Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porTomás Ramón Peralta Ortiz de Zárate Modificado hace 5 años
1
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT CEIP Jaume I
“Caminar junts cap a la inclusió”
2
Organització de l’atenció a la diversitat
EDUCACIÓ ESPECIAL 2 D. Sensorial D. Motriu D. Cognitiu Trastorns Atenció TDAH Trastorns personalitat Dificultats aprenentatge AULES ACOLLIDA 2 Nouvinguts USEE 1 EE 1 ED. EE TGD RMM RMS Plurideficients ... REFORÇ CICLES Disaprenentatge CAD Disseny resposta educativa Seguiment casos n.e.e. Coordinació COMISSIÓ SOCIAL Valoració i seguiment casos risc social Atenció individual Petit grup Grup ordinari EAP
3
USEE Un recurs específic per a aquells infants que presenten greus dificultats per aprendre en entorns ordinaris
4
LA NOSTRA HISTÒRIA Curs 2005-06
Constatació alumnat amb greus dificultats per a l'aprenentatge Cerca de possibles solucions Formació escola inclusiva. “L’índex per a la inclusió” Possibilitat USEE Recolzament equip directiu i claustre Disseny Projecte i demanda al Departament d’Educació Creació USEE Departament Educació
5
TGD. AUTISME Mutisme i manca de comunicació
Aïllament. Innaccessibilitat No control d’esfínters Dificultats alimentació Manca de flexibilitat mental
6
S. ASPERGER Adquisició tardana del llenguatge, ara massa formal i pedant, amb alteracions del to i la prosòdia Dificultats greus per a relacionar-se amb iguals. Obsessió per la invariabilitat de l’entorn. Obsessió pel control del pas del temps: rellotge, calendari, horaris escolars, festes Retard psicomotor greu tant a nivell de motricitat fina com global Aprenentatges acadèmics molt mecànics. Insistència-exigència de la presència de l’adult en tot moment
7
RETARD GLOBAL Dificultats desenvolupament psicomotor
Desenvolupament tardà del llenguatge Noció confusa d’identitat Dificultats greus aprenentatge Resposta inadequada als estímuls del medi i dificultats relacionals
8
RETARD MENTAL MODERAT Dificultats desenvolupament psicomotor
Desenvolupament tardà del llenguatge Identitat depenent del germà bessó Dificultats aprenentatge Comportament disruptiu
9
SÍNDROME DE WEST Epilèpsia (medicació)
Retard molt greu desenvolupament psicomotor Retard cognitiu sever Aprenentatge molt lent i mecànic Bones habilitats socials i emocionalment estable
10
RETARD GLOBAL Greus dificultats llenguatge i comunicació
Desequilibri emocional. Conductes anòmales Dificultats aprenentatge greus Dificultats processament informació Bons hàbits autonomia personal i habitats socials ben desenvolupades
11
Comencem a treballar Curs 2006-07
Sis alumnes: 2 amb TGD, un plurideficient, 2 amb RMM i 1 amb RMS Recursos personals Recursos materials ACIs Formació tutors i personal USEE Formació claustre sobre TGD Seguiment famílies Coordinació professionals externs i AMPA
12
Variacions personal i alumnat
Curs Variacions personal i alumnat Contemplem desenvolupament motriu, afectiu, relacional, cognitiu i lingüístic * Suport petit grup vincle afectiu, autoestima, identitat continguts bàsics llenguatge i matemàtiques motricitat global i fina, lateralització orientació espai-temps. Anticipació esdeveniments processos cognitus bàsics (percepció, atenció, memòria) l’ordinador, eina d’aprenentatge i diversió habilitats socials i hàbits autonomia personal * Suport grup ordinari Funcionalitat del llenguatge, activitats adaptades, interacció amb iguals, hàbits, normes de convivència, festes, sortides. Activitats específiques amb mig grup: taller de cuina, psicomotricitat, ludoteca, hort, música i aula de ciències
13
Curs 2008-09 Tenim un nou alumne (TDAH) de P-5 Reorganitzem horaris
Fem PI: Programes Individualitzats Fem formació metodologia inclusiva, tot el claustre CAD i Pla de Convivència de Centre Seguim les activitats ja iniciades el curs passat: taller de cuina, hort,...
14
El cos, el moviment i les relacions
Experimentem sensacions Descobrim l’espai Expressem sentiments Alliberem tensions Trobem amics Juguem amb molts materials Ens relaxem, respirem, ens toquem i prenem consciència del nostre cos
15
El cicle de la vida: Les plantes neixen, creixen i moren
Les plantes que fan olor Les plantes que ens mengem Observem els canvis Manipulem les eines Plantem, reguem i recollim Els cucs aprofiten les deixalles: fem compost i el compost torna a la terra
16
La importància de l’observació i la manipulació
Juguem amb el material Ens proposem experimentar Formulem hipòtesis Comprovem els resultats Xerrem abans, durant i després de l’experiència Formulem conclusions científiques
17
El joc no dirigit Hi ha racons: de nines, de disfresses, la cuineta, les construccions, els cotxes, els animals, la perruqueria... Escollim lliurament el joc i els companys L’adult només participa a demanda de l’infant o en situació de conflicte Endrecem
18
Professorat Educació Especial
Vanessa Cabrejas, educadora Educació Especial USEE M. Mercè Mata, psicopedagoga i logopeda. Tutora USEE Cristina Vilalta, Educació Especial Ester Fernández, Educació Especial Patrícia LLordén, Educació Especial
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.