NOUVINGUTS RESIDENTS 2013 DOCÈNCIA EN MEDICINA FAMILIAR I COMUNITÀRIA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Competències ètiques en la formación universitària
Advertisements

La qualitat, garantia de millora.
El Plan de Comunicación UPC Sostenible 2015
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
Intercanvi terapèutic en atenció primària.
PERSONES AMB DISCAPACITAT INTEL·LECTUAL QUALITAT DE VIDA
Programa de Transició Escola Treball
i el que no es pot avaluar
Atenció a la dependència al Medi Rural
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI
1 u n i t a t L’educador infantil.
Un pont cap al teu futur Institut Català de la Salut ABS Balaguer
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
Estudi per a la identificació de
EL SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES A L’AJUNTAMENT DE MANLLEU
ABS EIXAMPLE LLEIDA Dra. Marta Torres
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
Avinguda Sant Bernat Calbó, 8 – Vic – Tel
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
MOTIUS AMBIENTALS I SOCIALS
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Autor: Samuel Lozano Alcodori
Jornada de portes obertes
“…acompanyem al ciutadà en el decurs de la seva vida…”
Recerca a l’Atenció Primària:
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
Programa BIBE: perspectives de futur
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
Projecte d’Itineraris Formatius
EL PLA INDIVIDUALITZAT
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Memòria de Farmàcia Pràctica Disseny i estructuració d’un servei farmacèutic per a ser implementat a la farmàcia comunitària Maria Rubio Valera Professora.
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
La gestió per processos
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
Pràctica 2.2: Cerca en bases de dades bibliogràfiques per a la investigació en treball social Objectius: Donar a conèixer els recursos bibliogràfics que.
SALUT MENTAL.
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Línies mestres de la futura Llei del Sistema de Formació Professional
Global Cook Service.
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
ALIANCES ESTRATÈGIQUES
Continuació: el temps II
Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona
Departamento de Pedagogia Aplicada
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
Índex Introducció Qui som? D’on venim? Cap a on anem? Què hem fet?
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Coneixement del medi natural
II JORNADA de SALUT MENTAL
Convivència i Mediació Escolar
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
PERSONAL DOCENT I INVESTIGADOR (PDI)
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
CICLES FORMATIUS.
MEDIACIÓ COMUNITÀRIA ICQP.
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

NOUVINGUTS RESIDENTS 2013 DOCÈNCIA EN MEDICINA FAMILIAR I COMUNITÀRIA Unitat Docent de Medicina Familiar i Comunitària Lleida NOUVINGUTS RESIDENTS 2013 DOCÈNCIA EN MEDICINA FAMILIAR I COMUNITÀRIA Metges de Família. ABS Balàfia-Pardinyes-Secà. Lleida Unitat Docent d’Atenció Familiar i Comunitària Lleida

VOLEM QUÈ SAPIGUIS - Escolta al pacient, es qui més t’ensenyarà. - Respecta’l en tot moment i preocupat pel seu benestar. - El treball diari ben fet aporta l’estabilitat i autoestima necessàries per continuar als moments difícils, que hi seran. - Detecta i aprofita les oportunitats docents que diàriament es presentaran. - Consulta i sol·licita ajuda, a la teva tutor@ i a la resta de membres de l’equip. Ets a un entorn docent. Es més, ets entre persones amigues que valoren el teu esforç per formar-te. - Estudia. Si ho fas ara, mantindràs l’hàbit en el futur. L’estudi sempre ha de formar part de la teva vida professional. - L’aprenentatge de la pràctica de la medicina requereix desig de superació personal, estimació per la professió i capacitat d’autocrítica. A canvi condueix a la realització professional i personal.

