Regidoria de Promoció Econòmica

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
Advertisements

La qualitat, garantia de millora.
PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS Breu explicació del model d’Alcoi (País Valencià) Barcelona, 22 de juny de 2016.
Google Llibres i la Biblioteca de Catalunya
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
Sabadell, 4 de novembre de 2014
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
i compra pública ambientalment correcta
Xarxa Productes de la terra
i el que no es pot avaluar
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
IMPLANTACIÓ DE LES TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I COMUNICACIÓ A LA CIUTAT DE LLEIDA Anàlisi estadística - desembre 2000 IMPLANTACIÓ DE LES TIC A LA CIUTAT.
JUAN ORBEGOZO Cap gestió i avaluació de RRHH
Polítiques d’Ordenació Comercial
ACTIVITATS COMERCIALS
III Jornada de transport sanitari
GRANOLLERS Superfície: 14,89 m2 Comarca: Vallès Oriental
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
Taula de continguts
SERVEI ATENEA CETIC suport a la docència abril 2016.
L’activitat econòmica i el patrimoni empresarial
Algunes dades 65 i més anys ,5 % 75 i més anys ,5%
EL NOSTRE AJUNTAMENT I L’ESTALVI D’AIGUA
II SIMPOSI “COMERÇ I CIUTAT”
AJUNTAMENTS I SEGUIMENT DE L'ACTIVITAT COMERCIAL
Taller “Ajuntaments i seguiment de l’activitat comercial”
Objectius Disposar d’informació que ens aproximi a estimar el cost mitjà i la seva variabilitat en relació amb les diferents línies d’activitat i sobre.
POLÍTIQUES DE COORDINACIÓ DE CENTRES COMERCIALS URBANS
ELS DRETS I DEURES DE LES FAMILIES DE PERSONES AMB DID
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
Ordenança de soroll de la Xarxa de ciutats i pobles cap a la Sostenibilitat Control de soroll dels vehicles de motor Montesquiu, 27 de novembre 2008 Maria.
va aprovar la Llei de Millora de barris.
SIDA la Campanya 2009.
EL PLA INDIVIDUALITZAT
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
Sistema de gestió SAP - SPA CETIC
Campanya per fomentar l’ús del català en els establiments comercials
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
Cercle de comparació d’Esports Jornada de cloenda 15/12/2017
Infraestructures i Productivitat Universitat de Barcelona
Estat de benestar i drets socials
La gestió per processos
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
El sector terciari. Concepte de sector terciari
PROTOCOL MARC PER UNA INTERVENCIÓ COORDINADA CONTRA LA VIOLÈNCIA MASCLISTA Capítol 8: Sobre la protecció de dades personals ens els circuits territorials.
El màrqueting i els seus elements
Programa Centres Ecoambientals
PROCÉS DE SEGUIMENT DE LES TITULACIONS UNIVERSITÀRIES
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
SERVEI DE GESTIÓ I SEGUIMENT D’AVARIES
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
CLASSIFICACIÓ D'EMERGÈNCIES:
PROGRAMA AL COSTAT DE QUI CUIDA
Badalona, 1 de desembre de 2005
Projecte d’Itineraris Formatius
PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
Reunió amb centres adscrits
El patrimoni empresarial.
Projecte: Videojocs.cat
Evolució del comerç als barris de Barcelona
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
Reunió centres 25 juny 2019.
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
El departament de Recursos Humans
Transport Porta a Porta
III Jornada de transport sanitari
Transcripción de la presentación:

Regidoria de Promoció Econòmica Ajuntament de Vilanova i la Geltrú

ESTABLIMENTS DE VENDA DE PA CAMPANYA INSPECCIÓ ESTABLIMENTS DE VENDA DE PA SERVEIS ASSISTÈNCIA TÈCNICA NORMATLITZACIÓ LINGÜÍSTICA A BARS I RETAURANTS BOTIGUES MULTIPREU

ESTABLIMENTS DE VENDA DE PA DATES DE REALITZACIÓ. 1ERA FASE NOVEMBRE 2004 2ONA FASE JUNY 2005 NOMBRE ESTABLIMENTS 65

ESTABLIMENTS DE VENDA DE PA OBJECTIUS: Informar i assessorar de l’adequació del servei prestat a la normativa vigent amb la finalitat de millorar la qualitat del servei i la defensa dels usuaris.

