COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
Advertisements

Irene Martínez (Irene Pelegrí)
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Programa de Transició Escola Treball
Toca fusta FENT DECORATS
APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI
1 u n i t a t L’educador infantil.
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Estudi per a la identificació de
AVALUACIÓ DE L’ASSIGNATURA DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, 1
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
Recursos Informàtics en Història
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
I ARA, QUÈ PUC FER?.
EUROMANIA A L’ESTEVE Generalitat de Catalunya
TECNOLOGIES DE L’ APRENENTATGE I EL CONEIXEMENT
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
EL PLA INDIVIDUALITZAT
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
INSTITUT GUILLEM DE BERGUEDÀ
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Presentació 9: De la Introducció a la Generalització
Memòria de Farmàcia Pràctica Disseny i estructuració d’un servei farmacèutic per a ser implementat a la farmàcia comunitària Maria Rubio Valera Professora.
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Introducció i objectius
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
Seminari d’Educació Especial
INFLUÈNCIA DELS JOCS DE LLUITA I EL JUDO A SECUNDÀRIA
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
Informàtica Batxillerat HCS
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
Cap a una educació plurilingüe: conceptes clau, estratègies i eines
IV JORNADES DOCTORIALS
“M’ORGANITZO LES COLÒNIES” (al CdA del Delta de l’Ebre)
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Jornada de Portes Obertes Diumenge 24 de març, Canet de Mar
Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona
BENVINGUDES I BENVINGUTS!!
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
El currículum a l’educació primària
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
RECERCA, FORMACIÓ i TECNOLOGIES DE L’ APRENENTATGE I EL CONEIXEMENT
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
Convivència i Mediació Escolar
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
PERSONAL DOCENT I INVESTIGADOR (PDI)
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
CIENCIES DE LA TERRA I EL MEDI AMBIENT 2n batxillerat
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
ASSESSORAMENT TIC CURS Departament d’Educació
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II) FORMACIÓ BÀSICA COMPARTIDA - PRIMER CURS Curs 2018-2019 GRUP 1 - PEDAGOGIA Divendres matí

OBJECTIUS I ÀMBITS ÀMBITS Desenvolupar competències socials, emocionals i de treball en equip Desenvolupar un projecte d’integració de la tecnologia en contextos educatius basat en la programació o la robòtica (elaboració, disseny, producció i difusió) on es treballin les habilitats comunicatives mitjançant eines digitals (web 2.0.) i recursos audiovisuals ÀMBITS Comunicació, Emocions i Grups (CEG) Tecnologies de l’Aprenentatge i el Coneixement (TAC)

CONTINGUTS La comunicació en l'àmbit educatiu en: teoria de la comunicació humana la comunicació dins d’un grup, paper de les emocions. la comunicació mitjançant eines digitals (eines web 2.0.) i fent servir recursos audiovisuals l’utilització d’ eines web 2.0. i altres programaris com a suport al procès d’ensenyament – aprenentatge us creatiu de la tecnología (programació i robòtica) per la seva integració en contextos educatius

METODOLOGIA La major part de les classes seràn seminaris . A l’Aula 81 i a l’aula 4 d’informática Hi haurà 2 sessions en gran grup (14/9 – 21/09) Aula 81 Farem servir el Moodle i altres eines TAC (web social) Les tutories seran els divendres de 13 a 14 hs (prèvia cita per correu electrònic) Assistència obligatòria (80%)

PROFESSORAT GRUP 1 Comunicació, emocions i grups Esteve Pont esteve.pont@uab.cat, G6, 269/ Aula: 81 TAC, Alejandra Bosco alejandra.bosco@uab.cat G6 ,266 Coordinadora del grup 1, Aula 4 d’informàtica

AVALUACIÓ Projecte comú 50 % Activitats individuals dels dos àmbits 50 % La llengua vehicular oral i escrita és el català CEG: Treballs individuals i de grup. La presentació digital dels treballs serà en format PDF TAC: Elaboració d’un Bloc i altres activitats en Google drive, Google + i productes àudio-visuals

COMUNICACIÓ, EMOCIONS I GRUPS Entrega individual d’un estudi de cas. Data límit: 23.11.2018 Entrega individual del Diari d’Introspecció Emocional. Data límit: 28.12.2018 Entrega en grup del treball de valoració del projecte comú. Data límit: 04.01.2019.Una sola entrega per grup. Han de constar tots els membres del grup a la portada TOTS ELS TREBALLS S’ENTREGUEN PEL MOODLE TOTS ELS TREBALLS AMB FORMAT PDF

