EL SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES A L’AJUNTAMENT DE MANLLEU L’avaluació del desenvolupament. Dificultats i aprenentatges
LA VISIÓ Una gran marxa comença sempre per un petit pas Confuci
Per què un sistema de gestió per competències? OBJECTIUS Disposar d’una eina eficaç per a la gestió del canvi i la millora de la gestió Generalitzar l’avaluació contínua de l’actuació Integrar els objectius de l’organització amb els de la persona Introduir un nou model de lideratge i direcció Establir un nou model de carrera professional
El SGC a l’Ajuntament de Manlleu Anàlisi i agrupació de llocs de treball Definició del directori de competències Disseny dels perfils competencials Elaboració de l’instrument d’avaluació DISSENY DEL MODEL COMISSIÓ DE SEGUIMENT DEL PROJECTE PLA DE COMUNICACIÓ DEL PROCÉS
L’elaboració del directori de competències DISSENY DEL MODEL IDENTIFICACIÓ DE LES COMPETÈNCIES DEFINICIÓ I GRADACIÓ DE COMPETÈNCIES DETERMINACIÓ DE COMPETÈNCIES PER OCUPACIÓ
El disseny dels perfils competencials: fixació del nivell llindar i excel·lent DISSENY DEL MODEL La distància entre perfils, l’element bàsic per articular el desenvolupament i la carrera professionals
L’instrument d’avaluació DISSENY DEL MODEL CARACTERÍSTIQUES Indicadors de comportament per a cada nivell, observables, positius i fàcils d’obtenir Qüestionari d’avaluació: 1 lloc = 1 perfil = “n” competències = 5 nivells de desenvolupament de cada competència = 5 patrons de comportament per a cada nivell de cada competència Integració en una plataforma electrònica: el Canal Trets bàsics: transparència durant el procés, incidència global, caràcter vertical, vocació integradora, base per al desenvolupament CAPACITACIÓ DELS QUADRES ENCARREGATS DE L’AVALUACIÓ
L’instrument d’avaluació DISSENY DEL MODEL 2 sistemes: Qüestionari d’avaluació Entrevista anual d’avaluació Llocs base i singulars Qüestionari d’autoavaluació Qüestionari d’avaluació per part de l’electe Qüestionari d’avaluació per part de l’equip Llocs directius
La formació i el desenvolupament de les competències ABAST DEL SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES EL PLA DE DESENVOLUPAMENT I CARRERA PROFESSIONAL El contracte de desenvolupament La carrera professional La Guia de Recursos per al desenvolupament Progressió en el lloc + itinerari professional
ITINERARI DE PROGRESSIÓ PROFESSIONAL MAR LLOC PONT 3 Avaluacions 100 % perfil Promoció interna Titulació acadèmica DELTA 1 Avaluació 70 % perfil RIU MAR 3 Avaluacions Promoció interna Titulació acadèmica 3 Avaluacions 100 % perfil DELTA LLOC DESTÍ 3 Avaluacions 85% perfil RIU 2 Avaluacions 70% perfil RIERA 2 Avaluacions 55% perfil ITINERARI DE PROGRESSIÓ PROFESSIONAL RIEROL 2 Avaluacions 40% perfil LLOC ORIGEN
El sistema de gestió per competències Definició d’objectius i estratègia a assolir abans d’implementar el SGC. Canvi cultural en el sector públic cap a un nou model de gestió. Adequació del SGC a l’administració receptora Extensió a la majoria d’instruments de recursos P R O P O S T E S
L’ESTRATÈGIA Cal tenir el valor d’acceptar amb resignació les coses que no es poden canviar; tenir prou obstinació per canviar les que es poden canviar; i tenir la intel·ligència suficient per no confondre les unes amb les altres Bertrand Russell M. Carme Noguer Barcelona, 5 de juliol del 2006