Mètode Dalcroze La música, l’expressió corporal, la dansa i el moviment com a factors d’integració i convivència. La Autors: Mariona Farrés i Patrícia.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ITINERARIS A 4t d’ESO. CURRÍCULUM ESO LOE PREVIST PER AL CURS Segona llengua estrangera: s’oferirà en franja de matèries optatives un mínim.
Advertisements

d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Ponència Una educació per a un nou país.
Projecte de Convivència (data límit: 24/3/2020)
APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI
PER QUÈ LA FILOSOFIA VA AL CINEMA?
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
La Ràpita, platja i port.
INTRODUCCIÓ Educar en valors. Eix transversal En tots els àmbits Epp
CICLE D’EDUCACIÓ INFANTIL
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
PETITS REPORTERS Títol.
APRENENT JUNTS.
DE L´ESCOLA TRADICIONAL A L´ESCOLA NOVA
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
CREURE EN LA DIVERSITAT:
PROPOSTA DE PROJECTE INTERDISCIPLINARI A TRAVÉS
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
Competències bàsiques en Educació Física
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
Unitat 14 L’idealisme alemany José Vidal González Barredo.
SORTIDA AL PARC DEL LABERINT
Pàgina John Stuart Mill ( ) 3.2 El problema de l’ésser humà: l’ésser humà progressiu La seva concepció de l’ésser humà combina elements.
Diverses parts (òrgans)
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
PRESENTACIÓ TUTORA NORMES BÀSIQUES DE L’AULA FUNCIONAMENT DE L’AULA HORARI DEL GRUP EQUIP DOCENT HORARI D’ATENCIÓ A PARES EIXIDES EXTRAESCOLARS BLOG DEL.
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
CONVERSA EXPLORATÒRIA
2. L’idealisme absolut de Hegel
BENVINGUTS A L’ESCOLA!! 28 de febrer de 2015.
DE LA DURADA AL RITME.
Intuïcions empíriques
DISENY D’UN ITINERARI INTERDISCIPLINAR EN EL MEDI NATURAL: CASTELLITX
Grups interactius a L’Esquitx
Tutora: Eloisa Lorente
DIADA DE LA PAU A SJO.
L'any 1982, tres pediatres i dues assistents socials de Catalunya van coincidir a París en el IV Congrés Internacional sud els Enfants Maltraités et Negligés.
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
MUSICA TRADICIONAL VALENCIANA MÚSICA TRADICIONAL VALENCIANA
2. L’utilitarisme de Stuart Mill
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
La pràctica reflexiva Conceptes i mirades del que implica aquest tipus de modalitat formativa.
Característiques  L'Educació Secundària Obligatòria o ESO dura quatre anys i està dividida en dos cicles: el primer (1r i 2n d'ESO), per a l'alumnat de.
Treball compartit alumnes USEE i grup de cinquè de Primària
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Coneixements i idees previs
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
LLENGUATGE PENSAMENT I REALITAT
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola
CULTURA NÀUTICA I APRENDRE A NAVEGAR
OBJECTIUS DE LA WEBQUEST
El currículum a l’educació primària
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
2. El problema de la naturalesa i del coneixement als inicis de la reflexió filosòfica 2.1. El concepte de physis Pàgina 21 Primer problema: Què és la.
3. Karl Marx: el materialisme històric 3. 5
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
Anàlisi de la qualitat de vida de les persones majors a Mallorca
QUÈ ÉS LA LOMCE? LOMCE, és una llei que ha estat elaborada per persones alienes al món de l’educació, sense el consens o aprovació dels experts en la matèria.
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
Knowing by sharing ( Ens coneixem compartint)
2a JORNADA TAULES DE TREBALL
Carl Orff La base de la obra pedagógica "Orffiana" queda recogida en el trinomio: 1. Lenguaje 2. Música 3. Movimiento Esta visión de la educación musical.
Transcripción de la presentación:

Mètode Dalcroze La música, l’expressió corporal, la dansa i el moviment com a factors d’integració i convivència. La Autors: Mariona Farrés i Patrícia Foix. 3er. magisteri d’educació musical MarionaFL@Blanquerna.url.edu / PatriciaFJ@Blanquerna.url.edu

Abstract Justificació i objectius Activitats proposades: La nostra proposta es basa en el mètode de pedagogia musical Rítmica Dalcroze, que parteix de les característiques individuals de cadascú i permet que es pugui fer un tractament de la diversitat i la convivència a través de l’experiència sensorial i motriu, el coneixement intel·lectual i l’educació rítmica i musical. És el resultat de l’experiència viscuda a l’Institut Jaques Dalcroze de Ginebra. Donar a conèixer principis bàsics del mètode i l’utilització d’aquests vers la convivència i la diversitat. Relacionar aquesta teoria amb la pràctica actual que es practica a diferents països del món. Activitats proposades: Mostra d’una presentació elaborada per els estudiants de 3r de Magisteri Musical sobre l’educació rítmica i les diferents activitats realitzades a les classes de l’institut Jaques-Dalcroze de Ginebra. Amb aquesta proposta entenem l’aplicació d’aquest mètode com una possibilitat per el tractament de la diversitat a les escoles d’avui en dia Abstract

Una ciutat per la Pau, la convivència i la multiculturalitat.

Punt de partida El ritme, present a la vida i la natura: batecs del cor, les estacions de l’any, el remar les barques, en bressolar un infant...

Jaques-Dalcroze (1865-1950) Joan Llongueres (1880-1953) J. Dalcroze, creia que per una bona educació integral dels infants, l’educació musical i el ritme eren del tot indispensable. Al 1904 crea el mètode “La Rítmica”. Incorporà a Catalunya aquest mètode. Actualment es practica a l’Institut Joan Llongueres. Joan Llongueres (1880-1953)

El mètode: La rítmica Mètode actiu d’educació musical mitjançant el qual el sentit i el coneixement de la música són desenvolupats a través de la participació corporal en el ritme musical. Finalitat: consisteix en harmonitzar les facultats de percepció, consciència però sobre tot, d’acció de l’alumne. Elements bàsics són: - La Rítmica - El solfeig - La improvisació Principis de treball fonamental 1. L’experiència sensorial. 2. El coneixement intel·lectual 3. L’educació rítmica i musical

Principis del mètode Dalcroze Sentir  Viure  Comparar  Intel·lecte

On hi caben 6 caben 7...

Referències bibliogràfiques BACHMANN,M.L.La Ritmica Jaques- Dalcroze. (1998) Una educación por la música y para la música. ( Suïssa) Ediciones Pirámide, S.A. MATEOS HERNÁNDEZ, L.A.(2004) Actividades musicales para atender a la diversidad.Madrid: Colección Estrategias educativas. Publicaciones ICCE. RIERA,T. (2001) Evolució de l’art musical. Història,estils i formes. Barcelona: Columna edicions. Edicions S.A.3ª Edició revisada i ampliada. TRIAS,N.(1972) La rítmica Jaques Dalcroze. Resum històric. Opuscle editat per l’Institut Joan Llongueres.