Voluntariat per la Llengua

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els colors de l’ Advent.
Advertisements

► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
Podeu posar una foto del vostre centre
IES PUIG DE SA FONT “NECESSITATS CENTRE”
La Terra.
Diseny del power point: Violant Estreder
15 de l’any B Regina “El viatge” d’Eleni Karaindrou ens evoca la vida missionera, sempre en camí.
I transforma un llibre en un nou lector
Us proposem no tocar el ratolí i gaudir-ne
El Pare Claret és un regal per a tots
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
3a PART Els nens i nenes de P- 4
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
El Club de Futbol Femení de St.Roc DISSENYA EL BLOG DEL SEU EQUIP
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
PETITS REPORTERS Títol.
El perdó de Déu.
Us proposem no tocar el ratolí: 2’ 7’’
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
Casal d’estiu 2016 CAMPUS ESPORTIU
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
¿Sabeu d’on ve la MISSA que celebrem els cristians cada diumenge?
CAMPANYA PER A L’ESTALVI D’ENERGIA
Writer 5... sense faltes! Avui, aprendràs una de les eines que té el Writer: el corrector ortogràfic. Així aprendràs com el programa et pot ajudar a fer.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
Aquí tens alguns consells que Bill Gates recentment va fer durant una conferència en un IES sobre les 11 coses que els estudiants no aprenen a l’escola.
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
2013.
Carta d’un infant als seus pares.
Hi havia una vegada un nen que es deia Tomàs que volia ser mag.
DIADA DE LA PAU A SJO.
valors humans i socials
-FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA DIMECRES 9 -FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA SOMRIU, JA QUEDA POC PER CELEBRAR EL NAIXEMENT DE NEN JESÚS.
Com fer una presentació? Comunicació oral
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
ANTICS ALUMNES HHDC TAVERNES
EL GAT LLAMPEC VISITA ALS ALUMNES DE CICLE MITJÀ
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
Treball compartit alumnes USEE i grup de cinquè de Primària
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
Lingua e cultura catalana Unitat 4: habitatge i l’entorn
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Projecte xarxa Aleix Adell, Asier Aguilera, Silvia Alba, Ivet Clavell
Cap a l’FCT en els cicles LOE
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
AMB DÉU TOT ÉS POSSIBLE Paula García Ruiz
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
VIVIM AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
CELEBRACIÓ DEL DIA DE LA PAU.
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Què fas a la universitat?
Què fas a la universitat?
Procés participatiu per l’elaboració del Reglament de Participació Ciutadana de la Roca del Vallès _Gener de 2011_.
Transcripción de la presentación:

Voluntariat per la Llengua Projecte de participació lingüística que té com a finalitat posar en contacte voluntaris que volen destinar part del seu temps lliure a conversar en català amb persones que estan aprenent la llengua i que volen practicar-ne l’ús oral.

Objectius del programa 1. Facilitar comunicació oral en català a persones que estan aprenent la llengua. 2. Si són persones nouvingudes, facilitar-los la coneixença de la cultura catalana i afavorir la seva integració en la nostra societat. 3. Fomentar en les persones catalanoparlants l’hàbit de mantenir la comunicació en català quan l’interlocutor, encara que no el parli o el parli amb dificultat, l’entengui. 4. Consolidar la idea que el català és i ha de ser llengua d’integració i d’acollida, i que cal que esdevingui llengua natural de comunicació entre els diversos col·lectius que conformen actualment la societat catalana.

Compromís Dedicar un mínim de 10 h a la persona que us hem assignat com a parella lingüística. Trobades A la primera trobada és important que establiu les bases de les properes: dia, hora i lloc que us trobareu, telèfons... Quan us trobeu podeu fer diferents activitats: passejar, visitar llocs del poble, participar en alguna activitat... Podeu parlar de la població, dels serveis públics, l’oferta cultural, afeccions, temps lliure, esports, cinema, festes, gastronomia, tradicions...

Suggeriments generals per als voluntaris 1. Les converses han de ser un espai de comunicació, no una classe. 2. L’objectiu és que els aprenents parlin tant com puguin i que hi hagi un clima de conversa agradable i distès. 3. Parleu-los sempre en català, encara que de vegades hàgiu de mantenir la conversa en dues llengües. 4. Parleu-los a poc a poc i de manera clara.

Suggeriments generals per als aprenents 1. Les converses han de ser un espai de comunicació, no una classe. 2. L’objectiu és que parleu tant com pugueu en català. 3. Els voluntaris intentaran aconseguir un clima de conversa agradable i distès. Feu-ho també possible. 4. Us parlaran sempre en català, perquè: a) Us acostumeu a sentir a parlar en català b) Per donar-vos model i confiança 5. Us parlaran a poc a poc i de manera clara.