ESTABLIMENTS DE VENDA DE PA TIPOLOGIA D’ESTABLIMENTS: Especialistes. Parades de venda de pa en mercats municipals. Establiments no elaboradors que el comercialitzen. Establiments explotats directament pel fabricant.

ESTABLIMENTS DE VENDA DE PA DESCRIPCIÓ ACTUACIÓ Suport tècnic del Servei de Salut Pública i Consum de la Diputació de Barcelona, a petició de l’Ajuntament Actuació en dos fases Primera fase; es visiten tots els establiments registrats al cens municipal. Segona fase; visita dels establiments on s’havien detectat mancances respecte a la normativa vigent del sector.

ESTABLIMENTS DE VENDA DE PA ACTIVITAT Preparació protocols d’inspecció Preparació documentació informativa decret 333/1998 de 24 de desembre Decret 70/2003 de 4 de març Planificació campanya amb col.laboració OMIC Desenvolupament de la campanya i visita d’establiments 1 tècnic en consum i dos tècnics auxiliars del servei de Salut Pública i Consum de la Diputació de Barcelona

ESTABLIMENTS DE VENDA DE PA ASPECTES REVISATS EN LA CAMPANYA. (1) Documentació administrativa Impost d’Activitats Econòmiques Permís municipal Informació al consumidor Visibilitat dels cartells dels drets del consumidor Balança amb vista al públic Fulls de reclamacións

ESTABLIMENTS DE VENDA DE PA ASPECTES REVISATS EN LA CAMPANYA (2) Condicions de venda del pa Col.locació del pa (prestatgeries, separat del públic…) Utilització per part del venedor/a de protecció sanitària adequada per preservar el producte de qualsevol contaminació (cobrament…) Informació del producte no envasat : denominació del producte Pes Preu venda al públic

ESTABLIMENTS DE VENDA DE PA RESULTATS PRIMERA FASE (1) Documentació admnistrativa i informació al consumidor Permís municipal obertura establiment. 2% Cartell drets consumidor en lloc visible 45% Balança 88% Fulls de reclamació 62%

ESTABLIMENTS DE VENDA DE PA RESULTATS PRIMERA FASE (2) Condicions de la venda de pa Protecció sanitària 54% Preu 42% Pes 20% Denominació producte 38% Taulell 89%

ESTABLIMENTS DE VENDA DE PA DADES COMAPARATIVES ENTRE LES FASES 1era i 2ona Permís municipal 2% 2% Cartells drets consumidors 45% 52% Balança 88% 88% Fulls reclamació 62% 68%

ESTABLIMENTS DE VENDA DE PA DADES COMAPARTIVES ENTRE LES FASES 1era i 2ona Taulell 89% 89% Protecció sanitària 54% 71% Denominació 38% 68% Pes 20% 55% Preu 42% 68%

ESTABLIMENTS DE VENDA DE PA CONCLUSIONS: (1) S’ha complert l’objectiu de la inspecció. Informar i assessorar de l’adequació necèssària del servei a la normativa Valoració positiva de l’esforç fet pels titulars al llarg de la campanya. Sensible millora en la informació al consumidor Sensible millora en les condicions de venda

ESTABLIMENTS DE VENDA DE PA CONCLUSIONS: (2) La campanya ha permès la confecció de: un cens municipal actualitzat. Una base de dades que romanen al servei de salut Pública i Consum de la Diputació amb caràcter confidencial, per fer posteriors estudis comparatius Bona disposició i interès en la campanya per part dels responsables dels establiments

ESTABLIMENTS DE VENDA DE PA La campanya ha estat possible gràcies a la coordinació entre el personal tècnic de l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú i de la Diputació de Barcelona.

SERVEIS D’ASSISTÈNCIA TÈCNICA DADES REALITZACIÓ 1ERA FASE NOVEMBRE 2004 2ONA FASE JULIOL 2005 NOMBRE ESTABLIMENTS 13

SERVEIS D’ASSISTÈNCIA TÈCNICA OBJECTIU Informar i assessorar als propietaris dels establiments de prestació de serveis sobre bens de naturalesa duradora, sobre l’adequació del servei que presten en relació a la normativa vigent.

