Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Generalitat de Catalunya Departament d’Educació IES El Castell Departament de tecnologia Coeducació: promoure una educació que potenciï la igualtat real.
Advertisements

EDUCACIÓ PER A LA IGUALTAT DE GÈNERE I LES NOVES MASCULINITATS
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
Valorem el que mengem! Disseny de projectes de comunicació, i educació ambiental.
Edició 2017 Reunió amb famílies.
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
Diapositiva de presentació
Les competències i la coeducació
Compartim el que feim: conviure en positiu a l’escola
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
Banc de Bones Pràctiques de VIC (BBPV)
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
Antecedents (el context) Centre IATIC
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
PETITS REPORTERS Títol.
COEDUCACIÓ FRACÀS ESCOLAR I VIOLÈNCIA DE GÈNERE
PROPOSTA DE PROJECTE INTERDISCIPLINARI A TRAVÉS
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
1 organització, 3 estudis, 1600 aprenentatges
Treball col·laboratiu
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
El viatge de Primària a Secundària
PROJECTE D’INNOVACIÓ TOTS FEM SALUT PERIODE 2006/09
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
Reunió final de curs juny del 2018
Les competències i la coeducació
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Xarxa d’Escoles i Instituts per la Igualtat i la No Discriminació
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
L’handbol a l’escola - Jornada de formació -
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Grups interactius a L’Esquitx
ESTRATÈGIES D’ÈXIT EDUCATIU GRUPS INTERACTIUS CEIP DR. ALEMANY.
Seminari d’Educació Especial
PLA PFZ DE FORMACIÓ DE ZONA Criteris i instruccions Curs
El Perfil de l’Educador: El Lideratge a l’aula
Casal i estades de Nadal Torrefarrera 2016
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
ESTAT DE LA COEDUCACIÓ EN ELS CURRÍCULUMS EDUCATIUS
Proposta metodològica inclusiva per treballar en contextos plurilingües l’aprenentatge de les ciències i la llengua i el desenvolupament del treball cooperatiu.
Treball compartit alumnes USEE i grup de cinquè de Primària
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Coneixements i idees previs
Projecte xarxa Aleix Adell, Asier Aguilera, Silvia Alba, Ivet Clavell
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Gestió participativa dels projectes de centre
QUI SOM? SOM UNA ASSOCIACIÓ SENSE ÀNIM DE LUCRE, QUE PRETÉN ACOSTAR LA CULTURA MUSICAL A TOTHOM.
INTEGRACIÓ DEL PROGRAMA D’ESCOLES VERDES DINS DE LA GESTIÓ DEL INSTITUT GIOLA Programa escoles verdes de la generalitat té com a objectius principals:
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
Xarxa de Dones Directives i Professionals del Tercer Sector
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
Reunió final de curs juny del 2018
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Xarxa de lluita contra el maltractament i la violència de gènere
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
ASSESSORAMENT TIC CURS Departament d’Educació
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Transcripción de la presentación:

Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània Coeducació Institut Mediterrània “TEIXIM IGUALTAT, CREIXEM SENSE VIOLÈNCIA” Espai Francesca Bonnemaison 21 de novembre de 2014 Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània

Objectius generals del projecte educatiu de centre “De l'autonomia personal a la convivència en igualtat” Desenvolupar pràctiques educatives que promoguin canvis en les relacions de gèneres i facin possible corregir els estereotips sexistes i les conductes discriminatòries. Potenciar l’autonomia i el desenvolupament de la identitat personal dels dos gèneres. Donar eines per potenciar les noves feminitats i masculinitats mitjançant l’oferiment de models no estereotipats. Fomentar el treball cooperatiu com a fórmula per aprendre a viure junts en llibertat. Fer visible les dones i les seves contribucions al llarg de la història. Fer visible models masculins positius.

Coeducació al Mediterrània 2013-14 PEC: “De l´autonomía personal a la convivència en igualtat” Grup de treball amb coordinadors/es de nivell claustre coordinació Grup de formació amb professorat Treball amb alumnat: La idea aquí és explicar els diferents nivells de treball que hi ha hagut aquest any, a partir dels quals s’ha aconseguit arribar a tot el centre (o si més no, molt més que treballant sols amb un grup de formació o amb alumnat, sinó que s’ha establert xarxa i s’ha pogut arribar a molta gent

Treball amb coordinadors/es de nivell 8 sessions de 1,5 hores (mensuals) Es traspassaven propostes de treball a la resta de professorat  treball amb alumnat Impacte amb tot l’alumnat Impacte a tot el claustre (retorn de les actuacions realitzades) Treball amb alumnat: qúestionaris d’educació afectivo-sexual

Grup de formació de professorat Objectiu: integrar la mirada coeducativa  TRANSVERSALITAT Formació conjunta amb persones de l’institut Mediterrània i l’Escola El Pins: 14 (8 finalment) Diferents nivells: primària + ESO + batxillerat + mòduls (interdisciplinarietat i internivells) Formació reconeguda pel CRP Temporització: 6 sessions de 1,5 hores + treball a l’aula = 15 hores de formació Impacte sobre tot l’alumnat amb el que tenen contacte les persones del grup

Assignatura de teatre amb alumnat Objectiu: treballar resolució de conflictes, les relacions de parella (prevenció de violències de gènere), empatia, habilitats socials, cohesió de grup… Assignatura “Ni ogres ni princeses”: 16 noies i nois de 3er de la ESO De gener a juny dues hores a la setmana, tots els dimecres i dijous Molt bona valoració per part de l’alumnat i el professorat. l’activitat ha finalitzat amb una representació de la obra de teatre (creada per el propi alumnat) a companyes i companys de dues aules de 3er de la ESO

Alguns assajos…

El dia de l’estrena

Elements clau de l’èxit Transversalitat i treball en xarxa (bona coordinació) Coeducar no vol dir fer més sinó fer diferent (integrant la mirada coeducativa) que la coeducació no quedi en activitats puntuals en dies concrets sinó que, per una banda s’integri a les assignatures de manera transversal i que les activitats puntuals es consolidin com activitats de centre (per exemple amb el PAT) Que sigui un projecte de centre  Voluntat (i dedicació) de l’equip directiu i del professorat Amb la coeducació tothom hi guanya: professorat, alumnat i famílies