Tècniques de presentació

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La qualitat, garantia de millora.
Advertisements

EL NOU CATÀLEG DE LA BIBLIOTECA de l’escola
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
TNR. Metodologia del Focus Group Carles Roca
Elaboració d’un mapa temàtic
BAUHAUS, una escola d’art
Tècniques per a l’animació d’ambients
i el que no es pot avaluar
CURS DE MONITORS 2010 ANNA TORT
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
1 u n i t a t L’educador infantil.
PREZI Primers passos Davinia Alfonsin 4rt C Info. Tecnològica
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
Estudi per a la identificació de
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
FORMES JURÍDIQUES D’EMPRESES
L’Expressió escrita.
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
Religió i els déus romans
Recordem què vol dir ser adolescent
La teva contribució 1.
Autor: Samuel Lozano Alcodori
I ARA, QUÈ PUC FER?.
Per realitzar la inscripció de forma gratuïta
Barris al dia 2014 I Comissió Cívica 1 d’abril de 2014.
Laia Martín Calderón Gerard Redondo Huelín Quique Talabán Martínez
Tècniques teatrals APLICADES A L’AULA – What ROLE do YOU play?
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
(Robert S. Baron & Norbert L.Kerr )
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
Cercle de comparació d’Esports Jornada de cloenda 15/12/2017
Un test per pensar... Materials de
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
La gestió per processos
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
Jornada 10è Aniversari FCCSM
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
. Eficiència energètica mitjançant l’estalvi elèctric per la substitució de bombetes de vapor de sodi de 150W per luminàries de tecnologia LED de 80W a.
El màrqueting i els seus elements
Presentació BATXILLERAT
MP06 ANÀLISI ESTÈTICA CFGM ESTÈTICA I BELLESA
Com preparar una unitat per a l’avaluació
TECNOLOGIA.
Mapes conceptuals Jordi Guim.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
Àrea de Docència / SGA IMPLANTACIÓ MILLORES CAMPANYA MÀSTER
Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
El currículum a l’educació primària
Assessorament de la Formació en Competències
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
Màster d’Aplicacions Multimèdia
Convivència i Mediació Escolar
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Informe per a l’ASSEMBLEA GENERAL DE SOCIETATS MUSICALS
Transcripción de la presentación:

Tècniques de presentació   ”I hear and I forget  I see and I remembe I do and I understand” Confucius Elena Jurado Helena Lorenzo Laura de la Orza Sheila Mena Grup 2, seminari B.   ”I hear and I forget  I see and I remembe I do and I understand” Confucius

Índex 1. Definició de la tipologia de tecniques estudiades 2. Història 3. Característiques 4. Condicions d'aplicació 5. Situacions d'aplicació 6. Relació de técniques 7. Figura del dinamitzador 8. Fonts d'informació sobre el tipus de tècniques

1. Definició de la tipologia de tècniques estudiades Definició Dinàmica de grup Força interna que mou l'acció d'un grup, des del inici de la seva formació fins al seu desmembrament. Definicions de Tècniques Procediments sistematitzats d’organitzar i desenvolupar l’activitat de grup. Situacions de grup en les quals es planteja estructuradament una tasca a realitzar amb uns recursos concrets per variar la dinàmica del grup. Tècnica de presentació Tenen per objecte proporcionar a cadascún dels membres del grup les dades suficients respecte dels altres per evitar la desagradable impressió d’estar “entre desconeguts”, que tant inhibeix als grups en les primeres fases del seu desenvolupament I posterior funcionament.

2. Història Les dinàmiques de grups van tenir el seu origen a Estats Units a finals dels anys 1930, per la preocupació de la millora en els resultats obtinguts dins el camp polític, econòmic, social i militar del pais; la convergencia d’elles, així com la teoria de la Gestat, van contribuitr a fonamentar la teoria de la dinamica de grups. El psicóleg nordamericà d’origen alemany K. Lewin va ser el pioner en l’estudi dels grups. La seva teoria sobre el comportament el va fonamentar no unicament en l’estudi del comportament individual, sino també permet la interpretació de fenomens grupals i socials. Avui en dia, les dinàmiques i tècniques de grup s'utilitzen en una varietat molt àmplia  d'àmbits i situacions  ( educatiu, empresa, lleure...).