TECNOLOGIES DE L’APRENENTATGE I EL CONEIXEMENT Elaboració de un Blog privat amb accés de lectura i escriptura pel professorat i l’alumne (és responsabilitat de l’estudiant donar a conèixer l’adreça del blog al professorat). Les activitats al blog s’han de portar al dia durant el curs per la avaluació del procés. La data final de presentació és: 4.01.2019 Altres activitats optatives Ús de Google+ Alta a la comunitat CIE2_2018-19. Dates: del 26/09 al 3/10

BIBLIOGRAFIA BÀSICA TAC (1) AREA, M. y PESSOA, T. (2012) De lo sólido a lo líquido: las nuevas alfabetizaciones ante los cambios culturales de la Web 2.0., Comunicar, nº 38 XIX, pp. 13-20 [En línea] CAPELL, N.; TEJADA, J. Y BOSCO, A. (2017)  Los videojuegos como medio de aprendizaje: un estudio de caso en matemáticas en Educación Primaria. Pixel-Bit, 52, 133-150. [En línea] MARQUES, P. (2013) La web 2.0. y sus aplicacions didácticas. [En línea] MARQUÈS, P. (2004) Multimedia Educativo: clasificación, funciones, ventajas e inconvenientes [En línea][Consulta 27/09/10]

BIBLIOGRAFIA BÀSICA TAC (2) RESNIK, M.; MLONAY, J.; MONROY-HERNÁNDEZ,N.; EASTMOND, E.; BRENNAN, K. MILLNER, A. ROSENBAUM, E. SILVER, J. SILVERMAN, B. Y KAFAI, J. (2010) Programación para todos [En línea] DE ORO MARTIN, B. Y MARTIN GIMÉNEZ, A.  Cómo introducir la programación y la robótica en Educación Infantil, una propuesta de intervención con niños de cuatro años. Primera parte: aprendiendo a programar [En línea]  GARCÍA, J.M. (2015) Robótica Educativa. La programación como parte de un proceso educativo.RED-Revista de Educación a Distancia. Vol 46 (8) [En línea]

OTROS RECURSOS TAC Pàgina web de l’assignatura: http://alejandrabosco.net/comunicacion-e-interaccion-educativa/ Blog Alejandra Bosco - Dedicat a la reflexió sobre les tecnologies de l’ educació: http://blogs.uab.cat/abosco/es/

BIBLIOGRAFIA BÀSICA CEG (1) CARTWRIGHT-ZANDER (1975) Dinámica de grupos. Mèxic: Trillas. DAMÁSIO, A (2018) El extraño orden de las cosas. Barcelona: Destino. DAMÁSIO, A (2013) El error de Descartes. Barcelona: Destino. DAMÁSIO. A (2010) Y el cerebro creó al hombre. Barcelona. Destino GOLEMAN, D (1996) Inteligencia emocional. Barcelona: Kairós.

BIBLIOGRAFIA BÀSICA CEG (2) LÓPEZ ROSETTI, D (2018) Emoción y sentimientos. Barcelona: Ariel. MORAGAS SPA, M de (1990) Teorías de la comunicación. Barcelona: Gustavo Gili MORGADO, I (2015) Emociones e inteligencia social. Barcelona: Ariel RUÉ DOMINGO, J (2018) Propuestas para un nuevo pacto sobre educación. Barcelona: Octaedro TEJADA FERNÁNDEZ, J (1997) Grupo y educación: Técnicas de trabajo y análisis. Barcelona: Llibreria Universitària

PROJECTE COMÚ Projecte d’ integració de la tecnologia en un context educatiu particular basat en la programació i/o en la robòtica (elaboració, disseny i producció): Disseny de un joc, animació o simulació fent servir programació (Scratch) Elaboració d’ materials àudiovisuals per documentar el procès i donar a conèixer el joc, animació o simulació realitzat Cerca de informació, materials i eines diverses Anàlisi de diferents aspectes de la comunicació i les emocions en el procès grupal: caldrà obervar i analitzar el procès seguit pel grup (cada cop que el grup es reuneixi físicament per treballar farà una tasca d’observació i anàlisi del propi procés grupal relacionat, connectant així la teoria amb la pràctica) Presentació pública oral del projecte amb suport visual Data de pública de presentació: 21/12/2018