Decret d’autonomia dels centres educatius

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LA LLEI D’EDUCACIÓ de CATALUNYA
Advertisements

DEFINICIÓ I OBJECTIU DEL SERVEI COMUNITARI
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
El consell escolar del centre a la LEC Alberto del Pozo Ortiz Dissabte, 12 de desembre de Institut municipal d’Educació de Tarragona.
Diapositiva de presentació
Programa de Transició Escola Treball
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
TEMA 6. EL CENTRE COM UNITAT ORGANITZATIVA
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Estudi per a la identificació de
LA LEC I EL CENTRE EDUCATIU
EL SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES A L’AJUNTAMENT DE MANLLEU
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
PLANIFICACIÓ ESTRATÈGICA
UF3 DISSENY DE PROJECTES I ACTIVITATS EDUCATIVES EN L’ÀMBIT FORMAL
CONVIVÈNCIA OBSERVATORI PER A LA E S C O L A R.
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
Reunió de directors/es dels centres educatius del districte d’Horta-Guinardó. Barcelona, 4 de novembre de 2010.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Els constants canvis i reformes...
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
EL PLA INDIVIDUALITZAT
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
Decret d’autonomia dels centres educatius
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
La Direcció queda habilitada per:
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
D'AUTONOMIA DE CENTRES (DOGC 5/08)
MARC PER L’AVALUACIÓ DE LA TASCA DOCENT
RYT a matrícula (MAT) reunió de centres 21/05/2015.
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Decret de Reglament per Educació Infantil i Primària (BOIB Núm.119, )
Presentació BATXILLERAT
millora de la qualitat de l’ensenyament.
Resultats de l’Estudi 1Q 1R ESCOLA TÈCNICA SUPERIOR D’ENGINYERIA Curs Grau d’Eng.Elèctrica Grau d’Eng.Electrònica Ind. i Automàtica Grau d’Eng.Informàtica.
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Elaboració de Plans Individualitzats
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
Formació per als equips directius d’educació secundària
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Gestió participativa dels projectes de centre
Departamento de Pedagogia Aplicada
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
Les Franqueses, setembre 2007
El currículum a l’educació primària
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
EL PLAN DE GESTIÓN DE RECURSOS HUMANOS
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Albert Barceló Masdéu Grau d’Enginyeria Informàtica
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Convivència i Mediació Escolar
J. C. Aguado, E. Carrera, J. Cendra, A. Sabater Pruna i J. Segalàs làs                                                                                        
Presentació assignatura
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
CIENCIES DE LA TERRA I EL MEDI AMBIENT 2n batxillerat
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
QUÈ ÉS LA LOMCE? LOMCE, és una llei que ha estat elaborada per persones alienes al món de l’educació, sense el consens o aprovació dels experts en la matèria.
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Decret d’autonomia dels centres educatius 3 d’agost de 2010

Decret d’autonomia Reforça el concepte de Servei Públic d’Educació de Catalunya, en regular tant els centres públics com els centres concertats El decret potencia els centres forts, amb direccions fortes que tirin endavant projectes educatius sòlids amb la convicció que només així millorarà l’educació Passem de “el centre s’adapta a les necessitats del Departament” a “el Departament s’adapta a les necessitats de cada centre”. Les direccions assumeixen àmbits de gestió que fins ara havien estat competència del Departament Més autonomia comporta més avaluació: dels directors, dels docents i dels centres. L’avaluació es basa en què efectivament millorin els resultats, no en els processos que s’utilitzen per aconseguir aquesta millora.

Projecte Educatiu de Centre El Projecte Educatiu és l’eix de l’autonomia del centre ja que estableix les normes pedagògiques, d’organització i de gestió del centre Té caràcter vinculant per a tot el personal del centre El decret marca que el Projecte Educatiu haurà de contemplar obligatòriament determinades qüestions: Identitat i objectius del centre Prioritats i plantejaments educatius Col·laboració entre els diferents sectors de la comunitat educativa i entre el centre i el seu entorn Estableix els indicadors quantitatius de progrés que actuaran com a referència a l’hora de fer l’avaluació

Autonomia pedagògica Les direccions tindran capacitat per decidir sobre: Com s’agrupen els alumnes del centre Com s’organitza el temps i les assignatures (amb l’ única limitació de les hores totals per cada matèria i etapa educativa que marquen els decrets de currículum) Introducció de noves assignatures Ús dels espais del centre Criteris per assignar les classes que imparteix cada docent

Autonomia organitzativa Les direccions tindran capacitat per decidir els càrrecs de responsabilitat i òrgans de govern de què disposen El decret marca uns mínims:- Director/a - Secretari/a - Cap d’estudis - Mínim de dos departaments (establert per la Llei orgànica d’Educació) El Departament fixarà la quantitat econòmica de cada centre per a càrrecs de responsabilitat en funció de la seva grandària i complexitat

Centres: Autonomia de gestió Les direccions de centres podran demanar requisits complementaris als docents més enllà de la titulació adient Podran seleccionar una part del professorat del centre a través d’una comissió de selecció: - el decret de plantilles fixarà el nombre de docents que es podran escollir per aquesta via - el docent seleccionat per aquesta via passarà a tenir plaça fixa - el docent haurà de demostrar que coneix el projecte educatiu del centre La direcció podrà seleccionar el professorat substitut a partir d’una llista establerta La direcció podrà imposar sancions per faltes lleus o proposar la incoació de l’expedient del docent per falta greu

Avaluació Pretén garantir que els alumnes assoleixen les competències bàsiques i específiques Es basen en els indicadors quantitatius de progrés establerts al Projecte Educatiu Es farà al final del període de mandat de la direcció L’avaluació afecta els centres, el professorat i la direcció

Calendari del decret d’autonomia 1 de juliol: Aprovació de la Llei d’educació de Catalunya Juliol de 2009: Comença la redacció de l’avantprojecte de decret Setembre 2009: Comença el treball de redacció la comissió formada per representants de diferents direccions generals 3 d’agost 2010: Aprovació en Consell de Govern

Avaluació: Conseqüències Per als centres Eventual substitució d’òrgans de govern i/o coordinació Revisió del projecte educatiu, les decisions preses... Obtenció de la qualificació de centre de referència educativa Per al professorat Obtenció de graus Per a la direcció Mèrit en la carrera professional docent

www.gencat.cat/educacio