Escola Orlandai 4t CURS.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Un conte de Shel Silverstein Traducció, Xesco Boix
Advertisements

PERQUÈ ELS RIUS HAN D’ARRIBAR AL MAR?
CLASSE:ELS ÀNECS PARVULARI 5 ANYS CEIP BARÓ DE VIVER
Experimentem amb l’elasticitat escola arc iris roger soto, laura torcal, pere ros, lluc rodó, júlia aicart i jan sanfulgencio.
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
PROJECTE FEM UN RESTAURANT
Tema 2. DIVISIBILITAT.
MESCLES I DISSOLUCIONS
QUINS MATERIALS SÓN MILLORS CONDUCTORS ELÈCTRICS?
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia
3a PART Els nens i nenes de P- 4
Per què hi ha objectes que suren i objectes que no suren?
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
ESCOLA MARE DE DÉU DEL ROSER - AMÍLCAR
ELS COLORS AMB JOAN MIRÓ
Projecte de P-3 4a Part Curs
SIGUEM SOSTENIBLES.
Taller SOBRE l’aigua: L'inventor gota.
Taller de flotació 1.
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
COM VIATJA EL SO? Nenes i nens de 4t de primària IEA Oriol Martorell
OMBRES I LLUMS Escola Antoni Gaudí Sta Coloma de Gramenet
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
ESCOLA CERVANTES CURS r: CLASSE URPESDEFOC.
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
Aprenem a trasplantar Cicle Inicial.
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
QUÈ FA QUE UNA PILOTA BOTI MÉS QUE UNA ALTRA?
EXPERIMENT SOBRE EL TABAC
PORFOLI. Exemples Flors Moreno i Aguilar
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
FORA POLLS ! Estudi dels polls..
QUÈ FA EL NOSTRE COS AMB L’AIRE QUE AGAFA QUAN INSPIREM?
Descobrint un tresor amagat
Treballem l’estadística
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
Fet per Adriana, Helena i Marta (6B)
ORGANITZACIÓ TERRITORIAL DE CATALUNYA I ESPANYA
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
ESCOLA CERVANTES (BARCELONA) CLASSE DE P-3 MARIA JOSÉ MATA
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
EL CONTE DELS TAURONS.
PER QUÈ NO PODEM CAMINAR DAMUNT L’AIGUA?
DIADA DE LA PAU A SJO.
EL COLOR BLAU.
L’AIGUA A LA NATURA.
ENS TROBEM DE NOU.
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
CONCURS.
Quina emoció! Què ens voldran dir?
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Una historia a Castelldefels.
XIII a Setmana de la solidaritat
L’Aventura de l’Olinet
BIODIVERSITAT A L’HORT
Problemes que es poden resoldre amb equacions
MOHAMED ELAGOUBI ABRIL 2009 IES OLORDA
CICLE INICIAL Visita a la Fundació CRAM
LA PANDILLA.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
A la classe de Medi ens vàrem preguntar quins dubtes voldríem aclarir envers el nostre cos… Després de molt pensar va sorgir la pregunta…
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU”
La vulneració dels drets socials
ANEM A L’HORT AQUEST CURS ELS NENS I NENES DE P-3 S’HAN INCORPORAT A LA TASCA DE CUIDAR L´HORT. PREPARAR LA TERRA, PLANTAR ,REGAR, RECOLLIR FULLES.
CELEBRACIÓ DEL DIA DE LA PAU.
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
CONTE LA FADA EMPATIA VISITA UNA ESCOLA.
CABREM TOTS AL GIMNÀS?.
EXPERIMENTEM AMB L'AIGUA
Transcripción de la presentación:

Escola Orlandai 4t CURS

COM ES COMPORTEN ELS OBJECTES DINS DELS LÍQUIDS? -La Flotació-

QUI SÓM Som nens i nenes de l’Escola Orlandai. Fem 4t de primària i ens diem Llúdrigues. Estem estudiant la flotació. I estem fent molts experiments!!!

CONTEXT Aquest curs seguim els vaixells de la BCN World Race. En una visita al centre d´Interpretació ens van explicar que els regatistes estaven preocupats pel pes que podrien portar els vaixells. Volien ser molt ràpids. Però com ho aconseguien?

CONTEXT El vent els impulsa però si el vaixell es pesant no poden anar gaire ràpid. I ens preguntàvem què els feia flotar... I si flotaven més en uns mars que en uns altres. Tot això ens va portar a investigar quins objectes flotaven i quins no, si la sal del mar tenia alguna influència en flotar.

