LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
INS ELS TRES TURONS CICLE FORMATIU DE GRAU MITJÀ GESTIÓ ADMINISTRATIVA.
Advertisements

Validació de l’experiència laboral. validació de l’experiència laboral? A qui va dirigit ? Què s’obté validant l’experiència laboral? On puc fer la sol·licitud.
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Presentació nova organització 4t ESO 12/2/2016
ORIENTACIÓ ACADÈMICA 3r d’ESO
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
FORMACIÓ INSPECCIÓ LLEIDA- FORMACIÓ PROFESSIONAL 1
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
Elaboració de Plans Individualitzats
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
INSTITUT SUPERIOR D’ENSENYAMENT PROFESSIONAL
ORIENTACIÓ 16/17 Generalitat de Catalunya Departament d’Ensenyament
Validació de l’experiència laboral
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
Validació de l’experiència laboral
INSTITUT SUPERIOR D’ENSENYAMENT PROFESSIONAL
INSTITUT D’ENSENYAMENT PROFESSIONAL
CFGM Confecció i Moda Família professional: Tèxtil, confecció i pell
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Pqpi programes de qualificació professional inicial.
I ARA, QUÈ PUC FER?.
Novetats en l’accés a la universitat
Centre de Suport AFA PARETS (Parets del Vallès).
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
PROCÉS FINAL FCT amb qBid
I ARA, QUÈ PUC FER?.
Durada dels estudis = 2000 hores
Ensenyaments de l’àmbit d’arts plàstiques i disseny
Jornada de portes obertes
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
ICQP Decret 176/2003 de 8 de juliol de creació de l’Institut Català de les Qualificacions Professionals. Funcions: 1. Definir i actualitzar permanentment.
Validació de l’experiència professional
Auto informació Servei d’assessorament Servei de reconeixement.
1 1.
EL PLA INDIVIDUALITZAT
INSTITUT SUPERIOR D’ENSENYAMENT PROFESSIONAL
UVic i Rosa Sensat Maig de 2013
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
D'AUTONOMIA DE CENTRES (DOGC 5/08)
REPTES DE L’FP DUAL APORTACIONS PER A LA REFLEXIÓ JESUS MARTIN.
Dispositiu Local d’Inserció
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Seminari d’Educació Especial
Validació de l’experiència laboral
LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Validació de l’experiència laboral
Característiques  L'Educació Secundària Obligatòria o ESO dura quatre anys i està dividida en dos cicles: el primer (1r i 2n d'ESO), per a l'alumnat de.
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
EL BATXILLERAT I LES NOVES PROVES D’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
Proposta d’un programa de ciutat que articuli totes les actuacions i recursos en orientació i assessorament acadèmic Programa en construcció participada.
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Passes a seguir per iniciar un nou curs acadèmic en el GestIB
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
Cap a l’FCT en els cicles LOE
REUNIÓ AMB FAMÍLIES ORIENTACIÓ 4T D’ESO Generalitat de Catalunya
PROVES ACCÉS UNIVERSITAT (PAU) PREINSCRIPCIÓ UNIVERSITÀRIA 2019
MODEL ADMINISTRATIU I DE GESTIÓ
Experiència de formació conjunta. Dep. Ensenyament i AEST
Validació de l’experiència laboral
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
PROGRAMA BECA PER L’OCUPACIÓ
PLA DE TREBALL DE LA INSPECCIÓ DE L’ANOIA.
PROGRAMES DE FORMACIÓ I INSERCIÓ pfi
CICLES FORMATIUS.
PLA DE TREBALL DE LA INSPECCIÓ DE L’ANOIA.
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL 27 d’octubre de 2009 Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL ÍNDEX 1. La Formació Professional a la LOE 2. El procés d’implantació dels nous cicles 3. Mesures per millorar la qualificació de les persones i afavorir l’ocupabilitat 4. Altres informacions d’interès http://www.xtec.cat/estudis/fp/nova_fp/ Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL 1 La Formació Professional a la LOE Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

El model de Formació Professional a la LOE FP Inicial (LOE) Ocupacional Contínua Administració educativa Administració laboral Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

El model de Formació Professional a la LOE Famílies professionals Els títols de tècnic i tècnic superior, els programes de qualificació professional inicial i els certificats de professionalitat s’agruparan en les 26 famílies professionals que estableix el catàleg de qualificacions professionals: Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

