La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Rosa Lucha Lídia Usó Departament d’espanyol EOI Barcelona-Drassanes

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Rosa Lucha Lídia Usó Departament d’espanyol EOI Barcelona-Drassanes"— Transcripción de la presentación:

1 Rosa Lucha Lídia Usó Departament d’espanyol EOI Barcelona-Drassanes
II Jornada d’Intercanvi d’Experiències de Formació de les EOI 20 d’octubre de 2017 Rosa Lucha Lídia Usó Departament d’espanyol EOI Barcelona-Drassanes 1

2 MODALITAT FORMATIVA: Taller en centre - Durada: 15 hores (curs 2015/16 i 2016/17) - Títol: Creació d’una programació pilot de A1 i C1 interdepartamental (a partir de seqüències didàctiques) - Departaments/Idiomes participants (6): alemany, anglès, espanyol, francès, xinès i català - Coordinació: Angela Carretero 2

3 OBJECTIUS CONTINGUTS Fomentar l’intercanvi interdepartamental
Revisar programacions Treball cooperatiu: grups de treball Programar per seqüències didàctiques CONTINGUTS Nivells MCER A1 i C1 Programacions i continguts A1 i C1 actuals Aprenentatge per competències + Gèneres discursius Seqüència didàctica 3

4 SEQÜÈNCIA DIDÀCTICA NIVELL A1
Rosa Lucha Lídia Usó Departament d’espanyol EOI Barcelona-Drassanes 4

5 SEQÜÈNCIA DIDÀCTICA “PRESENTACIONES”
- Nivell A1 - Competència: Saber comprendre i produir, per escrit i oralment, presentacions personals (JO; ELL/ELLA) i mantenir converses informals per donar i extraure informació de caire personal - Habilitats: CO, EIO, CL, EE - Temporització: 2 setmanes i mitja (10 sessions de dues hores i mitja) (Per fer al principi de curs) - Gèneres discursius: Presentació personal (JO; ELL/ELLA) i Conversa informal (JO i TU) - Tipologies textuals: Text expositiu i Text conversacional - 5

6 TASCA FINAL 1 Conversación informal con un compañero para intercambiar información personal y conocer a la otra persona CONTEXTO Elige a un compañero de clase que no conoces todavía. Habla con él para intercambiar información personal (quién sois, de dónde sois, cuántos años tenéis, a qué os dedicáis, cuál es vuestro teléfono, vuestro correo electrónico y por qué estudiáis español). Gènere discursiu: conversació informal (JO i TU) Tipologia textual: text conversacional o dialògic Canal: oral (escrit, prendre notes) Habilitats: Expressió i interacció oral 6

7 TASCA FINAL 2 Presentación oral de un compañero al grupo clase CONTEXTO Presenta a tu compañero al grupo clase. Explica quién es, de dónde es, cuántos años tiene, a qué se dedica, cuál es su teléfono, su correo electrónico y por qué estudia español. Gènere discursiu: presentació personal (ELL/ELLA) Tipologia textual: text expositiu (de tipus personal) Canal: oral Habilitats: EO 7

8 TASCA INTERMEDIA Presentación personal por escrito al grupo clase sin decir quién eres (después se pega en la pared y han de identificar de quién se trata) CONTEXTO Escribe una presentación e informa de tus datos personales a tus compañeros (nombre, nacionalidad, edad, profesión, teléfono, correo electrónico y por qué estudias español) Gènere textual: presentació personal (JO) Tipologia textual: text expositiu (de tipus personal) Canal: escrit i oral Habilitats: EE (CL i EO) 8

9 CONTINGUTS PROCEDIMENTALS I ESTRATÈGICS CONTINGUTS GRAMATICALS
- Reconeixement de lletres i números de l’espanyol - Reconeixement i codificació d’unitats lèxiques en un text (CL) - Decodificació d’unitats lèxiques (CO) - Identificació de persones a partir de la informació personal rebuda (CO, CL) - Activació de coneixements previs (CO, CL, EO i EE) - Identificació de contextos formals/no formals CONTINGUTS GRAMATICALS - Alfabet - Presentació – Identificació pròpia - Presentació- Identificació d’altres - Pronoms personals subjecte (YO, TÚ, ÉL, ELLA, etc.) - Verbs reflexius: LLAMARSE i DEDICARSE - Present d’Indicatiu dels verbs irregulars SER, TENER,QUERER - Gènere (masculí, femení) i Nombre (singular, plural) de les professions i nacionalitats - Concordances: subjecte-verb i subjecte-atribut amb el verb SER - Expressió de la causa (PORQUE) i de la finalitat (PARA) - Article determinat masculí davant els números: EL - Formulació de preguntes sobre dades personals bàsiques (frases interrogatives) - Ordre dels elements bàsics de la frase (afirmativa i interrogativa) CONTINGUTS LÈXICS Dades personals (noms, cognoms) Adjectius gentilicis (nacionalitat) Lèxic de les professions Expressions de mesura/unitats: números (edat i telèfon) Partícules interrogatives (Quién, Cómo, Dónde, De dónde, A qué, Cuál..) Infinitius en –AR, -ER- IR més freqüents (VIVIR, HABLAR, TRABAJAR, CONOCER, etc.) Comprendre i produir oralment i per escrit presentacions personals i mantenir conversacions de caire personal CONTINGUTS SOCIOCULTURALS - Identificar-se en espanyol: alguns noms i cognoms espanyols freqüents - La cortesia en espanyol en les presentacions: - Identificació de contextos formals/no formals - Tractament formal (USTED, USTEDES) / informal (TÚ, VOSOTROS) - Salutacions i Acomiadaments típics i institucionalitzats segons el context (Hola, Qué tal, Hasta luego, Buenos días, Buenas tardes, Adiós, etc.) + llenguatge no verbal (treballant la interculturalitat) - Lectura de números de telèfon i de correus electrònics en espanyol CONTINGUTS DE PRONUNCIACIÓ - Entonació afirmativa - Entonació interrogativa - Sons vocàlics i consonàntics de l’espanyol - Sons amb més d’una grafia : /θ/ - Grafies amb dos sons: C , G…

10 rosaml@eoibd.cat luso@eoibd.cat
Gràcies


Descargar ppt "Rosa Lucha Lídia Usó Departament d’espanyol EOI Barcelona-Drassanes"

Presentaciones similares


Anuncios Google