacitat intel·lectual. Derivada de discapacitat motriu. Derivada de discapacitat visual. Derivada de discapacitat auditiva. Síndromes i/o trastorns (TGD, TC, TA, ...)

TIPUS D’ALUMNAT Alumnat amb situacions socio-culturals desfavorides: Seguiment de Serveis Socials o l’EAIA. ITS (Informe tècnic-social). Necessitats que es manifesten a l’escola derivades de la situació familiar. Desmotivació, problemàtiques emocionals.

TIPUS D’ALUMNAT Alumnat nouvingut: Necessitats derivades del desconeixement de la llengua. Xoc cultural, dol migratori, manca de competència lingüística per poder seguir la classe ordinària. Assessorament ELIC. Serveis de traducció. 5

TIPUS D’ALUMNAT Alumnat amb altres dificultats Retard greu d’aprenentatge. Dificultats d’aprenentatge. Ritme d’aprenentatge lent 6

TIPUS D’ALUMNAT Alumnat amb altes capacitats Detecció, avaluació. Desenvolupament social 7

TIPUS D’ALUMNAT Síndromes i necessitats educatives: Les necessitats aniran variant al llarg de l’escolaritat. Seran diferents en cada alumne i en cada tipus. Caldran propostes concretes en cada cas. Tots els alumnes són diversos; tots necessiten la seva atenció. 8

TIPUS D’ALUMNAT Taula de detecció 1 alumne = 4% 9