Nou tram en servei Nou tram de línia de 3,7 km de via doble 3 noves estacions: La Creu Alta, Sabadell Nord (intercanviador amb Rodalies) i Sabadell Parc del Nord Cotxeres al final de la línia
Tipologia constructiva Nou tram en servei 3,7 Km: 2,1 Km excavats amb tuneladora (tram Plaça Major– Parc del Nord) 1,6 km executats entre pantalles (tram túnel entre Parc del Nord-Ca N’Oriac, estacions i cotxeres) Secció entre pantalles Túnels de 6,8 m de diàmetre
La Creu Alta Arquitecte: Gabriel Mora Ubicació: al barri de la Creu Alta Estació en 3 plantes: Vestíbul: 571 m2 de superfície Nivell intermig: nivell de pas i dependències tècniques Andana: 8 m d’amplada 2 accessos al carrer Pi i Margall Adaptada a persones de mobilitat reduïda
Sabadell Nord Arquitecte: Gabriel Mora Intercanviador amb Rodalies (estació Sabadell Nord) Estació en 4 plantes: Vestíbul superior: 256 m2 de superfície. Connectat directament amb el d’ADIF Vestíbul principal: 403 m2 Nivell intermig: nivell de pas i dependències tècniques Andana: 9 m d’amplada Accessos al centre de la Plaça Espanya i a la cantonada sud-oest de la Plaça amb Av. Josep Tarradellas. Adaptada a persones de mobilitat reduïda
Sabadell Parc del Nord Arquitecte: Manel Sanchez Ubicació: a la Plaça del Forjador (Parc del Nord) Connectada amb les cotxeres final de línia Estació en 2 plantes: Vestíbul: 343 m2 Andana: 9 m d’amplada Accés en la confluència dels carrers Himàlaia i Vinhamala Adaptada a persones de mobilitat reduïda
Línia Barcelona - Vallès Amb les noves estacions en servei, la línia Barcelona-Vallès, compta amb 39 estacions. L’any 2016 aquesta línia va registrar una xifra rècord de 59,7 milions de passatgers.
Les unitats A la línia Barcelona – Vallès fins a Sabadell (S2) circulen trens de les unitats 112 i 113: Tenen uns 80 metres de longitud i estan formats per 4 cotxes construïts en alumini La capacitat màxima dels trens és de 592 persones (unitat 113) o 552 (unitat 112), entre assegudes i dempeus. A partir de 2019, s’incorporaran progressivament 15 unitats per absorbir la demanda i reduir a la meitat les freqüències de pas, dels 10 minuts actuals (fins a Sabadell) als 5 minuts. UT 112 UT 113
El tren inaugural El primer tren que ha circulat pel nou tram ha estat batejat amb el nom de Muriel Casals, economista i professora universitària, expresidenta d’Òmnium Cultural. Un dels vagons té un vinil del pintor i gravador sabadellenc Ramiro Fernández
El perllongament a Sabadell 5 estacions 1a fase (2016): Can Feu | Gràcia i Sabadell Plaça Major 2a fase (2017): La Creu Alta, Sabadell Nord i Sabadell Parc del Nord Àmbit total de l’actuació: 5,2 km Inversió total: 430 MEUR 2a fase 1a fase Parc del Nord Sabadell Nord La Creu Alta Sabadell Plaça Major Can Feu | Gràcia