Recuerda que si no sabes hacia dónde vas no puedes saber cómo llegar Anónimo

DIJOUS DOCENTS ABS BALÀFIA – PARDINYES – SECÀ UNITAT DOCENT D’AENCIÓ FAMILIAR I COMUNITÀRIA SAP LLEIDA – GARRIGUES. ÀMBIT LLEIDA

JUSTIFICACIÓ Dificultats Temps i espai Inquietuds Coneixença Empatia Treball en equip Registre d’activitats Diversió

OBJECTIUS Optimitzar les tasques competencials i realitzar el Portafoli docent durant els quatre anys de l'especialitat de Medicina Familiar i Comunitària

MATERIAL I MÈTODES Experiència docent Centre de Salut d’Atenció Primària Període setembre’11 – maig ’13 “Dijous docents” Realització d’activitats tutoritzades

Premisa: Guia de Competències MATERIAL I MÈTODES Premisa: Guia de Competències TASCA - INSTRUMENT  ÀREA VALORADA VIDEOGRAVACIÓ / OBSERVACIÓ ESTRUCTURADA DE LA PRÀCTICA CLÍNICA COMUNICACIÓ R1-R2 MANIQUÍS-SIMULADORS MANEIG CLÍNIC CERCA BIBLIOGRÀFICA - LECTURA CRÍTICA CAS PER ORDINADOR / INCIDENT CRÍTIC INCIDENT CRÍTIC BIOÈTICA PRESENTACIÓ SESSIÓ DOCÈNCIA

Premisa: Guia de Competències MATERIAL I MÈTODES Premisa: Guia de Competències TASCA - INSTRUMENT  ÀREA VALORADA VIDEOGRAVACIÓ / OBSERVACIÓ ESTRUCTURADA DE LA PRÀCTICA CLÍNICA COMUNICACIÓ R1-R2 MANIQUÍS-SIMULADORS MANEIG CLÍNIC CERCA BIBLIOGRÀFICA - LECTURA CRÍTICA CAS PER ORDINADOR / INCIDENT CRÍTIC INCIDENT CRÍTIC BIOÈTICA PRESENTACIÓ SESSIÓ DOCÈNCIA VIDEOGRAVACIÓ / OBSERVACIÓ ESTRUCTURADA DE LA PRÀCTICA CLÍNICA COMUNICACIÓ R3-R4 SELF AUDIT MANEIG CLÍNIC TREBALL D´INVESTIGACIÓ RECERCA PROJECTE COMUNITARI ATENCIÓ A LA COMUNITAT ENTREVISTA FAMILIAR ATENCIÓ A LA FAMILIA MILLORA DE QUALITAT GESTIÓ DE L'ATENCIÓ

MATERIAL I MÈTODES Element diferenciador docent Defineix els objectius d’aprenentatge Planificarà el treball individual o de conjunt entre residents Permetrà registrar de forma individualitzada el procés formatiu com progrés competencial del resident

PARTICIPANTS 6 Tutors d’atenció primària 8 Residents (des de R1 fins R4)

RESULTATS Complimentem i elaborem després de cada tasca competencial els fulls d’autoavaluació Valorem els indicadors estipulats de cadascuna així com els fulls d’autoreflexió Elaborem les entrevistes tutor – resident com pacte de treball evolutiu en el temps 

CONCLUSIONS Tutorització contínua en l’el·laboració del llibre del Portafoli Element curricular que defineix les activitats individulas dels nostres residents al llarg del seu període formatiu Permet classificar aquelles activitats rellevants

ABS BALÀFIA – PARDINYES – SECÀ UNITAT DOCENT D’ATENCIÓ FAMILIAR I COMUNITÀRIA. SAP LLEIDA – GARRIGUES. ÀMBIT LLEIDA

FORMACIÓ Eficacia Seguridad y tolerabilidad Comodidad Doc ID FORMACIÓ Eficacia Seguridad y tolerabilidad Eficacia significativa y fiable en el rango completo de tratamientos orales para la diabetes Perfil de seguridad global similar a placebo: • No aumento de peso clínicamente relevante • Riesgo muy bajo de hipoglucemia Reacción adversa más común1: nasofaringitis Eficacia duradera en tratamientos a largo plazo de hasta 2 años No se asocia a un aumento del riesgo CV Una dosis única para todos* Excretada principalmente por vía biliar e intestino En general, el perfil clínico de linagliptina se caracteriza por: Reducción eficaz de la glucosa sanguínea – HbA1c, FPG, PPG Perfil seguro similar a un placebo – escasez de efectos secundarios significativos y, en particular, riesgo hipoglucémico mínimo Facilidad de dosificación debido a su perfil farmacológico único No es necesario supervisar o ajustar la dosis en pacientes con insuficiencia renal gracias a que se elimina mayoritariamente por vía biliar, característica que lo hace único entre los inhibidores de DPP-4 actuales Una vez al día Excreción renal = 5% No es necesario ajustar la dosis en caso de insuficiencia renal o hepática Con o sin comida Comodidad 17 17