ACTIVITATS PREVIES Abans de l'experiment final, vam fer vàries activitats sobre flotació. Cada dia ficàvem un objecte diferent a l’aigua, com per exemple: plastilina amb diferents formes, una patata, una poma, llaunes amb diferents volums i una safata de porexpan amb peces de “lego” a sobre. Vam observar que segons la forma, el volum, el material, l’espai i el líquid,en el qual introduïem l’objecte, podia flotar o no. 7

Fotos de activ previes

COM ÉS QUE L’OU S’ENFONSA ENS UNS LÍQUIDS COM L’AIGUA I EN D’ALTRES NO?

OU DINS AIGUA Ingredients:200ml d’aigua i un ou de 70gr. Hem posat un ou en un vas de precipitats i es va enfonsar. Creiem que es va enfonsar perquè la relació entre la massa de l’ ou i l’espai que ocupa és més alta que la relació entre la massa d’aigua i el volum que ocupa.

Aquest ou s’enfonsa en tots líquids o pot flotar en d’altres ? Si afegim sal a l’aigua flotarà? S’enfonsarà?

OU DINS ALCOHOL Els ingredients són 200 ml d’alcohol i 1 ou de 70,2 gr. Aboquem l’alcohol en un vas de precipitats Vam posar l’ou dintre del vas de precipitats amb molta cura, es va enfonsar. Perquè la relació entre la massa i volum de l’ou comparada amb la relació de l’alcohol és més gran

OU AMB 3,6 gr. DE SAL EN AIGUA Vam agafar un vas de precipitats i el vam omplir de 200 ml d’aigua. Aleshores vam posar 3,6 gr. de sal i ho vam ajuntar al vas de precipitats on hi havia l’aigua. Vam posar l’ou amb delicadesa i no va tocar el fons però estava a ras

OU AMB 45 gr. DE SAL EN AIGUA Vam posar 200 ml d’aigua al vas de precipitats. Afegim 45gr de sal. Barregem be. Introduïm l’ou i…. Flota En afegir la sal estem augmentant la relació entre la massa i el volum que ocupa l’aigua respecte a la de l’ou, per això flota.

OU DINS OLI Vam posar 200 ml d’oli en un vas de precipitats. Llavors, vam posar l’ou i vam comprovar que poc a poc s’enfonsava, perquè la relació entre la massa i l’espai ocupat per l’ou és més alta.

CONCLUSIONS El que estàvem comparant en tots els experiments era la relació entre la quantitat de massa i l’espai que ocupa l’ou , amb la relació entre la quantitat de massa i l’espai que ocupen els altres líquids.

SI LA DE L’OU L’OU FLOTA ÉS MÉS PETITA SI LA DE L’OU L’OU ÉS MÉS GRAN S’ENFONSA SI LA DE L’OU L’OU FLOTA ÉS MÉS PETITA

COM ÉS QUE L’OLIVA S’ENFONSA A L’AIGUA I QUAN AFEGIM SAL A L’AIGUA DE VEGADES FLOTA I DE VEGADES S’ENFONSA?

ELS DIFERENTS MARS Com que estem estudiant la Barcelona World Race volem saber la salinitat de diferents mars i si en tots els mars es flota de la mateixa manera. Ho experimentem amb una oliva, que hem introduït en 100ml d’aigua i amb una diferent concentració de sal.

Material Una oliva, 100 ml d’aigua, sal en diferents proporcions.

ELS DIFERENTS MARS En el mar Bàltic (1,5 gr/100ml aigua) i en el Mediterrani ( 3,7gr/100ml aigua), l’oliva s’enfonsa. Mar Mediterrani Mar Bàltic

ELS DIFERENTS MARS En el mar Roig (4,5gr/100ml aigua) i en el mar Mort ( 35gr/100ml aigua), l’oliva flota. Mar mort Mar roig

CONCLUSIONS FINALS Segons els experiments que hem fet, considerem que: En aigua amb molta sal ( l’ou en 4,5gr/100ml,i l’oliva en 35gr/100ml, hem observat que l’oliva o l’ou , floten. I en canvi en líquids lleugers, com alcohol,aigua o aigua amb poca sal ( valors entre 1,5gr i 3 gr) , hem observat que l’oliva o l’ou , s’enfonsen.

Pensem que tot això , d’enfonsar-se o I flotar passa perquè , la sal fa augmentar la quantitat de massa de l’aigua. I per tant la relació entre la massa i l’espai que ocupa és més gran, i pot igualar o guanyar a la relació entre la massa i l’espai que ocupa l’ou o l’oliva. Quan la de l’ou/ l’oliva és més petita , FLOTA

LLÚDRIGUES Mar- Àngela-Sam- Elsa- Júlia- Mariana- Jana- Helena- Jan G. – Àlex – Berta – Toni – Laura – Cesc – Jan M. – Albert – Max – Nil – Daniela – Jusci – Marc – Pol – Ona – Rafaela - Adrián