PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
EL TREBALL DE CATALÀ.
Advertisements

CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
INTRODUCCIÓ Educar en valors. Eix transversal En tots els àmbits Epp
3a PART Els nens i nenes de P- 4
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
LA MENTIDA DESCOBERTA.
CLAUDE MONET Obres clàssiques de pintura acompanyades
PETITS REPORTERS Títol.
Recordem què vol dir ser adolescent
Ens visita el dentista a P3, P4 i P5!!!
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
Resolució de problemes algebraics
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
La Bíblia, Font de Valors Humans i socials
SETMANA DE LA PAU I LA SOLIDARITAT CLARET BARCELONA-2018
METAMODEL DEL LLENGUATGE (I)
PREGUEM: Pare, Perdó per les coses que he fet malament,
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
PASSOS PER MEDIAR UN CONFLICTE
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
ELS DRETS SOCIALS Rics i pobres
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
Llegendes sobre la Lluna
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
VALORS/VIRTUTS per créixer com a persones
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
Activitat d’autoconeixement
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Infants....
Carta d’un infant als seus pares.
Concurs Bíblic Víctor Bernal Martínez Col·legi Sant Josep Obrer
La vida és un do de Déu i un servei als altres
Objectiu Educatiu Trienni
L´aprovisionament L´aprovisionament consisteix a comprar els materials necessaris per l´activitat de l´empresa (la majoria matèries primeres), emmagatzemar-los.
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Els corriols Piu i Piua.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Corresponsals, qui i per a què, ¿hi ha negoci?
AL NOSTRE INSTITUT #AQUÍPROUBULLYING!
TECNOLOGIA.
SETMANA DE LA PAU I LA SOLIDARITAT CLARET BARCELONA-2019
XIII a Setmana de la solidaritat
L’Aventura de l’Olinet
Una experiència lectora diferent a Cicle Mitjà
Passes a seguir per iniciar un nou curs acadèmic en el GestIB
COMPARTIR CULTURES BARCELONA SYNODÀLIA 2003 II Sínode Europeu de Dones
Concurs bíblic: La Bíblia font de valors humans i socials.
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
ESTALVIANT VIDA? AMB SO.
Als de la Bisbal tan els fots quedar bé com mal.
La vulneració dels drets socials
Una noia s’esperava en una sala d’un gran aeroport.
AMB DÉU TOT ÉS POSSIBLE Paula García Ruiz
Convivència i Mediació Escolar
AL NOSTRE INSTITUT #AQUÍPROUBULLYING!
“La mare de Jesús” de T. Ll. de Victòria, evoca l’acollida
CONTE LA FADA EMPATIA VISITA UNA ESCOLA.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Sobre l’esforç Anònim 2014 .
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES

PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES SPIVACK I SHURE identifiquen els pensaments o habilitats cognitives necessàries per poder solucionar problemes interpersonals. En defineix 5: 1. El pensament causal 2. El pensament alternatiu 3. El pensament conseqüencial 4. El pensament de perspectiva o empatia 5. El pensament mitjà-fi

1. EL PENSAMENT CAUSAL És la capacitat de determinar on està el problema. És la capacitat de formular el problema. És l’habilitat de diagnosticar correctament els problemes interpersonals. Aquells que no tenen aquest pensament solen atribuir els seus problemes als altres (em tenen “mania”, em fan la “vida impossible”) o  a la mala sort. Per corregir una conducta, s’ha de saber quina és la causa. Per treballar aquest pensament és important plantejar  diferents situacions i motivar als alumnes perquè identifiquin el problema.

2. EL PENSAMENT ALTERNATIU És la capacitat de generar el major nombre possible de solucions, un cop que està formulat el problema: “podríem demanar un prèstec, o tenir menys despeses, o vendre alguna cosa, o fer algun treball extra, o robar!, etc.  Qui no té aquest pensament, no sap per on anar i sol buscar una sortida violenta  perquè no sap buscar alternatives ("lo pego, lo mato...")  Podriem agafar la frase d’Antonio Machado: “de cada deu caps espanyols, un pensa i nou envesteixen”. Els qui envesteixen són aquells que no tenen pensament alternatiu. Un bon exercici per treballar aquest pensament és el plantejar casos o situacions i dir diferents maneres de sortides o solucions (vaig a comprar però em falten diners... què puc fer?, i entre tots dir diferents alternatives)

3. EL PENSAMENT CONSEQÜENCIAL És la capacitat de preveure les conseqüències d’actes (propis i aliens).  Deia Hegel que la maduresa humana consisteix a preveure les conseqüències i assumir-les.  Per tant PREVEURE I ASSUMIR. Per treballar aquest pensament és important aprendre a pensar en alguna cosa que no ha passat, i que pot no passar si un no vol (què passaria si els cotxes fossin tots grocs?, preveure situacions...).

4. EL PENSAMENT DE PERSPECTIVA O EMPATIA És la capacitat  de posar-se en el lloc de l’altre, de sortir de l’egocentrisme.  Les persones agressives tenen molta dificultat per posar-se en el lloc d’un altre (un cop han fet mal o han agredit els costa molt posar-se en el lloc de l’altre, i aleguen que els problemes de la persona agredida són problemes només de l’altre persona “és el seu problema”). Serà important treballar el fet de l’empatia, que es posin en el lloc de l’altre o la conscienciació del que l’altre persona està vivint.

5. EL PENSAMENT MITJÀ-FI És la capacitat de tenir objectius i saber seleccionar els millors mitjans per aconseguir-los. Qui no té objectius, actua a batzegades; qui no sap escollir els mitjans per aconseguir aquests objectius s’amarga. Aquest pensament avarca els anteriors. És el tenir clar on es vol anar i què fer per aconseguir-ho.

AQUESTS 5 TIPUS DE PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES ES PODEN ENSENYAR I APRENDRE.

Saber conviure és compartir objectius Saber viure és tenir objectius. Saber conviure és compartir objectius Manel Mascarell EAP B-12