EVOLUTIVA DEL LLENGUATGE

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Fet per Lluna Iglesias.
Advertisements

ESTRATÈGIES PER DESESENVOLUPAR LLENGUATGE EN L’ INFANT SORD
ELS LLENGUATGES VISUALS
2. L' idealisme transcendental:la síntesi kantiana 2. 3
EL VERB Concepte Persona i nombre El temps Formes no personals
LES CATEGORIES GRAMATICALS
SINTAXI: L’oració simple
LES CATEGORIES GRAMATICALS
Les varietats lingüístiques
El comentari de text.
Giacomo Leopardi, l’Infinito.
ELI Escala de Llenguatge Infantil
C/ San Rafael, Gandia Tfno Departament llengua i valencià Pilar Román
PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
Rosa Lucha Lídia Usó Departament d’espanyol EOI Barcelona-Drassanes
MALL MEE Alumnat sord /GDL USEE SEEM Valoració:
SINTAXI: L’oració simple
IMPORTÀNCIA DE LA RELACIÓ AMB LES FAMÍLIES Dra. Carme Timoneda Gallart Girona, febrer 2007.
La comunicació en les xarxes socials: Facebook i Twitter
Present and past simple
1 u n i t a t La comunicació.
Coneixem el que estudien i ens hi impliquem
CALES DE L’ESCALA.
I ARA, QUÈ PUC FER?.
TREBALLS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC
INTRODUCCIÓ A L’ESTUDI PILAR GÓMEZ – LLUÍS GONZÁLEZ
LLENGUATGE I SIMBOLISME
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
LES PARAULES (morfologia)
LES CATEGORIES GRAMATICALS
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
Lingua e cultura catalana Unitat 2: ciutats i gent
éssers vius o de les coses.
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
Morfologia Verbal.
La veu passiva Tema de present.
UTILITZACIÓ DE GINYS EN EDUCACIÓ INFANTIL 3 ANYS
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
DE LA DURADA AL RITME.
L’interrigatiu ON serveix per demanar un lloc i és invariable:
UNS QUANTS CONSELLS QUE ET FARAN LA VIDA MÉS BELLA!
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
Gèneres Musicals.
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Els corriols Piu i Piua.
TEMA 3 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
ORACIÓ SUBORDINADA SUBSTANTIVA
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
ELABORAR-DESCOBRIR-IMAGINAR Diferents maneres de créixer jugant
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola
Quins nervis! Unitat 1.
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
HABILITATS COMUNICATIVES
Hi ha totes les idees principals; totes són completes
Projecte “Ciutat i Escola” Projecte Específic de Creació de Materials en LSC CEE de Sords CRAS. Curs 2005/06 endavant.
Pla de treball unitat 4 intermedi 1 intermedi 2 intermedi 3 objectius
PRONOMS FEBLES Els pronoms febles o àtons són uns elements que equivalen a un nom o a un sintagma nominal i que es pronuncien formant una unitat prosòdica.
La consciència fonològica a P-5 i 1er
XERRADA PEL VOLUNTARIAT
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
ORACIONS SUBORDINADES ADJECTIVES
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Què fas a la universitat?
Què fas a la universitat?
Transcripción de la presentación:

EVOLUTIVA DEL LLENGUATGE Anna León

PAUTA EVOLUTIVA DEL LLENGUATGE 0-6MESOS FONÈTICA SEMÀNTICA MORFOSINTAXI COMUNICACIÓ -Hi ha emissions sonores, sons semivocàlics. -Predomina els sons velars acompanyats o no de sons vocàlics. -Inicia exploració sobre la durada i la intensitat de la seva veu -Estableix contacte ocular quan se li parla o se li fa gestos. -Somriu i respon al somriure. -Inicial’ alternaça comunicativa de torns

PAUTA EVOLUTIVA DEL LLENGUATGE 6-12 MESOS FONÈTICA SEMÀNTICA MORFOSINTAXI COMUNICACIÓ -Comença a fer cadenes sil.làbiques.Imita sons vocàlics sense valor comunicatiu -Inici de la síl.laba canònica (c ocl+v). -Produeix cadenes síl.làbiques -Compren per l’ entonació. -Respon al seu nom. -Comprèn unes 20 paraules del repertori familiar. S’ adona i ho fa entendre mitjançant gestos, reacccions del seu cos, vocalitzacions de la presència o retirada de persones, objectes i accions que li són agradables.

PAUTA EVOLUTIVA DEL LLENGUATGE 12-24 MESOS FONÈTICA SEMÀNTICA MORFOSINTAXI COMUNICACIÓ -Balboteig varietat. -Apareixen els sons: /a/ /ei/ /ou/ /p/ /t/ /k/ /m/ /n/ -Estructura sil.làbica CV -Apareixen les 1ers paraules bàsiques. -Vocabulari expressiu d’ unes 50 paraules i receptiu més ampli. -Comprèn molt més del que expressa -Holofrase -Comprèn frases curtes, preguntes i ordres senzilles dins d’ un context. -Aparèix la negativa i les primeres interrogatives (què, on) -Crida a una altra persona per localitza-la o per exogir-li la seva presència. -Anomena objectes o persones. -utilitza recursos vocàlics per seguir una conversa. -Fa servir gestos convencionals per saludar... -Comprèn comentaris sobre la desaparició d’ un objecte, qui ho posseeix.

PAUTA EVOLUTIVA DEL LLENGUATGE 2- 3 ANYS FONÈTICA SEMÀNTICA MORFOSINTAXI COMUNICACIÓ -Van apareixen: Oclusives P,B,T, D,G,K. Inici dels fricatius sords S, F Líquides R,L -Estructura sil.làbica CV, CVC -Pot complir dues ordres seguides. -Increment ràpid del vocabulari. -Desaparició progressiva del balboteig. -Combinació de 3/4 elements (frases) -Frases coordinades -flexions de gènere i nombre -Verbs ser, estar, pronoms jo, tu, ell.. Articles -Verbs en passat i futur. -Pot parlar més enllà de l’ ara i aquí. -Formula preguntes per obtenir informació. -Inici del joc simbòlic (imaginació)

PAUTA EVOLUTIVA DE LLENGUATGE 3-4 ANYS FONÈTICA SEMÀNTICA MORFOSINTAXI COMUNICACIÓ -Inici dels GC (CCV) a l’ inici de paraula. -Assoliment diftongs. -Segueix el repertori de sons fricatius sonors -Enriquiment del vocabulari. -Conceptes per oposició. -oracions compostes. -Interrogatives. -Us dels pronoms. -flexió verbal: imperatiu,subjuntiu, perifràsi, auxiliar ser,haver) -recursos per manifestar preferències, gustos personals

PAUTA EVOLUTIVA DEL LLENGUATGE 4-5 ANYS FONÈTICA SEMÀNTICA MORFOSINTAXI COMUNICACIÓ -Assoliment dels fonemes simples -Assoliment dels grups consonàntics. -Enriquiment del vocabulari incorporant lèxic d’ experiències directa i referent a sensacions, idees...(repertori 2000 paraules Dificultat en les preposicions, espacio-temporals i en els adverbis. Inici de la funció metalingüística (endevinalles, acudits...)

PAUTA EVOLUTIVA DEL LLENGUATGE 5-6 ANYS FONÈTICA SEMÀNTICA MORFOSINTAXI COMUNICACIÓ Domini de la vibrant /R/. Utilització diferenciada entre /Z-S/ -Millora la capacitat de descripció. -Augment dels adjectius i adverbis. Perfeccionament de les estructures anteriors. Apareix la passiva condicional Ampliació de totes les funcions comunicatives.