Amentit Deesa de la necropolis Una de las formes de Hathor.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
HISTÒRIES DE LA VORA DEL NIL
Advertisements

Els colors de l’ Advent.
Déus, herois i animals mitològics
SANTA ANA EL NOM D’ ANA SIGNIFICA “GRÀCIA”. NO ES PODIA TROBAR UN NOM MÉS ADEQUAT PER A LA MARE DE MARÍA.
Hola súbditos. Mi nombre es Amenofis, Ajenatón para los amigos. Debéis aprender que, al principio, la mayoría de los egipcios éramos ANIMISTAS o TOTEMISTAS.
Dioses de Egipto Lic.Víctor Daniel Guevara Pupuche.
Sara Ramírez Karola Salat
Hades El déu de l’inframón.
MITE D’ORFEU I EURÍDICE
¿Cómo usaban las estrellas?
X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
DIOSES EGIPCIOS y personas importantes
EL LLIBRE DE CAVALLERIES LA NOVEL·LA CAVALLERESCA
EL SISTEMA SOLAR ELS PLANETES.
Sara Ramírez Karola Salat
LA LLEGENDA DEL SOL Molt abans de la reunió de tots els deus en la muntanya tibetana, els dies eren freds amb moltes hores cobertes de nit estrellades.
MITOLOGIA MESOPOTÀMICA.
ELS DEUS DE L’ANTIC EGIPTE
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
Sòcrates Treball realitzat per: Salvador Bosch Tania Gorri Ana Bellido
18 de l’any cB Regina Preguem escoltant la lloança a les mans de Jesús (“Ad manus” de Buxtehude) que beneint Déu, fan que es multipliquin els Pans.
Temps era temps, hi havia un pagès molt i molt alt i gros que semblava un gegant.
JESÚS DE NATZARET.
SANTA ANA ANA BOLUFER BISQUERT.
Montse, Pau i Sebas ESCOLA MAS BOADELLA ELS EGIPCIS 5éA INFORMATICA
DÉUS EGIPCIS NAIARA I SERGIO LÓPEZ.
La Ciutat Vella de Jerusalem, la muralla, la mesquita de la Roca, al fons la Ciutadella; vista desde GETSEMANÍ.
La felicitat dels justos –forjada amb els petits plaers de la vida familiar– és el tema central d’aquest bell poema. Al final del salm (v. 5) l’horitzó.
FESTES DE NADAL Elena Extraviz.
EXCURSIÓ A L’HORTA D’ALBORAIA I MELIANA
Religió i els déus romans
10 de l’any Regina Escoltant el “Pie Jesu “ de Marcel Olm, sentim-nos mares i germans de Jesús.
ELS PLANETES.
TEO A 2 C.R. P quest curs utilitza paper, vídeo i i ordi- nador.
TIT LIVI AB URBE CONDITA Llibre I.
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
Cèlia Figols Laia Puig Llatí.
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf ► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf. Sl 46; 92; 95;
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
Guillermo Martí Nomdedeu
PRIMERS TESTIMONIS FILOSÓFICS.
Monestir de Poblet.
BERNAT METGE.
ELS EGIPCIS.
Perseu i Andròmeda.
Sant Bartomeu Classe de cinquè i sisè CEIP La Valldan.
ELS SAGRAMENTS.
Cronos, temerós de ser destronat per un dels seus fills, els devorava quan naixien fins el moment en que li tocà a Zeus ...
Què existeix i què no existeix.
Celebració FINAL DE CURS.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
valors humans i socials
La història de Sísif Mitologia Grega.
LA RELIGIÓ EGÍPCIA.
EL BAPTISME SAGRAMENT QUE ENS FA FILLS DE DÉU I MEMBRES DE L’ESGLÉSIA.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
RELIGIÓ EGIPCIA.
Meditem escoltant “He menjat el Teu Cos” (7’) de la Passió de Bach
Música: Pasqua, del Petit llibre d’orgue de Bach
Cant espiritual Joan Maragall.
DIES DE LA SETMANA Marta González 3r ESO.
Funcions de la música en el cine
Religió Catòlica 2 Educació Primària.
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
ELS PLANETES.
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

Amentit Deesa de la necropolis Una de las formes de Hathor

Anethet Grec: Anat Filla de Ra i dona de Set Orige Sirio-Palestì Deesa de la guerra protectora del rei Protectora del cavall i carro de guerra.

