Generacions de llocs web

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Pràctica 17 Reflexions Maria Gisbert, Llorenç Godia, Mariona Kiskeri i David González.
Advertisements

RESUM.
INTRODUCCIÓ A L’ELECTRÒNICA PRÀCTIQUES D’ELECTRÒNICA BÀSICA. I.E.S. ENRIC VALOR PEGO.
La llegenda m’ajuda a llegir el mapa.... a interpretar el que diu
TFG – Àrea Enginyeria del programari
Aplicaciones informáticas Sexto año
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
POLIMÈDIA I ALTRES RECURSOS PER A L’ELABORACIÓ DE MATERIALS EN LÍNIA
La Placa Base Izan Sánchez 4º C.
Sistema de gestió APPCC
Impress 3... Posa-hi un fons!
L’ERA DEL MAQUINISME Àlex Mogena.
Eines col·laboratives que conté Google Site
ORIENTACIÓ I COORDENADES GEOGRÀFIQUES
INTERNET i Correu Electrònic
EL LLENGUATGE MUSICAL.
La Segona fase de la industralització
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
PREZI Primers passos Davinia Alfonsin 4rt C Info. Tecnològica
Scala era el nom que els romans donaven a una platja propera a Empúries.
Eines digitals TIC © McGraw-Hill.
Una experiència a sisè de Primària
Ciències per al món contemporani
EL CURRÍCULUM A TRAVÉS DE LES TIC
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
El Cant Gregorià.
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
Juan Gabriel Rodriguez Martin
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
Library and Information Science Abstract
Creació d’un mapa personalitzat
Control de Retirada de Vehicles
Les classes socials a l’antiga Roma i la vida a les ciutats
Per Robert Casal.
Laia Martín Calderón Gerard Redondo Huelín Quique Talabán Martínez
La seu vella La seu vella és una catedral romànica d’estil gòtic situada dalt d’un turó de Lleida que porta el mateix nom que la catedral. Es va començar.
Tutorial TIMERIME.
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
NOVETATS ESPAI MARGALEF
GO PRO Martí Macià 5è A.
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
EL CONTE DELS TAURONS.
L'ÀTOM Repàs del que hem fet fins ara:
El Programa Educatiu CLIC, OBERT i COL·LABORATIU
LES MATEMÀTIQUES AL MÓN
-FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA DIMECRES 9 -FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA SOMRIU, JA QUEDA POC PER CELEBRAR EL NAIXEMENT DE NEN JESÚS.
SCIENCE OF SYNTHESIS.
CONNEXIONS SENSE CABLES I DISPOSITIUS MÒBILS
COM NEIX UN PARADIGMA?.
LA WEB DIEGO MANUEL APAZA ITO RESUMEN DE DIAPOSITIVAS.
BIODIVERSITAT A L’HORT
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
XARXES PRIVADES VIRTUALS ( VPNs )
El llatí i les llengües indoeuropees
Introducció Al posicionament Web.
INTERNET XARXA: Quan un conjunt d’ordinadors estan connectats entre si per comunicar-se i compartir informació. TIPUS DE XARXES: LAN: Xarxa d’àrea local,
Accessibilitat web per a discapacitats visuals
Perifèrics ... escaneja, passa de real a digital!
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
BARRI SAGRADA FAMÍLIA.
MESURA DEL RADI DE LA TERRA (seguint Eratóstenes)
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Anàlisi d’un lloc web implementant actualització del contingut
Màster d’Aplicacions Multimèdia
COM NEIX UN PARADIGMA?.
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Desenvolupament d'una aplicació web per a viatgers
Transcripción de la presentación:

Generacions de llocs web Autor: Pau Bellot i Pujalte

Index Introducció Generacions de pagines web Conclusions Bibliografía

Introducció La web va nàixer sobre l’any 1989 a partir del projecte CERN. En ell Tim Berners-Lee va construir el prototip que va donar lloc al nucli del que avui és la World Wide Web El programa inicial (el primer navegador) només podia presentar text Navegadors posteriors (a partir de 1992) ja podien presentar imatges En 1993 van aparèixer els primers navegadors que presentaven contingut dinàmic, música (similars als midis) i animacions (similars als gifs) L’augment de la velocitat de comunicació va fer possible l’inserció d’applets com Java i Flash fent que la distinció entre les generacions posteriors siga quasi impossible. Totes les generacions conviuen a la web. Però avui en dia es quasi impossible trobar pagines de les dos primeres generacions.

Primera generació Des de 1992 fins finals de 1994 Pagines web condicionades per: Poc ample de banda Navegadors amb poques prestacions La majoria de les pantalles d’ordinador eren en blanc i negre i amb poca resolució Característiques de les pagines: Molt de text i quasi cap imatge (l’objectiu: ràpides) Navegació mal estructurada (consisteixen en documents de text penjats a la “web” i interconnectats) Sense recursos multimédia Llargues i poc atractives visualment No aprofiten la web, consisteixen en documents enllaçats uns amb altres.

Primera generació (II)

Primera generació (III)

Primera generació (IV)

Segona generació A partir de 1995 Gran incorporació d’imatges (moltes vegades sense sentit) Banners, logos, iconografia Característiques Incorporació de colors i tipus de lletres diferents (abús d’aquestos recursos) Temps de carrega lent (no optimizades) Mal estructurades Primera aparició de les tecnologies multimédia Primeres pagines amb CGI (programació de servidor) Abús de la tecnologia

Segona generació (II)

Segona generació (III)

Segona generació (IV)

Tercera generació A partir de 1996 La velocitat de transferència de dades s’accelera à El temps de càrrega es fa més petit è Podem incloure més recursos i objectes Es posen “de moda” les pagines basades en imatges en les que hi ha links (mapes de bits) Les pagines comencen a orientar-se depenent del usuari i l’objectiu Gràcies també a la programació de servidor i al ús dels primers “cookies”. Navegació molt més planificada à Minimització de links i scrolls horitzontals i verticals Aparició de les programacions de servidor: ASP, JSP, PHP, etc.

Tercera generació (II)

Tercera generació (III)

Tercera generació (IV)

Quarta generació A partir de 1997 cap endavant Ús intensiu dels recursos gràfics Utilització de les tecnologies multimédia com Flash Creació de: Dhtml, css,.. etc (l’ html evoluciona) Incorporació d’elements multimédia (audio, videos) ja que l’ample de banda el permet La programació de servidor permet accedir a bases de dades. àVertaderes llocs webs dinamics.

Quarta generació (II)

Quarta generació (III)

Quarta generació (IV)

Conclusions Des de el començament del “web” fins avui en dia, la “web” ha canviat molt. La “web” ha evolucionat al compàs de les tecnologies que la fan possible: Comunicacions, ordinadors i navegadors La “web” ha evolucionat des de un sistema per a compartir documents científics fins convertir-se en un mitjà de comunicació molt potent que recorda als usuaris i permet una personalització.

Bibliografia Wikipedia : http://es.wikipedia.org Internet Archive: http://www.archive.org Els apunts de l’asignatura La “Web”