Compartim el que feim: conviure en positiu a l’escola

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Organització d’activitats en el temps d’esbarjo “Activem el pati”
Advertisements

ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Diapositiva de presentació
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Les competències i la coeducació
Projecte de Convivència (data límit: 24/3/2020)
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
1 u n i t a t L’educador infantil.
Què és un pla Individualitzat ?
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Reflexions al fil de l’Euneos
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
Decret d’autonomia dels centres educatius
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
Escola la Floresta Sant Cugat del Vallès.
Autor: Samuel Lozano Alcodori
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
1 organització, 3 estudis, 1600 aprenentatges
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
EL PLA INDIVIDUALITZAT
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Decret d’autonomia dels centres educatius
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Xarxa d’Escoles i Instituts per la Igualtat i la No Discriminació
Seminari d’Educació Especial
EDUCACIÓ INFANTIL CURS
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
Treball i aprenentatge en xarxa
Cap a una educació plurilingüe: conceptes clau, estratègies i eines
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
Formació per als equips directius d’educació secundària
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Gestió participativa dels projectes de centre
Departamento de Pedagogia Aplicada
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
Les Franqueses, setembre 2007
Institut Pau Casals Projecte Educatiu de Centre (pendent d’aprovació)
EL PLAN DE GESTIÓN DE RECURSOS HUMANOS
D’INNOVACIÓ EDUCATIVA
SERVEIS CARTA DE SANTA COLOMA DE FARNERS
REUNIÓ FAMÍLIES 1r ESO maig 2019
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
El Pla de formació del centre
Convivència i Mediació Escolar
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
un camí cap a la convivència i el diàleg
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Normativa i documentació
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Compartim el que feim: conviure en positiu a l’escola CURS Compartim el que feim: conviure en positiu a l’escola 2017-2018 Plans de convivència Institut per a la Convivència i l’Èxit Escolar

Cercle de presentació: 1. Nom, càrrec, centre docent 2. Què esperes del curs?    

OBJECTIUS Promoure un millor clima de convivència en els centres educatius. Oferir un espai de reflexió i col·laboració que faciliti la tasca i permeti compartir bones pràctiques. Impulsar la millora dels plans de convivència. El pla de convivència Els cercles de diàleg Igualtat i novetats al protocol d'assetjament Dinamització de grups Cibermentors Participació i comunicació amb les famílies

per parelles i posada en comú Qui ha participat en l’elaboració de la memòria de convivència del seu centre? Per a què serveix? per parelles i posada en comú    

comissió de convivència Qui forma part de la comissió de convivència? Al teu centre hi ha agent de coeducació? La comissió de convivència es reuneix més d’una vegada al mes? A la comissió de convivència s’ha tractat algun cas d’assetjament? Algú ha estat referent en un protocol d’assetjament?

Piràmide de la convivència

Però a vegades... Tenim poc temps per fer cohesió de grup, prevenir Deixam passar els problemes petits La convivència es centra en afrontar els conflictes greus

PLA DE CONVIVÈNCIA ÚTIL DIAGNÒSTIC PROPOSTES DAFO QUÈ FEIM QUÈ VOLEM FER CONCRECIÓ: Com Qui Quan...

DAFO FACTORS INTERNS FACTORS EXTERNS POSITIU NEGATIU FORTALESES OPORTUNITATS NEGATIU DEBILITATS AMENACES

Emplenar el DAFO a) Individualment (máx 5 min) b) Cooperativament    

Portaveu: què ha estat el més fàcil/difícil? Posada en comú Portaveu: què ha estat el més fàcil/difícil?    

