Clara Orriols Xavier Nus

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
TFG – Àrea Enginyeria del programari
Advertisements

ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Avui vull regalar-te ….
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES
Inspirant llàstima o fent-nos responsables
Salut mental i prevenció
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
Tema 2. DIVISIBILITAT.
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
INTRODUCCIÓ Educar en valors. Eix transversal En tots els àmbits Epp
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar la pau!
PETITS REPORTERS Títol.
@sebastiani64.
TREBALLS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
LA QUALITAT DE LA RELACIÓ AMB ELS NOSTRES FILLS I FILLES
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
L’hora dels indecisos L’hora de decidir.
(Robert S. Baron & Norbert L.Kerr )
5. El problema de la moral: teoria de la virtut
PASSOS PER MEDIAR UN CONFLICTE
Col·laboracions i recerca de sinèrgies per a l'estructuració del sector: experiència de La Confederació II Trobada anual d’entitats del Club de Suport.
1- Quan els esportistes estiguin fent bé les coses, dóna´ls molts
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Aquest és un missatge especialment inspirador i bell
ELS DRETS SOCIALS Rics i pobres
UNS QUANTS CONSELLS QUE ET FARAN LA VIDA MÉS BELLA!
L’ABRAÇADA ÈS SALVADORA DE VIDES
Matemàtiques 3er E.S.O..
VALORS/VIRTUTS per créixer com a persones
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
Grups interactius a L’Esquitx
ELS LÍMITS EN ELS INFANTS, NECESSARIS?
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Carta d’un infant als seus pares.
EL PROCÉS DE DIRECCIÓ DE L’EMPRESA
Has sentit a parlar de la marca personal?
La Bíblia, font de valors humans i socials
IV Part Música Catalana d’avantguarda “Epigrames” de Benet Casablanques (composició 2003) Monges de Sant Benet de Montserrat.
Objectiu Educatiu Trienni
valors humans i socials
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Estils de comunicació i relacions interpersonals: l’Assertivitat
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
XIII a Setmana de la solidaritat
Resum Informe d’Enquesta d’Opinió de l’Empleat
VIOLÈNCIA I VIH Margarita Sentís i Carmen Borreguero
HABILITATS COMUNICATIVES
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
Propostes de millora en el GIR
MESURA DEL RADI DE LA TERRA (seguint Eratóstenes)
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU!"
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU”
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
AMB DÉU TOT ÉS POSSIBLE Paula García Ruiz
Paràbola del Llapis Al principi, quan el Creador del Llapis
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
HONRADESA AMB ELS ALTRES
Transcripción de la presentación:

Clara Orriols Xavier Nus Effective Motivation How to get extrordinary results from everyone John Adair Clara Orriols Xavier Nus

Què és la motivació? Motivació: necessitat, desig o emoció que et condueix a actuar d’una certa manera. Observació: Tenim motivacions a diferents nivells de consciència. Tendim a racionalitzar totes les nostres motivacions, però n'hi ha d'inconscients i a vegades és difícil veure quins motius ens porten a realitzar una certa acció. Teoria del bastó i la pastanaga: maneres de moure algú a fer una acció en concret. por i càstig recompenses i incentius

Què t'esperes? Teoria de l'espectativa: processos racionals i conscients en els quals calcules el que aconseguiràs en comparació amb el que hauràs de donar. Equació de l'espectativa (VROOM): F= Força de motivació individual E= Probabilitat subjectiva (l’esperança que un té a que el seu comportament el portarà a un resultat). V= València (preferència que un té per un resultat en particular). Observació: Només quan els dos termes de l'equació siguin positius la motivació podrà existir F =  ( E · V )

Jerarquia de les necessitats de Maslow La persona està motivada per una sèrie de necessitats internes: PRÒPIA ACTUALITZACIÓ Creixement Desenvolupament personal Realització ESTIMA Respectar-se un mateix Èxit Estatus Reconeixement SOCIAL SEGURETAT Vida social Acceptació Amistat i amor FISIOLÒGIQUES Estabilitat Protecció davant del perill Gana Set Son

Teoria de l’actualització pròpia (distincions) Particular: Qualsevol que tingui un talent especial o abilitat per usar i desenvolupar-la plenament. General: ansia universal en qualsevol persona de créixer i desenvolupar-se com a persona humana Cadascú té un potencial d’èxit en alguna cosa. Encara hi ha inmensos recursos sense aprofitar de voluntat, energia, creativitat i intel·ligència en la gent per al treball.

