LA POESIA La poesia.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Un conte de Shel Silverstein Traducció, Xesco Boix
Advertisements

Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Llistat d’elements d’origen islàmic
Les amistats estan fetes de trossets....
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
BAUHAUS, una escola d’art
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
EL SILENCI ET PORTA A L’AMOR Música: Les Silfides
Comença el temps de grans oportunitats No de rebaixes La Quaresma.
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
Història de ZAQUEU (Lc 19, 1-10)
EVOLUTIVA DEL LLENGUATGE
CLAUDE MONET.
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
Hi havia una vegada un lloc màgic, ple de color i aromes on vivia un drac panxa contenta. Era molt simpàtic, rialler i un enamorat del seu país, El Jardí.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
Rajoles del Benedictus, d’Ein Karem. JERUSALEM
ELS COLORS AMB JOAN MIRÓ
24 de l’any cB Regina Seguim al Jesús que “es lliura” en el camí vers la Creu (T. Ll. de Victòria)
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
SETMANA DE LA PAU I LA SOLIDARITAT CLARET BARCELONA-2018
L'ILLA DELS 5 FARS (FERRAN RAMÓN CORTÉS)
MIQUEL MARTÍ I POL ( ) EN HOMENATGE.
Taller de flotació 1.
PREGUEM: Pare, Perdó per les coses que he fet malament,
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
El Reflex dels teus Actes
Aquí tens alguns consells que Bill Gates recentment va fer durant una conferència en un IES sobre les 11 coses que els estudiants no aprenen a l’escola.
EL QUE NECESSITO PER VIURE
Aquest és un missatge especialment inspirador i bell
L´assaig de postguerra
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Què existeix i què no existeix.
El sentit propi i el sentit figurat
Carta d’un infant als seus pares.
DIADA DE LA PAU A SJO.
Gèneres Musicals.
valors humans i socials
Potser la seva vestimenta deia el que la seva ànima volia reflectir
El petit príncep
I tu, qui dius que sóc? Maria Carol Romera 6è. – Grup 0
CONCURS.
I vosaltres, qui dieu que sóc jo?
La pràctica reflexiva Conceptes i mirades del que implica aquest tipus de modalitat formativa.
SETMANA DE LA PAU I LA SOLIDARITAT CLARET BARCELONA-2019
Alumnes de 4T de primària - s.j.o. Barcelona
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
CEIP SALVADOR ESPRIU ZER EL JONC EL PARE CARBASSER
Poema de Victor Hugo (s. XIX)
Escolta aquesta bonica cançó, mentre contemples les pintures i llegeixes els missatges. Seguiré.
Ser u amb totes les coses, aquesta és la vida de la divinitat, aquest és el cel dels homes. El castell dels Pirineus (1959)
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
HABILITATS COMUNICATIVES
¿Era necessari tant de sofriment?
Automàtic o al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU!"
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU”
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
UNITAT 8. APORTACIONS DE VICENT ANDRÉS ESTELLÉS AL GÈNERE POÈTIC
Els tres filtres 2018 .
El que ha passat està molt bé
PREPAREM UN RECITALPOÈTIC
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

LA POESIA La poesia

o

Definició du Petit Larousse Illustré : Art d'évoquer et de suggérer les sensations, les émotions, les idées par un emploi particulier de la langue qui joue sur les sonorités, les rythmes, les images....Caractère de ce qui touche la sensibilité. La poesia és un altre llenguatge, un llenguatge somni. La poesia és el sensible, és el que conmou, però Bachelard deia que tocava més a la sensualitat que a la sensibilitat: és més carnal… Un langage qui révèle « tout ce qu'il y a de plus intime en tout. » Victor Hugo

Fa existir el llenguatge més enllà de la frontera del pragmatisme comunicatiu. El missatge comunicatiu pot morir a l’acte quan ha complit el seu objectiu. El missatge poètic no mor, es queda dins la memòria viva, fa camí entre les generacions, queda gravat, escrit, dit, llegit, va a l'encontre de les noves generacions. Ve de l’ànima i va a l’ànima. Es ell que inspira. « Le poète est celui qui inspire bien plus que celui qui est inspiré. » Paul Eluard

La poesia fa existir el llenguatge de la sensibilitat, de la imaginació, del cos, del ritme: s'inscriu dins el cos i és aquest joc ritmat per un compàs que els mainatges o els joves estimen... És un ritme que molt sovint entrena una ritmicitat del cos. El ritme va lligat amb factors fonètics: repeticions de vocals, de consonants, de dieresis, durades comptades o variables, pautes que s'esperen i que fixen el vers a la memòria.

Aquest llenguatge més ampla que el de la comunicació pura pot ajudar un psiquisme destorbat a estructurar-se amb l'ajuda de l'imaginari. Hem notat que els nens menys dotats sobre el pla material, menys protegits pel medi familial i social troben dins aquest llenguatge una mica fora barreres, el camí dels somnis, de l’expressió alliberadora dels turments, de les mancances, dels ritmes d’una llengua pròpia, ficada a l’entranya.

Els arts conviden a la creació i tot primer a la creació de si mateix: poiein significa « fer » en grec:Quan un nen llegeix o escolta un poema, el seu sentit fa que torna a escriure aquest poema mentalment o que tingui ganes de tornar escriure aquest poema: La poesia és imitació és a dir:tornar a fer amb els mots alguna cosa que s'atansa a la realitat, al viscut.

La poesia es diu s'escolta es llegeix s'escriu, genera trobades amb poetes i sí mateix. Entrar en poesia: la pregunta serà sentir i saber com s'entra en poesia? S’entra en poesia per l’analogia i el compàs : És com És El passatge d’un món a un altre: barrejar els móns l'humà, vegetal, animal, mineral, còsmic  «  Els riures de les guatlles amb una faç de fulla i llavis de vi blanc » JPCerdà

Una forma de memòria col·lectiva parlada es manté dins les nostres cultures i la forma poètica protegeix els mots i els missatges, protegeix la llengua i la cultura de sa desaparició. Tot el que se vol guardar, utilitza aquest llenguatge, és el de la memòria (trobades amb gent gran, amb poetes) recull d'una memòria viva que es va carregar d'emocions a travès de segles de trobades. La cal recuperar per alimentar la biblioteca mental i continuar la cadena humana.

Per que no mori la llengua la poesia ha de continuar com a memòria col·lectiva, memòria per a tots, vehicle idoni de la cultura del camp fondal, del fondament i del fonamental. Avui el respirar dels pobles és tan gran Que glateix contra meu ajagut dins la prada, I, encara que em tapés les orelles, el sento; El meu ritme s’ajunta amb el seu, triomfant. O món- Jordi Père Cerdà

Vedrinyans és rei de sa pobresa. En poesia una cosa pot esdevenir altra cosa En poesia un poble pot ser rei tan pobre... que, és ric de sa pobresa i el poeta ho diu amb quatre esplèndides paraules senzilles i tan fortes : Vedrinyans és rei de sa pobresa. Jordi Père Cerdà

La nostra missió es parlar donar llum de paraula a les coses inconcretes. elevar-les a la llum amb els braços de l'expressió viva perquè triomfem en ella. Tot això és clar sense viure massa prop de les coses. Ningú no podrà negar que la tasca és feixuga. JP Cerdà