PRESA DE DECISIONS Manuel Ortega( mortega1@pie.xtec.es)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
HABILITATS DE COMUNICACIÓ PER LA PREVENCIÓ DE RISCOS PSICOSOCIALS.
Advertisements

APLICACIÓ D’UN ROLE-PLAYING PER A LA RESOLUCIÓ DE CONFLICTES.
Sistema de gestió APPCC
TNR. Metodologia del Focus Group Carles Roca
Avaluació autèntica Instrument de suport: Les rúbriques
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
CONSELL COMARCAL DEL TARRAGONÈS Dr. Joan Fuguet Busquets
T8. EL COMPORTAMENT INDIVIDUAL I SOCIAL (elements de la Psicologia Social) ELS GRUPS.
Variables qualitatives
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
Recursos Informàtics en Història
Anàlisi econòmica i financera
Com podem millorar els nostres escrits?
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
PETITS REPORTERS Títol.
ESTILS ENSENYAMENT Instrucció Directa
Noves metodologies formatives
Eines per avaluar centres educatius
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
GRUP DE PACIENTS AMB DIAGNÒSTIC D´ESCLEROSI MÚLTIPLE A L'A. B
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
(Robert S. Baron & Norbert L.Kerr )
CONVERSA EXPLORATÒRIA
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
Principis de l’entrenament
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
FET PER L’ÈRIC I L’ANASTASIA
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
Infermer Oscar Rochera
Recollida i ús de dades per al suport conductual en una escola
DINÀMICA GENERAL DE LA POBLACIÓ
d'ensenyança-aprenentatge
Equip d’Inserció Laboral Comunitat Terapèutica del Maresme
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
TOTS ELS INDIVIDUS D’UNA MATEIXA ESPÈCIE SÓN IGUALS?
Quan penses que tot està inventat ….
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
CLASSIFICACIÓ D'EMERGÈNCIES:
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
1.2.2 Fonts d’energia renovables Energia eòlica El Sol, en escalfar la Terra, origina el vent, la força ha aprofitat l'home des de l'antiguitat.
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
Pfra. Dolores Frías Navarro (Despatx: nº 111, primer pis)
TEST DE L´EMPRENEDOR/A
Concreció de la resposta educativa en el PI (II Part)
ENQUESTA DE SATISFACCIÓ INTERNA COM A EINA DE GESTIÓ COMPLEMENTÀRIA
Pla Integral de Salut Mental
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
Promotor Universitari de la Donació de Sang
APRENDRE A NEDAR . Les activitats aquàtiques estan classificades per plantejaments de tipus: -UTILITARI: s’obté un aprenentatge útil -HIGIÈNIC: millora.
DINÀMICA DELS FACTORS BIOLÒGICS
DINÀMICA DELS FACTORS SOCIOECONÒMICS
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
TEXT I ORGANIGRAMA Variables bàsiques
Què són les TIC ? ( Tecnologies de la informació i Comunicació)
Índex 1. Què és el “Semàfor dels Valors”?
ESTUDIS ESPECIALS A BIOQUÍMICA CLÍNICA
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Transcripción de la presentación:

PRESA DE DECISIONS Manuel Ortega( mortega1@pie.xtec.es)

Presa Decisions.Definició ACTE DE SELECCIÓ, QUE EFECTUA UN INDIVIDU O UN GRUP A PARTIR DE L’ANÀLISI RACIONAL DE DADES, ENTRE LES DIVERSES OPCIONS QUE PORTEN A UN MATEIX OBJECTIU Manuel Ortega( mortega1@pie.xtec.es)

Presa decisions. Tipus decisions INDIVIDUALS GRUPALS ESTRATÈGIQUES TÈCNIQUES OPERATIVES Manuel Ortega( mortega1@pie.xtec.es)

Procés de presa de decisions. Anàlisi de la informació. Identificació de les opcions. Aplicació dels criteris de decisió Marge d’error/Temporalització/Coherència/Aplicabilitat /Adequació. Posada en pràctica. Manuel Ortega( mortega1@pie.xtec.es)

Presa decisions en grup LA RESPONSABILITAT ES DILUEIX. DISMINUEIX EL JUDICI CRÍTIC. INCONVENIENTS Manuel Ortega( mortega1@pie.xtec.es)

Factors que influeixen a la presa decisions. Recursos disponibles AMBIENTALS Urgència Tendència al risc Experiència PERSONALITAT Valors, actituds.. Habilitats, coneixements... DIFICULTAT ASSUMPTE Alta o baixa Manuel Ortega( mortega1@pie.xtec.es)

Tècniques per a millorar la presa de decisions PHILLIPS 66 GRUPO NOMINAL TÈCNICA DELPHI TÈCNIQUES PER A FOMENTAR LA CREATIVITAT(Brainstorming) Manuel Ortega( mortega1@pie.xtec.es)

Phillips 66 Problema complexe que es pot fraccionar. Assignació cadascuna de les parts a un grup. Cada grup està composat per 6 persones. La discusió de cada grup dura 6 minuts. Nomenament portanveu per grup que transmeteix la informació a la resta de grups Manuel Ortega( mortega1@pie.xtec.es)

Tècnica del grup nominal Ajuda al grup a desenvolupar moltes idees. El moderador formula l’enunciat del problema. Cada membre del grup escriu el major nombre de respostes posibles. El moderador recull les respostes, les llegeix en veu alta(anonimat).A la pissarra les agrupa per afinitats amb la fi de sintetitzar les idees del grup. Es discuteixen les idees(aclarir, matitzar...) Cada membre (individualment)assigna puntuació a les idees. S’adopta como sol.lució la més votada Manuel Ortega( mortega1@pie.xtec.es)

Tècnica Delphi. Finalitat Preten aillar als membres del grup per a evitar influències. S’utilitza quan: Es necessari tenir coneixements, experiència i opinions d’experts de zones d’influència diferents. S’intenta solucionar problemes poc estructurades i definides. No existeixen pressions de temps(els contactes són per correu. Manuel Ortega( mortega1@pie.xtec.es)

Tècnica Delphi.Funcionament Identificació i delimitació del problema. Selecció persones(experts). Primer qüestionari(recopilar informació:anàlisi causes, posibles solucions...).Es contesta. Anàlisi primer qüestionari.Elaboració segon qüestionari. Contesta segon qüestionari. Anàlisi respostes segon q. Elaboració tercer q. Contesta tercer q.Avaluació Final. Informe final. Manuel Ortega( mortega1@pie.xtec.es)