I. EL PRODUCTE Unitat o conjunt de béns o serveis amb un elevat grau de substitució entre ells.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Tema 2: L’empresa i l’entorn. Pág. 1 Tema 2: L’empresa i l’entorn 1.Concepte i naturalesa de l'entorn 2.Anàlisi estructural de l'entorn específic 3.La.
Advertisements

NOMS: Bahaa Eldin Tobi Mohamed El Hajji Prof.: Albert Mestre Grup: 4.
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
El Plan de Comunicación UPC Sostenible 2015
Marta Damunt Meritxell Esquius Núria Puigivila Sonia Sánchez
L’ÈPOCA DE L’IMPERIALISME
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
1 u n i t a t Conceptes bàsics de tècnica comptable.
FORMES JURÍDIQUES D’EMPRESES
Xarxa Productes de la terra
Societats Capitalistes:
Reaccions químiques.
Que és el Couponing. Són vals d’ofertes o descomptes de productes o serveis que ajuden a vendre un gran volum d’uns determinats articles a un preu molt.
1. La Segona Revolució Industrial
Estudi per a la identificació de
UNITAT 2.- L’EMPRESA I EL SEU DESENVOLUPAMEN
El Comerç Just com a model econòmic solidari
Projecte “DÓNA’T UN IMPULS!” Trobada participativa 11 de març de 2010
Societats d’Interès Social:
ELS CONTRACTES DE TREBALL
PETITS REPORTERS Títol.
Les marques de territori i la comunicació de proximitat
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
En aquest tema veurem els apartats següents:
GESTIÓ PER PROCESSOS.
CONSULTA OBERTA LA CONSULTA OBERTA COM A REPTE PERSONAL I PROFESSIONAL. AJUDAT A VALORAR ELS ADOLESCENTS D’UNA ALTRA MANERA, FINS ARA, AL MENYS PER MI.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Com poden créixer les pime en el context actual
LA REVOLUCIÓ INDUSTRIAL
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
Disseny i implementació d’una base de dades relacional
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
MAPES MENTALS TONI BUZAN
1 Gasos: conceptes bàsics La velocitat de difusió dels gasos
1r TRIMESTRE 2n TRIMESTRE 3r TRIMESTRE
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
EL PLA INDIVIDUALITZAT
DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC
Campanya per fomentar l’ús del català en els establiments comercials
Margin Management Concept
2. L’idealisme absolut de Hegel
UD1- L’activitat científica
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
La gestió per processos
CLASSIFICACIÓ DE LA MATÈRIA
Matemàtiques 3er E.S.O..
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
ELS MERCATS ESTRATÈGICS DE LES ARTS ESCÈNIQUES I LA MÚSICA A CATALUNYA
Enginyeria del software II
ACTITUDS I APTITUDS D’UN EMPRENEDOR Novembre 2004
El màrqueting i els seus elements
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
MP06 ANÀLISI ESTÈTICA CFGM ESTÈTICA I BELLESA
4. El problema de la moral: eudemonisme
L’empresa com a sistema organitzat
II. EL PRECIO Quantitat de diners que el comprador d’un determinat producte o servei lliura al venedor a canvi de la seva adquisició. És la variable del.
EL MARC CONCEPTUAL DE LA COMPTABILITAT
CONCURS INVENTEM-REPTE REAL
Organització i creixement
Jornada per a una mobilitat de qualitat a les terres de Lleida
EL SISTEMA ECONÒMIC.
En aquest tema veurem els apartats següents:
Palataforma web per a músics amateurs i semi-professionals
expansió internacional
El patrimoni empresarial.
Anàlisi d’un lloc web implementant actualització del contingut
Màster d’Aplicacions Multimèdia
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Transcripción de la presentación:

I. EL PRODUCTE Unitat o conjunt de béns o serveis amb un elevat grau de substitució entre ells.

Producte diferenciat Conjunt de béns que són el resultat de variar un o més atributs d’un producte, de tal manera que el client el pot percebre com una cosa nova i diferent.