3. Característiques Permeten als membres del grup el coneixement mutu des de diferents perspectives. Permeten al facilitador presentar-se com un membre més del grup. El facilitador pot extreure molta informació sobre les característiques de les interaccions i de la comunicació del grup. Fonamentalment es tracta de jocs per aprendre els noms i alguna característica mínima (interessos, aficions, gustos, etc.) Normalment l'avaluació no és necessària, a no ser per fer notar, al final, la diferència entre aquesta forma de fer entrar en contacte amb un grup i la fredor d'altres formes d'iniciar sessions o presentar-nos. Poden també ser utilitzades per animar la dinàmica del grup, crear un ambient de relaxació.

4.Condicions d'aplicació Participants Impediments físics i psìcològics L’edat  Coneixement previ                    Materials  Disposar dels recursos adequats Entorn Coneixèr l’entorn, per aprofitar-lo al màxim i adequa-ho a la tècnica         Grup Característiques del grup on aplicarem la tècnica Únic contacte / durader  

5. Situacions d'aplicació En el moment de formació del grup Quan es vol consolidar i cohesionar el grup Per conèixer als membres més profundament Amb l'arribada d'un nou membre Crear un clima a favor de la dinàmica (música, disposició mobiliari, a través dels sentits…)

6. Figura del dinamitzador Facilitar un clima d'acceptació, proximitat i alegria Iniciar el procés de coneixement mutú Possibilitar la relació de tots amb tots creant una corrent afectiva Evitar les interrupcions i els silencis que inhibeixen l'expressió personal

7. Relació de tècniques de presentació Tipus de tècniques Avantatge Desavantatge Exemple ESCRITES Obliga a reflexionar als membres del grup Porten implicita una pèrdua d'espontaneïtat Aconteixements importants Les meves memories Escriptura automàtica El meu sol ORALS Son més espontaneas, lliures i autentiques Influeixen algunes caracteristiques personals (timidessa, introvertit...) La ronda Lloc preferit Màxims desitgos La bola de neu Mímica i nom Eustaqui, Eustaqui El pistoler Trencar el gel La teranyina CORPORALS Suposen el descubriment de l'altre una dimensió més enllà Impliquen un major contacte i un traspàs del cercle personal (espai vital) La gallineta cega El passeig El pal

8. Fonts d'informació sobre el tipus de tècniques Bibliografía Ayala,Amalia; Fuentes, Patricio; Galán, José;  Martínez, Pilar. "Técnicas de trabajo en grupo" Una alternativa en educación. Editorial Pirámide 2000 Fabra, Mª Lluïsa, "Técnicas de grupo para la cooperación". Ediciones CEAC (Planeta de Agostini) 1992 Nuñez, Trinidad ."El grupo y su eficacia" Tecnicas al servicio de la dirección y coordinación de grupos. EUB S. L 2000 Urbano, Claudia; Yuni, José. "Técnicas para la animación de grupos". Editorial Brujas 2005.

Webgrafía Dinàmica de grups i resolució de conflictes  http://www.slideshare.net/nalart/dinmica-de-grups Cobos Ruz, Francisco Javier; Erena Mármol, Francisca "Técnicas de animación sociocultural y dinámica de grupos: aplicación en el aula de E/LE" (pàg. 242-244) "Tecnicas de presentación"  https://mail- attachment.googleusercontent.com/attachment?ui=2&ik=d 8d003dff5&view=att&th=1330c5d4204876f6&attid=0.2&dis p=inline&safe=1&zw&saduie=AG9B_P8tSWVjuj3NFlWwvyA o5Y4e&sadet=1318846659474&sads=VTnnEN_dg6Gw7tEmz WIu7BctcQ8  (pàg. 1-10) 

Dinàmica “el trencaclosques”

Imatges

Evaluació 1- ¿Penses que aquesta dinàmica et pot ajudar ampliar el teu cercle de coneguts? 2- ¿Tornarás a parlar amb algún membre del grup que no coneixies? 3- ¿Com valores aquesta dinàmica a diferència d’altres més impersonals? 4- ¿Aquesta dinàmica t’ha facilitat el conèixer a gent nova? 5- ¿Creus que la dinàmica ha sigut apropiada pel moment grup/classe en el que ens trobem?

Gràcies per la vostra atenció!