La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

km o el drama del Corredor Mediterrani

Presentaciones similares


Presentación del tema: "km o el drama del Corredor Mediterrani"— Transcripción de la presentación:

1 15.215 km o el drama del Corredor Mediterrani

2 La Comunitat Valenciana en xifres
Infrafinançament reconegut dels valencians: milions euros/any Deute FLA (fins desembre 2015): milions Deute total: milions euros Població sobre mitjana espanyola: 11 % PIB sobre mitjana espanyola: 10 % Inversió regionalitzada : 6,89 % Licitació estat : 4,57 %

3 La realitat demogràfica europea

4 La realitat demogràfica espanyola

5 La realitat econòmica espanyola

6 PGE 2016. Ministeri Fomento:
* 67 % AVE * 5 % Rodalies * 8 % Convencional * 4 % Varis * 5 % Material mòbil * 11 % Manteniment

7

8 1963 sobre autopista Mediterrània

9 Model obsolet d’infraestructures
km de vies fèrries a l’estat espanyol, que és la distància entre Austràlia i Madrid i milions d’euros invertits en trens des del Madrid-Sevilla, però no tenim Corredor Mediterrani. Segons l’Informe de la Comisión Nacional de la Competencia 2013: “el ferrocarril no alcanza el 10 % del total de tráficos en ningún puerto español de más de 10 millones de toneladas/año de mercancías”.

10 Model obsolet d’infraestructures
Mercaderies Descens del 54% de l’ús del ferrocarril en els últims 20 anys. Mentre creix a la U.E.

11

12 Model obsolet d’infraestructures
Passatgers València-Barcelona: , 2ª d’Espanya. 2ª i 3ª ciutat d’Espanya. Més de 5 milions de persones. Més de quilòmetres d’AVE a tota Espanya i el tram amb més passatgers continua sense ser AVE. Més de 3 hores de trajecte. El mateix que en 1997. Afecta a totes les connexions amb Murcia, Alacant, Castelló, Tarragona i França

13 Què és un corredor continental?
The Corridor Chronicles- Patrick A.Witte

14 Dades macro del Corredor Mediterrani (UE)
90 milions habs (18 % pob. UE28; 17 % PIB). Mercat de 150 milions de tones (2010), que podria arribar a 267 milions (2030) Mercat de 128 milions de passatgers (2010) que podria arribar a 177 milions (2030) Trànsit mitjà del 14,6 % en ffcc (amb CM 27 %) De no fer-se, de 129,6 milions per carretera a 228,6 milions

15 Cost de la no implementació dels Corredors
Per cada euro invertit, 6 euros de PIB addicional en 2030 De no fer-se, el PIB de la UE seria un 1,8 % més baix, amb una reducció de milions d’euros i uns 9 milions menys d’ocupacions.

16

17 Dilemes espanyols al camp de les infraestructures
Eficiència vs. Equitat Intensitat vs. Extensió DEBATS PER AL FUTUR

18 Post-programme Surveillance Report, Spain (Tardor 2015)
When selecting transport projects, Spain seems to have given higher priority to increasing geographical cohesion tan improving efficiency, and investment plans still include high-speed railway lines and motorways in areas with little traffic. [Les polítiques a Espanya] have favoured an extended network for passenger transport to the detriment of better connectivity of production poles with consumption/export sites and interconnectivity with bordering markets. nevertheless, railway connections to ports have not been sufficiently developed HSL (High Speed Lines): There is a significant risk that some of the new lines will not generate sufficient revenues to cover their operation costs.

19

20 REFORMA ESTRUCTURAL MODEL INVERSIÓ DE L’ESTAT I D’INFRAESTRUCTURES
Sí als corredors basats en la dinàmica demogràfica i en nodes d’activitat (metròpolis i ports en context macrorregional dinàmic) Sí a un canvi model radial d’infraestructures en la qual prevalguen les mercaderies i la intermodalitat portuària Sí a una anticipació a les grans tendències globals al transport i l’articulació de cadenes de valor REFORMA ESTRUCTURAL MODEL INVERSIÓ DE L’ESTAT I D’INFRAESTRUCTURES


Descargar ppt "km o el drama del Corredor Mediterrani"

Presentaciones similares


Anuncios Google