Innovació Llançament al mercat d’un producte nou que no es comercialitzava abans i que presenta unes característiques que són atractives per als consumidors, amb la finalitat d’aconseguir l’èxit comercial.

Tipus de productes De consum Industrials Serveis

1. Productes de consum Són d’ús personal (individual o familiar). Exemples: roba, aliments, mobles, … Poden ser: Fungibles: D’una sola utilitat. Desaparèixen amb el consum De consum durador: Llarga durada Satisfan les necessitats dels particulars.

2. Productes industrials Béns físics adquirits per una empresa i que són utilitzats en la seva activitat específica. Finalitat productiva.

3. Serveis Productes inmaterials, intangibles. Activitats econòmiques realitzades pel sector terciari.

Gamma de productes Totalitat dels articles que una empresa ofereix al mercat. Línia de productes: Grup de productes am les característiques homogènies. El conjunt de totes les línies formarà la gamma de productes de l’empresa.

Característiques d’una gamma Amplitud: Nombre de línies. Profunditat: Nombre de productes de cada línea. Estratègia de control de mercats: Si una empresa vol controlar un mercat, treballarà amb línies de gran profunditat, amb la intenció de no deixar espai a la competència. Exemple: Danone.

Cicle de vida d’un producte Introducció (llançament) Creixement Maduresa Declinació (saturació) Es considera que només hi ha beneficis en les etapes de creixement i maduresa… potser també, però petits, al començament de la fase de declinació.

1. Introducció (llançament) Sortida al mercat d’un producte nou o d’una innovació. - Desconeixement - Vendes baixes - Creixement lent - Publicitat informativa - Costos alts

2. Creixement Superació de l’etapa d’adaptació. - Reconeixement del producte - Fort creixement en les vendes - Beneficis - Publicidad persuasiva - Perill de plagi

3. Maduresa Desacceleració. Estabilització. - Manteniment de les vendes - Recerca de nous consumidors - Segmentació del mercat

4. Declinació (saturació) Forta caiguda de les vendes. S’ha de prendre una decisió… - Rellançament (nous usos) - Concentració en un determinat segment - Deixar de comercialitzar el producte sense perjudici del client ni de la marca i sense deixar forat a la competència Inversió en I+R+I

Cicle de vida d’un producte

Vendes vs beneficis

L’envàs La presentació ha d’afavorir el volum de vendes. Característiques: Abans de la compra: Identificació fàcil Asociació continent-contingut Atractiu i impactant Després de la compra: Fàcil d’obrir Comoditat Facilitat de transport i enmagatzematge

La marca (the brand) Marca = Nom + logotip És un nom, un terme, un símbol o disseny, o una combinació de tots aquests elements, que tracta d’identificar els béns i serveis d’una empresa i diferenciar-los dels de la competència. Per tal d’evitar el plagi, la marca s’ha d’inscriure a un registre oficial. Branding: Procés de creació d’una marca

Estratègia de marca Marca única Marques múltiples Marques de distribuïdor

1.- Marca única També anomenada marca paraigua. Utilitza el mateix nom per a tots els diferents productes Avantatges: Reducció de costos promocionals Inconvenient: Si fracassa algún producte, això pot afectar al prestigi de la totalitat

2.- Marques múltiples Marques individuals: Un nom diferent per a cada producte Marca per línea: El mateix nom per a tots els productes relacionats entre si Segones marques: Per competir amb competidors del mateix segment

3.- Marques de distribuïdor Anomenades també marques blanques. L’establiment de venda compra els excedents de producció a canvi de comercialitzar el producte sota marca propia.

El nom de la marca Curt, simple, fàcil de pronunciar Fàcil de llegir Fàcil de recordar i reconèixer Pronunciació única Pronunciació universal Sense sons desagradables Ni ofensiu ni obscè Adaptable a l’etiqueta i l’envàs Suggerent, que mostri qualitats positives

Evolució del logo