VOLEM QUÈ SAPIGUIS - Escolta al pacient, es qui més t’ensenyarà. Decàleg del resident - Escolta al pacient, es qui més t’ensenyarà. - Respecta’l en tot moment i preocupat pel seu benestar. - El treball diari ben fet aporta l’estabilitat i autoestima necessàries per continuar als moments difícils, que hi seran. - Detecta i aprofita les oportunitats docents que diàriament es presentaran. - Consulta i sol·licita ajuda, a la teva tutor@ i a la resta de membres de l’equip. Ets a un entorn docent. Es més, ets entre persones amigues que valoren el teu esforç per formar-te. - Estudia. Si ho fas ara, mantindràs l’hàbit en el futur. L’estudi sempre ha de formar part de la teva vida professional. - L’aprenentatge de la pràctica de la medicina requereix desig de superació personal, estimació per la professió i capacitat d’autocrítica. A canvi condueix a la realització professional i personal.

COMPETÈNCIES A ASSOLIR   Atenció a l’individu bassades en tècniques de comunicació basades en entrevista clínica motivacional. Atenció familiar i comunitària bassada en la integració dels aspectes rellevants de l’entorn en l’individu. Raonament clínic i epidemiològic mitjançant l’adquisició d’habilitats, coneixements i actituds competencials en les principals patologies de l’Atenció Primària de Salut.

COMPETÈNCIES A ASSOLIR Gestió clínica    Gestió clínica Conèixer les principals eines per gestionar l’activitat assistencial en la pràctica diària. “Gestió de la consulta dia a dia” amb l’objectiu del maneig amb eficiència dels següents recursos: - Proves complementàries. - Derivacions a especialistas de segon nivell o hospital de referència. - Incapacitat laboral transitòria. - Informes, documents, certificacions mèdiques... - Utilització de fàrmacs. - Exploracions pròpies del primer nivell d’atenció: adquisició d’habilitats, tècniques i eines com: injectables, extraccions, ECG, espirometria i peak flow, pulsioxímetre, educació en inhaladors, reflectòmetre, bisturí elèctric, infiltracions, monofilament, doppler,...

COMPETÈNCIES A ASSOLIR   Aspectes étics a l’atenció primària - El compromís de la metgessa de família (document CAMFIC). - Integrar la deliberació ètica en l’aprenentatge. - Relacions amb la indústria farmacèutica. Docència facilitant les primeres experiències docents del resident amb el seu tutor i equip. Incloure als residents dins el calendari de sessions del centre. Recerca i investigació integrant en les línies de recerca pròpies del centre o cooperant amb d’altres per un enriquiment mutu i proper futur d’una recerca col·lectiva.

”DIJOUS DOCENTS”   CIRURGIA MENOR DERMATOLÒGICA ECOGRAFIA EN ATENCIÓ PRIMÀRIA ATENCIÓ A L’ADOLESCENT EXPERTESA EN RISC CARDIOVASCULAR REFERENTS EN ATENCIÓ ENDOCRINOLÒGICA (ENDOBLOC) REFERENTS EN EXERCICI FÍSIC / ACTIVITAT FÍSICA EXPERTESA EN CESACIÓ TABÀQUICA DOCÈNCIA PREGRAU I POSTGRAU (MFiC, PEDIATRIA, LLIR) INTEGRACIÓ EN SOCIETATS CIENTÍFIQUES (GdT Neuro semFYC)

Fins aviat

26