MARGES, DIFERÈNCIES, DIVERSITATS: LES ALTRES EDUCACIONS EN TEMPS DE CRISI(S) Jordi Planella UOC Laboratori d’Educació Social.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
JOC I APRENENTATGE El joc és la disfressa de l'aprenentatge perquè motiva, emociona, fomenta la curiositat, fa que les experiències siguin significatives,
Advertisements

NOSALTRES, AVUI, COM CLARET
Avui vull regalar-te ….
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES
Un programa d'educació per a la pau a les escoles
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
Empatia i emocions al Cor de Maria
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
18 de l’any cB Regina Preguem escoltant la lloança a les mans de Jesús (“Ad manus” de Buxtehude) que beneint Déu, fan que es multipliquin els Pans.
TAP PC(g) - TARDOR Construir sobre el construït Assignatures: Composició i Projectes Professors: Enric Granell, Xavier Perxas   OBJECTIUS.
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
PETITS REPORTERS Títol.
Recordem què vol dir ser adolescent
● La lloança continguda en aquest cèlebre himne, expressa la intuïció poètico-religiosa del salmista, que contempla amb ulls admirats l’obra de Déu.
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
Forma substancial (essència)
ANÀLISI DELS ESTATS FINANCERS DE L´EMPRESA
OMBRES I LLUMS Escola Antoni Gaudí Sta Coloma de Gramenet
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
Jornada Cloenda Esports
DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC
Teatre a INFANTIL.
DIADA DE La pau i la no violència.
Una història de la tecnologia
Animació Intervinents a la maternal
Un programa d'educació per a la pau a les escoles
Aquest és un missatge especialment inspirador i bell
ELS DRETS SOCIALS Rics i pobres
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
Quin dinosaure!.
“LA VIDA ÉS UN DO DE DÉU I UN SERVEI ALS ALTRES”
1. L’empirisme de Locke 1.3. L’anàlisi dels conceptes de la metafísica escolàstica Pàgina 258 Els dos sentits de la substància: com a substrat i com a.
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
Automàtic o al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
Somnis d'Infant.
Reunió Plenària 13 de novembre de 2015
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Carta d’un infant als seus pares.
QUARESMA UN TEMPS IMPORTANT, PER PREPARAR LA GRAN FESTA
valors humans i socials
El petit príncep
Títol de l’experiència:___________________________

SETMANA DE LA PAU I LA SOLIDARITAT CLARET BARCELONA-2019
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
La Presència Educadora
ELS NENS I NENES DE P4 TREBALLEM EL PROJECTE DELS MONSTRES
En què consisteix? Aquest projecte consisteix en explicar contes catalans o contes inventats a nens i nenes. Els conta contes són grups d’alumnes de l’ESO.
Somnis d‘infant.
Una experiència lectora diferent a Cicle Mitjà
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
LA DIMENSIÓ RELACIONAL A L’ACP
Cant espiritual Joan Maragall.
Treball per la comunitat Bernat Molina Guillermo Soriano
LES ITS: Mecanismes de transmissió i prevenció
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
La vulneració dels drets socials
Aquestes fotos artístiques revelen una gran imaginació.
Raúl Álvarez Genes ( auronplay )
COEDUCACIÓ.
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

MARGES, DIFERÈNCIES, DIVERSITATS: LES ALTRES EDUCACIONS EN TEMPS DE CRISI(S) Jordi Planella UOC Laboratori d’Educació Social

En els grans aldarulls, tu ets la calma somrient En els grans aldarulls, tu ets la calma somrient. A les grans calmes tu ets el vent Fernand Deligny (1947)

Estructura Advertiment pels navegants Prèvies: el moment actual de la precarització social La Universitat i els marges: pensar des de la frontera Les crisis i la pedagogia estàtica Subvertir la realitat: l’experiència de Zotikos (s. IV d.C. – 2011) Un exercici radical d’escriptura a 70 mans: Voces de la educación social Deligny: la pedagogia com a acte de subversió política Col·lectius autoorganitzats: les altres pedagogies i les crisis Sobre la necessitat d’una pedagogia nòmada

1. Advertiment pels navegants Reflexions, preocupacions, interrogants L’atracció pels marges, les diferències, les diversitats Territori de frontera Experiència i subjectivitat

2. El moment actual de la precarització social Mirat des d’aquesta perspectiva, les situacions de crisi no són sinó un símptoma de bona salut, de capacitat de transformació i de supervivència, de vitalitat i de dinamisme, en definitiva de ser una cosa realment important, gairebé imprescindible, sigui quin sigui el context, siguin quines siguin les necessitats Xavier Besalú (2010)

3. La Universitat i els marges: pensar des de la frontera A què contribueix la recerca que faig per tal de millorar el món que ens envolta? Volen apujar (de forma considerable) les taxes als estudiants Retallades en la contractació del professorat i de PAS:

4. Les crisis i la pedagogia estàtica No sabemos lo que nos pasa y eso es precisamente lo que nos pasa (Ortega y Gasset)

5. Subvertir la realitat: l’experiència de Zotikos (segle IV d 5. Subvertir la realitat: l’experiència de Zotikos (segle IV d. C- 2011)

6.Un exercici radical d’escriptura a 70 mans: Voces de la educación social 2000: monogràfic de la revista Educació Social: Intervenció social i discapacitat. 2003: monogràfic de la Revista Catalana de Pedagogia: Pedagogia de l’Acompanyament. 2009 es posa en marxa la col·lecció de llibres Educació Social (Ediuoc)

7. Deligny: la pedagogia com a acte de subversió política

Ser i estar prop dels infants autistes i sense parla, sense massa idees preconcebudes, sinó només amb el projecte d’allunyar-se del que els sabers dels que estant amb l’aigua al coll elaboren, difonen, dicten i vulgaritzen a propòsit dels nens autistes (Deligny 1977: 17).

La idea de xarxa (dibuix de Deligny)

8.Col·lectius autoorganitzats: les altres pedagogies i la crisi FVI

ASSACS FEAPS

9. Sobre la necessitat d’una Pedagogia Nòmada Jo era un peix pugnant per nedar contra el corrent però encara era incapaç de fer-ho. No obstant, vaig tenir l’ocasió d’aprendre a nedar contra la corrent (o sigui,a seguir el meu propi camí) perquè dos personatges borrosos aturats en un pont m’havien pescat amb els seus hams i em retenien en aquest lloc, evitant que el corrent m’arrossegués. Barry Stevens, No empujes el río.