Suggeriments per als voluntaris en les correccions 1. Quan s’equivoquin, no els corregiu constantment, deixeu- los acabar de parlar. 2. Podeu prendre nota mentalment d’alguns errors i després comentar-los. 3. Quan facin una frase de manera incorrecta, podeu reforçar aquella idea repetint la frase correctament. Davant d’un: “Lo que vull dir és...”, vosaltres podeu dir: “Ja t’entenc, el que vols dir és…” 4. No tingueu el diccionari al costat; és més important la fluïdesa que la correcció lingüística. 5. El que heu de fer sobretot és afavorir que perdin la por i la vergonya de parlar en català.

Suggeriments per als aprenents en les correccions 1. Quan us equivoqueu no us corregiran constantment. Acabeu de dir la idea que teníeu pensada. Després, si vosaltres ho voleu, us diran on us heu equivocat. 2. Com heu vist, hem explicat als voluntaris algunes maneres de donar-vos el model bo sense haver-vos de corregir tota l’estona. És més important que agafeu fluïdesa i perdeu la vergonya que no pas que parleu un català correctíssim.

Llocs on podeu anar 1. D’entrada on vulgueu, sempre que us sembli bé a tots dos. 2. Sant Quirze compta amb una diversitat d’espais de trobada: biblioteca, centre cívic, entitats culturals i esportives, places i parcs, cafès, mercats, etc. La Cafeteria Can Feliu està adherida al programa i us atendran en català.

Seguiment 1. Cap a la meitat del programa ens posarem en contacte amb vosaltres per correu electrònic o per telèfon per valorar la marxa de les sessions. 2. Si detecteu algun problema, ja sigui en el primer contacte com en els successius us demanem explícitament que ens ho comuniqueu de seguida i mirarem de resoldre’l. 3. Durant aquestes setmanes us proposarem de fer algunes activitats conjuntes.

Suport Recordeu que no esteu sols fent aquesta tasca. Podeu posar-vos en contacte en tot moment amb nosaltres per a qualsevol incidència, dubte o inquietud pel que fa al desenvolupament de les sessions. Estem a la vostra disposició.

Proposta d’activitats . 18 de desembre a les 11 del matí: jocs lingüístics. CC Can Feliu . Gener (data a determinar): audició dels Amics de la Música . Gener: assistència al Teatre del Sol: L’oncle Vània . Febrer: trobada de final de la sessió de tardor

Pau Casals (1876 –1973), compromís per la democràcia, la llengua i el país

Pau Casals, el músic . un dels millors violoncel·listes del segle XX . reconeixement internacionalment com un dels millors intèrprets i directors . innovador en l’execució del violoncel explorant noves possibilitats tècniques i expressives. . professor i compositor, amb obres com l’oratori El Pessebre, que es va convertir en un veritable cant a la pau

Compromís per la democràcia i la pau . El 1933 es nega a tocar a l’Alemanya nazi. . Acabada la Guerra Civil, pateix l’exili. . Ajuda els seus compatriotes exiliats internats a camps de concentració. . Intercedeix davant d’organitzacions internacionals per recaptar menjar, roba i medicaments.

Compromís pel país i la llengua . Presideix a Perpinyà els Jocs Florals de la Llengua Catalana de 1950 . Defensa la seva catalanitat arreu del món: “Sóc català. Catalunya va tenir el primer Parlament democràtic molt abans que Anglaterra. I fou al meu país on hi hagué les primeres nacions unides. En aquell temps (segle XI) van reunir-se a Toluges –avui França– per parlar de la pau, perquè els catalans d’aquell temps ja estaven contra la guerra.” Fragment del discurs a les Nacions Unides, 1970

Reconeixements 1958 - Candidat al premi Nobel de la pau 1963 - Medalla de la Llibertat dels Estats Units 1971 - Medalla de la Pau, Nacions Unides 1979 - Medalla d’Or de la Generalitat de Catalunya (pòstuma) 1989 - Premi Grammy per tota la seva carrera (pòstum)

Valors VxL . Generositat . Estima per la llengua . Sentit de país

“El cant dels ocells” A càrrec de Sara Tienda, alumna de l’Escola Municipal de Música Can Barra

Gràcies per la vostra assistència Imatges: Fundació Pau Casals, Blogs de l’XTEC, El Punt Avui, Blog de Francesc Cornadó i Comuna de Icaria