L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els surfistes van utilitzar la cooperació per fer públic el seu desacord amb el projecte d’espigons. En primer lloc van utilitzar les seves planxes per.
Advertisements

Activitat CALCULA: ESPORT MASCULÍ I ESPORT FEMENÍ Observatori Crític de l’Esport Autora: Susanna Soler i Prat INEFC Barcelona.
Concurs Aula Amigable IES Josep Maria Quadrado Octubre del 2004.
L’EDAT MITJANA: UN TRESOR DE MIL ANYS.
Les entrevistes: Segona part
Escola Montserrat Sant Just Desvern
 El fetge és l'òrgan que forma la sang.
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
CONTES MUSEU DELS.
BAUHAUS, una escola d’art
Podeu posar una foto del vostre centre
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
Google Scholar citations
LA TARDOR Cicle Inicial.
Us proposem no tocar el ratolí i gaudir-ne
Us proposem no tocar el ratolí i gaudir-ne
Ens comuniquem per CEIP Salvador Espriu
Ordinador Complements de l’ordinador i utilitza el teclat!
APRENENTATGE MULTINIVELL
Introducció de TEDIs (COACs) Versió 4.0
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
L’Expressió escrita.
PETITS REPORTERS Títol.
Recordem què vol dir ser adolescent
Plataforma de l’alumne
Projecte de P-3 4a Part Curs
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
Les referències creuades
CONSULTA OBERTA LA CONSULTA OBERTA COM A REPTE PERSONAL I PROFESSIONAL. AJUDAT A VALORAR ELS ADOLESCENTS D’UNA ALTRA MANERA, FINS ARA, AL MENYS PER MI.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Descobrint un tresor amagat
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
MANTENIMENTS DE MATRÍCULA de Plans d’estudis de Doctorat
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
RECOLLIM ELS DIBUIXOS Tothom ens va ajudar molt, i tots els alumnes de 1r a 4t van fer el seu dibuix. Amb aquests dibuixos vam decidir enquadernar-los.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Què existeix i què no existeix.
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
2013.
vista pels nens i nenes de 2n
DIADA DE LA PAU A SJO.
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
-FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA DIMECRES 9 -FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA SOMRIU, JA QUEDA POC PER CELEBRAR EL NAIXEMENT DE NEN JESÚS.
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
COM NEIX UN PARADIGMA?.
TECNOLOGIA.
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Interacció escola - entorn.
Continuació: el temps II
EMBOLCALLS SOSTENIBLES
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
Assessorament de la Formació en Competències
EL QUADRAT LES MARIETES.
El SEGUIMENT DE COMPLECIÓ
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
COM NEIX UN PARADIGMA?.
Estils i Plantilles Ms Word.
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Transcripción de la presentación:

L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18

Als cursos del Projecte Filosofia 3/18 se’ns pregunta habitualment sobre l’ús de llibretes a les sessions, especialment pels grups a partir de cicle mitjà. Això que us oferim aquí és una resposta possible a la pregunta i l’acompanyarem d’algunes il·lustracions.

Cal aclarir que el fet d’usar llibreta no és prioritari per a les sessions, ja que la tasca principal és el diàleg i, per tant, el llenguatge oral. Encara que el seu ús pot ser un recurs interessant. Us donem algunes idees:

LLIBRETES INDIVIDUALS

Que cada alumn@ tingui la seva llibreta i l’utilitzi a manera de diari o de bloc de notes durant les sessions, ja sigui per apuntar les preguntes que es formulen o les idees que li venen al cap durant el diàleg i que té por d’oblidar.

Que cada alumn@ tingui la seva llibreta amb la finalitat d’apuntar algunes coses al final de cada sessió, com a resum i per enllaçar una sessió amb la següent.

En tots dos casos, també pot utilitzar-se per a realitzar alguna activitat escrita proposada per la mestra, algun exercici del Manual que requereixi una reflexió individual prèvia o posterior al diàleg col·lectiu. I òbviament, també per a fer les il·lustracions que desitgin.

En aquestes opcions, la llibreta dóna una continuïtat al treball de cada alumn@ durant un curs escolar o fins i tot durant dos cursos (que es el que dura cada programa del Projecte)

LLIBRETES GRUPALS

L’opció de la llibreta grupal ofereix altres possibilitats i el seu ús pot ser variat i pot anar canviant segon els mesos i els grups. Una possibilitat és que cada grup que inicia el treball amb Filosofia 3/18 comenci una llibreta, que els acompanyarà curs darrera curs, obtenint, al final del cicle una espècie de mirall dels temes, preguntes i diàlegs que han treballat conjuntament. Allí poden apuntar les preguntes cada vegada que facin pissarra. Per a això poden fer, rotativament, de “secretari/a”. També, al final de cada sessió, un/a alumne/a pot emportar-se la llibreta per escriure allò que vulgui del que va succeir aquell dia: un resum del diàleg, un dibuix, una llista de temes, la seva sensació personal, etc.

La mateixa opció de la llibreta grupal pot ser solament per un curs.

Evidentment, la finalitat d’una llibreta individual o grupal és totalment diferent i cada mestra decidirà el que li sembli més adient segons el seu criteri, el seu estil o el seu grup. Fins i tot podeu decidir-lo conjuntament!

Ha de quedar molt clar que, en cap cas, la llibreta ha de convertir-se en la activitat central de les sessions, ni en una càrrega per els/les alumnes. Al contrari, ha de ser un espai de llibertat, d’expressió però que, al mateix temps, anirà marcant l’evolució de les seves idees, de les seves preguntes i inquietuds.

A continuació podreu veure algunes imatges de llibretes de nenes i nens de 3º y 4º de primària (2003-2005) del C.P.”Es Pont” de Mallorca. Van utilitzar una llibreta individual durant dos cursos, el que va durar el seu treball amb KIO I GUS, de Matthew Lipman.

Què podria ser el dibuix de la portada?

Kio i Gus: introducció

La Gus es cega

Capítol 7

Capítol 8

I més coses…

Alguns dibuixos