PLA DE CONVIVÈNCIA eines DECRET PLANTILLA Característiques i entorn Objectius FORMACIÓ Accions previstes PROCEDIMENTS ESPECÍFICS CONFLICTES MEMÒRIA GESTIB

PLA DE CONVIVÈNCIA plantilla (Piràmide) QUÈ FEIM QUÈ VOLEM FER INTERVENCIÓ 2 INTERVENCIÓ 1 PREVENCIÓ Àmbit > ALUMNAT PROFESSORAT FAMÍLIES CENTRE I ENTORN

PLA DE CONVIVÈNCIA temes Programes Generals Programes d'acollida Programes de foment de la cohesió de grups Pràctiques restauratives Programa de mediació entre iguals (alumnes mediadors) Programes d'educació social i emocional Tutories entre iguals i altres formes d’ajuda entre l’alumnat Metodologies educatives avançades: aprenentatge cooperatiu, comunitat d’aprenentatge, projectes, ambients, etc. Programes pel bon ús de les tecnologies i Internet Mecanismes de participació Programes Específics Prevenció, detecció i intervenció en bullying i ciberbullying Foment de la igualtat i prevenció de la violència de gènere Foment de la interculturalitat i prevenció del racisme, xenofòbia Respecte a la diversitat sexual, prevenció de la homofòbia Prevenció de l’abús sexual Prevenció d’addiccions i drogodependència MESURES ORGANITZATIVES MESURES DE CORRECCIÓ FORMACIÓ AVALUACIÓ

Grups de 4 Emplenar graella (màx 10 min)    

Posada en comú Portaveu: Quin color heu emplenat més? Quin àmbit es treballa més? Quin tema es treballa manco? Dubtes?    

projecte de COEDUCACIÓ ORDRE OBJECTIU ACTUACIÓ DESENVOLUPAMENT/ CONCRECIÓ

PRIORITZAM OBJECTIUS Agent de coeducació Respecte cap a la diversitat sexual Prevenció violència de gènere Sensibilitzar per implicar-se Deconstrucció del model amorós i del sistema binari (home/dona) Bon ús de les noves tecnologies Educació en valors igualitaris Participació de la comunitat educativa en el projecte de coeducació Coordinació amb centres i entitats de l’entorn Activitats per potenciar el coneixement, la confiança i el respecte entre les persones Acord generalitzat i coherència en les actuacions Agent de coeducació Comissió d’igualtat/coeducació Formació Llenguatge inclusiu Visibilitat de les dones Modificació rols de gènere Implicació/lideratge equip directiu Educació afectiva i sexual Revisió del material educatiu Activitats extraescolars i complementàries

La coeducació als plans de convivència: GRUPS DE 4 Prioritzam objectius (seleccionam-ne 3)    

Posada en comú Portaveu: votació 5, 3, 1    

exemple de projecte de COEDUCACIÓ ORDRE OBJECTIU ACTUACIÓ DESENVOLUPAMENT/CONCRECIÓ Analitzar el sexisme al centre Revisió llenguatge cartelleria Selecció de llibres/material didàctic amb perspectiva de gènere Responsable: A quins grups/matèries: Quan: Eines: Avaluació: 2 Visibilitzar dones il·lustres Educació afectiva i sexual en igualtat 1 Designar un/a agent de coeducació Detecció de necessitats (igualtat d’oportunitats, LGTBIfòbia...) Foment de la llibertat d’identitat de gènere i d’orientació sexual (Protocol trans) Coordinació, dinamització i suport al professorat Participar en la gestió dels conflictes Celebració del 8 de març Responsables: Temporalització: Materials: 3 Formació

GRUPS DE 4 Emplenar graella (màx 10 min)    

Una actuació que posareu en marxa al vostre centre Posada en comú Una actuació que posareu en marxa al vostre centre    

L’equip Marta Escoda Trobat mescodatrobat@dgice.caib.es Elena Navarro Duch                 enavarroduch@dgice.caib.es Mica Garau López mmgarau@dgice.caib.es Aina Amengual Rigo aamengual@dgice.caib.es Totes: convivexitilles@gmail.com

Moltes gràcies Tel. 971 17 76 08 convivexit@caib.es