T8. EL COMPORTAMENT INDIVIDUAL I SOCIAL (elements de la Psicologia Social) ELS GRUPS.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ELS EQUIPS DE TREBALL.
Advertisements

TFG – Àrea Enginyeria del programari
En aquest tema veurem els apartats següents:
AIGUA I ACTIVITAT FÍSICA
PERSONES AMB DISCAPACITAT INTEL·LECTUAL QUALITAT DE VIDA
TNR. Metodologia del Focus Group Carles Roca
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Xarxa Productes de la terra
CURS DE MONITORS 2010 ANNA TORT
CONSELL COMARCAL DEL TARRAGONÈS Dr. Joan Fuguet Busquets
1 u n i t a t L’educador infantil.
AVALUACIÓ DE L’ASSIGNATURA DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, 1
PROJECTE XARXA EMPRESES INCLUSIVES DEL GARRAF
INTRODUCCIÓ Educar en valors. Eix transversal En tots els àmbits Epp
LA POESIA I L’ESPORT.
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Biologia i Geologia. 4t d’ESO
PROPOSTA DE PROJECTE INTERDISCIPLINARI A TRAVÉS
PRESA DE DECISIONS Manuel Ortega(
LA QUALITAT DE LA RELACIÓ AMB ELS NOSTRES FILLS I FILLES
En aquest tema veurem els apartats següents:
(Robert S. Baron & Norbert L.Kerr )
TEMA 1: LA NATURALESA DE L'ORGANITZACIÓ
TEMA 6: LA NATURALESA DE L'ORGANITZACIÓ
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
RELACIONS EN L’EQUIP DE TREBALL
Les competències i la coeducació
TEMA 1: LA NATURALESA DE L'ORGANITZACIÓ
PERFILS JO BÉ NI IDEA NO Luz Pérez
DINÀMICA GENERAL DE LA POBLACIÓ
Presentació de la Guia per a la identificació i
VIII Primavera Pedagògica Institut d’Estudis Catalans
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Jornada 10è Aniversari FCCSM
Grups interactius a L’Esquitx
EL PROCÉS DE DIRECCIÓ DE L’EMPRESA
ESTRATÈGIES D’ÈXIT EDUCATIU GRUPS INTERACTIUS CEIP DR. ALEMANY.
LES Etapes DE LA VIDA.
PSICOLOGIA I SOCIOLOGIA
Universitat de Barcelona Dpt. de Teoria i Història de l’Educació
ESTRUCTURA MATRICIAL (Orientada al projecte)
IMPACTE FAMILIAR I COMUNITARI DEL BANC DEL TEMPS ESCOLAR
L’APRENENTATGE COOPERATIU. Una eina pel tractament a la diversitat
les competències bàsiques
ASSAMBLEA GENERAL ASSOCIACIÓ DE FAMÍLIES D’ALUMNES CURS 17/18
El repte d’incloure Recursos i estratègies
El teu esforç, la seva energia
Coneixements i idees previs
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Mapes conceptuals Jordi Guim.
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
En aquest tema veurem els apartats següents:
Funcions de la música en el cine
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
ALUMNAT ALTES CAPACITATS Pla Individualitzat
Convivència i Mediació Escolar
ORGANIGRAMA MIGRACIONS Nivells didàctics diferents
Gestió del coneixement
PLA D’ACCIÓ TUTORIAL Organitza un conjunt d'activitats educatives interrelacionades destinades a l'entrenament i l'hàbit de les competències següents:
3.- LA GLOBALITZACIÓ És una acceleració de la interdependència de les economies nacionals, provocada pels canvis tecnològics i la reducció de les barreres.
WEBQUEST Una tècnica per a l´aprenentage en la xarxa Internet.
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

T8. EL COMPORTAMENT INDIVIDUAL I SOCIAL (elements de la Psicologia Social) ELS GRUPS

GRUP: CONJUNT DE PERSONES QUE TENEN: NEXE D’UNIÓ (OBJETIU) SENTIMENT DE GRUP (IDENTITAT) ESTIL DE FUNCIONAMIENT (ORGANITZACIÓ/ESTRUCTURA I VALORS) NORMES - RELACIONS PERSONALS MÍNIMES - COMUNICACIÓ

Els grups. Avantatges i inconvenients Informació i coneixements més complets, es reuneixen les capacitats de diversos subjectes. Diversitat d’enfocaments, que permit una visió heterogènea i àmplica, important en els processos de solució de problemes. Mitjans per a generar noves idees i solucions creatives a problemes complexos. Aceptacció i recolzament a les solucions per part dels seus membres. Legitimitat en les decisions preses, en contra de l’arbitrarietat i autorietat que pot tenir una decisió individual. INCONVENIENTS Lentitut, el treball en grup requereix més temps. El conformisme i la reducció de judicis crítics, derivats del desig de pertànyer al grup, i per tant, de no ser exclòs quan s’expressen idees contràries. El control i la manipulació del propi grup i dels seus recursos per part d’alguns. La reducció de l’esforç individual. Certs processos que poden incidir de forma negativa en la presa de decisions grupal com són: la inhibició dels seus membres, la difusió de responsabilitats, la polarització de les decisions, o el desenvolupament del pensament grupal.

Dos nivells d’anàlisi dels grups. EL CONTINGUT EL PROCÉS: Participació Influència Estil d’influència: autocràtic, “laissez faire”, democràtic Com es prenen les decisions: consens, elecció democràtica, s’escolta una sola veu… Funcions de cada membre Atmosfera o clima Inclusió Sentiments Normes