Seguretat professional Relacions interpersonals Factors d’higiene Estudi de Herzberg: Satisfacció professional Les persones estan motivades per grans necessitats com l’éxit, el reconeixement I la propia actualització. Enriquiment professional crea més satisfacció professional per l’enfortiment del què va anomenar “els motivadors”. Factors d'higiene: Descriuen la situació del treball, són els factors que et poden fer sentir infeliç o insatisfet amb la feina Salari Política de l'empresa i administració Supervisió tècnica Vida personal Seguretat professional Relacions interpersonals Estatus Condicions de treball

Els motivadors Sentiments positius a curt termini que actuen com a reforç de les necessitats bàsiques. Èxit Reconeixament Possibilitats de creixement Millora Responsibilitat La feina en si mateixa

El model dels 3 cercles Hi ha 3 àrees de necessitats solapades presents en grups de treball o organitzacions: La necessitat de complir amb la mateixa TASCA La necessitat del grup o equip per a la UNITAT Les necessitats INDIVIDUALS personals que els individus tenen en virtud de ser humans. Observació: Els cercles són dinàmics en el sentit que cadascun d’ells té per si mateix forces de motivació en un camp magnètic. Aquests camps interactuen positivament o negativament.

Equilibrant els globus... Relacions transaccionals i transformacionals: Si transposes el model de la “teoria de l’espectativa” al model de l’empresa, i ho transformes al model dels 3 cercles sortirà una cosa així... Propòsits Corporatius Objectius Observació: Segons política d’empresa, els globos es poden estar inflats amb diferents volums. Organització estructurada en equips Individus a tots els nivells

Lideratge i motivació Responsabilitzar-se de tres àrees: - Portar a terme les tasques - Construir i mantenir l’equip - Desenvolupament individual Per garantir el funcionament has de definir unes funcions. Definir les tasques, planificar, controlar, donar suport, informar i avaluar. S’ha d’estar preparat per intervenir quan faci falta. Has de marcar la direcció en temps de canvis, construir l’equip, prendre decisions i fixar les funcions.

Inspirar als altres La inspiració no és tangible però existeix i passa. L’esperit és una energia activa que invaeix les persones. L’esperança és l’oxigen de l’esperit humà. Martin Luther va dir: “Tot el que es fa en aquest món és amb l'esperança”

El principi del fifty-fifty Perquè les coses funcionin, el 50% de la motivació ha de venir de l’interior de la persona i l’altre 50% del seu propi entorn, especialment del líder. El principi del fifty-fifty es mostra com a antídot per a la frustració dels mals resultats. Critica’t la teva pròpia motivació abans de criticar la dels altres.

Estigues motivat tu mateix Per inspirar als altres tu has d’estar motivat. Utilitzar el poder de l’exemple. Per motivar als altres el teu compromís és vital, has d’estar en la feina correcta. - Hauràs trobat la teva vocació si les teves energies flueixen fàcilment en el teu treball.

Selecciona persones que ja estiguin motivades Normalment motivació i habilitat van lligades. És millor tenir una bona motivació i no tan talent que al revés. Tenir presents tres elements o dimensions de la persona. Punts bona motivació: Responsabilitat interna del treball fet Atenció als detalls Habilitat d’avaluar el propi treball Sentir-te orgullós de la feina feta Motivació: Et dona la satisfacció Habilitats: Experiència, qualitats, coneixement. Personalitat: Com t’adaptes a la gent i a les situacions

Fixa objectius desafiants però realistes Si les tasques són desafiants i realistes tindran tendència activar les nostres celes de motivació. Líders han d’esculpir les parts de les tasques a fer, s’han de fixar les direccions a actuar per obtenir els objectius desitjats. Equip ha d’estar d’acord amb els objectius. Una manera és que ells prenguin part de les decisions per fixar-los. No tinguis por de fixar objectius realistes i desafiants, si no ho fas la gent estarà desepcionada. Si és fàcil no pot ser una tasca.

Recorda que el progrés motiva Volem acabar les tasques que fem. Si la gent sap cap on és mou incrementen el seu esforç. Motivació i moral no sempre al mateix nivell. Has de ser capaç de detectar-los tan a nivell individual com en general. Si és general pot ser degut: Manca de confiança en l’últim èxit Manca de confiança en els plans presents Manca de confiança en el lideratge Per inspirar l’equip ho has de fer amb una bona noticia, per exemple per millorar rendiment. Els hi has de comunicar confiança amb les teves paraules i accions

Tracta a cada persona de forma individual Per aconseguir el millor de cadascú se’ls ha de tractar de forma individual S’ha de trobar temps per parlar amb cada individu per saber que motiva individualment. Si ets capaç de convèncer algú que pot fer una cosa quan ell creia que no  llavors l’has inspirat

Proporciona les recompenses justes Els diners són l’element clau per recompensa el treball avui en dia. Però el salari té més poder per tornat insatisfet que per motivat. Un bon salari és necessari per treure el millor de la persona, però no és suficient si està sol. La gent prefereix una part fixa i una de variable segons els resultats. Incentius juguen un paper important , però diners no són sempre la millor recompensa.

Donar el reconeixement Gent valora positivament el reconeixement. Es busca quan saps que has fet alguna cosa excepcional. S’han de recompensa les contribucions reals a la millora comú. Si se’ls dona publicitat els reforces. Un regal manera concreta de rebre reconeixement. És simbòlic i simbolitza el valor del que ha fet. Frase: “Cap de nosaltres traurà més idees millors si el nostre esforça no s’aprecia” (Alexander F. Osborn)