Anket Grec: Anukis Filla de Ra Deitat de l’ aigua A época mes tardía deesa de la lujuria Cuida la inundació

Bastet Grec: Bastis, Diana Deesa desde la II dinastía Mare del rei Al seu nom porta un frasc d’ ungüent potser utilitzat a ofrenes

Protegeix a Ra eliminant a la serp Apofis. Mite de la Deesa llunyana que Marxà a Nubia on s’ encoleritzà, prenent la forma de l’ull de Ra. Al seu honor: Festa de la embriaguez Es criaven gats als seus temples, aquestos eren sagrats. A la seua mort, eren momificats.

Heket Grec: Hecate Ajuda al sobirà a ascendir al cel. La que ajuda a respirar Una de les comadrones divines

Involucrada a la resurrecció d’ Osiris Apareix als “ivoris mágics” destinats a protegir la llar

Hathor Grec: Afrodita El seu nom significa; “La casa de Horus” Orige en antiga deesa mare, convertida en deesa celestial. Segons textos de les piramides. Vinculada al sicómoro

Creadora de l’Univers, feia creixer les plantes a desitg de Reneutet. Hathor es la“Deesa Daurada”la deesa Del amor, la alegria, la dança, “Senyora de Mammisis” per tant la Protectora de mares i fills. En la variant funeraria, es la dama d’Occident,“La que està a la Muntanya Occidental”, acollix al difunt al caure la nit.

Isis Egipci: Ast Dona d’ Osiris i mare d’ Horus Una de les mes importants, fou venerada al mon Romà Es la magia, fidelitat i la gran mare Mite junt Osiris on mitifica l’amor matrimonial i maternal. Present als textos de les piramides. Deesa Primordial de Tebas

El Mite Osírìac representa la personificació de l’ordre politic, representa els beneficis del amor familiar. Es feia acompanyar per 7 escorpins que li servíen de defensa i l’ajudaven a protegir al jove Horus

Neftis Egipci: Nebet-Het El su nom significa “senyora de la casa” Germana de Isis i dona de Set Deesa protectora dels recipients Canopos

Deesa dels difunts, sovint les vendes de les momies eren anomenades “Cabell de Neftis” Ajuda a Isis en la reçerca d’Osiris en contra del seu home Set

Uadyet Grec: Uto, Uraios Significa “La verda”, identificada amb els teixits d’aquest color Representa la corona del Nord, ull esquerre de Ra. Pot estar acompanyada de la deesa buitre Nejbet(la corona del Sur) aquesta unio la solien portar els reis al seu nom, coneguent-se com “Nebty”

Actuant de defensa sol escupir Foc per la boca. Originariament representaba el creiximent, entrà al panteo donada la abundancia de serps al riu Nil Als temps del rei Ajenaton, encara perviu al panteo

Sothis Egipci: Sopdte, Sepedet Forma part de la tradicio astral Guiaba al monarca per el mes enllà i al unirse a ella, donaven a llum a l’estel del matì

Es el astre que anùncia l’arribada de l’any nou, mes o menys 19 de Juliol. Cuan apareix al cel es celebra l’ arribada de l’any, es el fenomen conegut com; Horto Heliaco de Sothis. Sol coincidir amb el primer dia del primer mes de inundacio. Es sol identificar amb les bones collites enfatitzant el seu aspecte fèrtil i agrìcola. Es una deesa del temps. Es sol adorar a tot paratge que puga tindre un sostre astronòmic; tomba de Seti I. O llocs on s’adoraba a Isis. Sobretot a la cerimónia d’any nou.

MAAT Apareix a la V dinastia i es identificada amb Ra i Osiris. Personifica l’ordre còsmic, justìcia, veritat i estabilitat. Es doncs una deitat basada en una idea abstracta.

Aquest equilibri es veu amenaçat per el mal, element necesari per a que aquest be existisca. Molts deus apareixen sota el signe de Maat Maat apareix en la “Sala de les dos veritats o Sala de la Pesada Ànima”, com contrapes a la balança on es pesarà el cor del difunt per determinar si mereix la vida eterna. Patrona dels jutges, asistida per Thot.

Nut Grec: Rhea Potser fora una antiga deesa mare, representa l’univers físic. Es la dama de Heliopolis Sota l’aspecte funerari fa renaixer als difunts

Deesa del cel nocturn y diurn A ella se li encomanaven els difunts, sol estar representada a la tapa dels sarcofags, el seu home Geb abaix introduïnt al difunt en un microcosmos que simbolitza l’unio dels dos esposos. El amteix ocorre amb el sostre i sol de la tomba