SERVEIS D’ASSISTÈNCIA TÈCNICA ACTIVITAT Preparació protocols d’inspecció Preparació documentació informativa Real Decreto 213/2001, de 24 de juliol Planificació campanya amb col.laboració OMIC Desenvolupament de la campanya i visita establiments Un tècnic de consum i dos tècnics auxiliars especialistes en Serveis de Salut Pública i Consum de la Diputació

SERVEIS D’ASSISTÈNCIA TÈCNICA ASPECTES REVISATS EN LA CAMPANYA Informació al consumidor Cartell de preus Cartell de drets de l’usuari Fulls de reclamació Garanties del consumidor Pressupost per escrit Resguard de dipòsit

SERVEIS D’ASSISTÈNCIA TÈCNICA PRIMERA FASE Al llistat facilitat per l’Ajuntament hi havia 25 establiments. Finalment han estat visitats 13 establiments. D’aquests dos complien tots els requisits On no ha estat possible fer la inspecció ha estat per: Botigues d’electrodomèstics que no fan intermediació en la reparació Establiments ubicats en domicilis particulars. Únicament s’han inspeccionat els SAT amb local obert al públic. Establiments amb canvi d’adreça no comunicada.

SERVEIS D’ASSISTÈNCIA TÈCNICA SEGONA FASE Es visiten un total d’11 establiments

SERVEIS D’ASSISTÈNCIA TÈCNICA RESULTATS PRIMERA FASE Informació al consumidor Fulls de reclamació 69% Cartell drets usuaris 54% Cartell de preus 61% Garanties dels consumidors Pressupost per escrit 61% Resguard de dipòsit 78%

SERVEIS D’ASSISTÈNCIA TÈCNICA DADES COMPARATIVES ENTRE FASES 1era i 2ona Fulls de reclamació 69% 84% Cartell drets usuari 54% 69% Cartell de preus 61% 69% Pressupost per escrit 61% 61% Resguard de dipòsit 78% 84%

SERVEIS D’ASSISTÈNCIA TÈCNICA CONCLUSIONS: (1) S’ha complert l’objectiu Informar i assessorar als titulars dels establiments Un % elevat dels SAT compleixen amb les exigències normatives com: Informació al consumidor Garanties als consumidors Alguns dels establiments no compleixen garanties considerades fonamentals

SERVEIS D’ASSISTÈNCIA TÈCNICA CONCLUSIONS: (2) El canvi a l’any 2001 de la normativa reguladora dels SAT que inclou els establiments d’intermediació a més dels de marca i prestadors de serveis, ha comportat cert desconeixement d’aspectes de la normativa La realització de la campanya ha proporcionat a l’Ajuntament un cens actualitzat del sector Una base de dades que roman al servei de salut Pública i Consum de la Diputació amb caràcter confidencial, per fer posteriors estudis comparatius

NORMATLITZACIÓ LINGÜÍSTICA A BARS I RETAURANTS DATES DE REALITZACIÓ 1ERA FASE MAIG 2005 2ONA FASE NOVEMBRE 2005 NOMBRE D’ESTABLIMENTS 105

NORMATLITZACIÓ LINGÜÍSTICA A BARS I RETAURANTS OBJECTIUS Assessorar i informar als propietaris dels establiments, sobre la llei 1/1998 de 7 de gener de Política Lingüística i de la Llei 3/1993 de 5 de març de l’Estatut del Consumidor

NORMATLITZACIÓ LINGÜÍSTICA A BARS I RETAURANTS DESCRIPCIÓ Aquesta campanya ha constat de dues fases. En la primera es visiten tots els establiments registrats en el cens municipal. En la segona es visiten aquells on s’han detectat incidències o mancances respecte a la normativa vigent

NORMATLITZACIÓ LINGÜÍSTICA A BARS I RETAURANTS RESULTATS PRIMERA FASE 105 Establiments visitats 68 complien la normativa vigent RESULTATS SEGONA FASE 37 Establiments visitats 17 Establiments han corregit les incidències 20 Establiments continuen incomplint la normativa

NORMATLITZACIÓ LINGÜÍSTICA A BARS I RETAURANTS RESULTATS Els establiments que passada la segona fase encara incomplien la normativa justificaven aquesta en la lentitut de la gestió. D’aquests establiments un petit % havia corregit tan sols una part de les mancances