El catàleg integrat de qualificacions Títols i PQPI (Administració educativa) Almenys 1 Qualificació (RD1538) Certificat de professionalitat (Administració laboral) 1 Qualificació Catàleg Qualificacions CFGS Qualificació N3 Certificat Professionalitat Qualificació N3 CFGS Certificat Professionalitat Qualificació N3 Certificat Professionalitat Qualificació N2 CFGM Certificat Professionalitat Qualificació N2 Certificat Professionalitat Qualificació N1 PQPI Certificat Professionalitat Qualificació N1 Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

Relació entre Certificat Professionalitat – Títol d’FP Convalida els Mòduls Professionals derivats d’UC1, si té els requisits acadèmics Certificat de Professionalitat QP1: UC1, UC2, UC3 MF1,MF2,MF3 UC1 certificada Cicle formatiu QP1: UC1, UC2, UC3 MP1, MP2, MP3 QP2: UC1, UC2 MP1, MP2 Queda exempt del Mòdul formatiu derivat d’UC1. Si certifiquen totes les UC es pot sol·licitar el Certificat de Professionalitat Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats 7

Títol de formació professional Qualificacions professionals de referència Formació modular UC 1 MP 1 “n” hores Qualificació professional 1 UC 2 MP 2 “m” hores UC 3 MP 3 “p” hores UF1 20 h h UC 1 MP 4 “k” hores Qualificació professional 2 UF2 30 h UC 2 MP 5 “s” hores UF3 49 h MP 6 “n” hores UC 2 MP 7 “m” hores Qualificació professional 3 UC 2 MP 8 “r” hores MP 9 “p” hores Superar tots els mòduls condueix a l’obtenció del TÍTOL OFICIAL. Superar el mòdul o mòduls associats a una unitat de competència permet, també, CERTICAR LA COMPETÈNCIA PROFESSIONAL (UC) DE REFERÈNCIA. Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats 8

Model Curricular a Catalunya Organització Modular del títol Mòduls professionals associats a una o més unitats de competència. Mòduls de suport (formació de base de cada títol) Mòduls transversals a tots el títols : Formació i orientació laboral (FOL) Empresa i iniciativa emprenedora (EIE) Mòdul de síntesi en CFGM i mòdul de projecte en CFGS Mòdul d’idioma i utilització de la llengua anglesa com a metodologia treball Mòdul de FCT : 350-400 h. Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

Els Mòduls Professionals Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

Model curricular a Catalunya Els mòduls professionals s’organitzen en: Unitats formatives Organització del mòdul en unitats més petites (aprox. 30h-60h.) que: Tenen coherència didàctica per a l’aprenentatge. Tenen valor i sentit en el treball. Faciliten l’accés de les persones adultes a la formació (formació al llarg de la vida). Poden ser ofertades per a la formació contínua. Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

CFGM: Sistemes microinformàtics i xarxes Certificat Mòdul Professional UF1 -.... UF2 - 20 h. Gestió electrònica del correu i l’agenda.... UF3 - UF4 - UF5 UF6 Mòdul professional Aplicacions ofimàtiques Certificat UF2 Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

Model curricular a Catalunya Els mòduls professionals Durada dels mòduls i hores de lliure disposició El mòduls tenen durada variable Alguns mòduls tenen assignades hores de lliure disposició. Els centres distribuiran les hores de lliure disposició entre les UF del mòdul professional o podran crear una nova UF relacionada amb els continguts del mòdul. Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

Model curricular a Catalunya Unitats formatives Mòdul Suma d’UF 165 h H.L.D 33 h Durada total Mòdul 198 h + Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

EL PROCÉS D’IMPLANTACIÓ DELS NOUS CICLES 2 EL PROCÉS D’IMPLANTACIÓ DELS NOUS CICLES Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

Títols equivalents: mateix efecte acadèmic i professional T Soldadura i caldereria T Mecanització TS Construccions metàl·liques TS Programació de la producció en fabricació mecànica (2010-2011) TS Gestió d’allotjaments turístics T Serveis en restauració T Cuina i gastronomia TS Educació infantil T Emergències sanitàries T Farmàcia i parafarmàcia TS Audiologia protètica Títol LOE TS Producció per mecanització TS Allotjament T Serveis de restaurant i bar T Cuina --- T Farmàcia TS Audiopròtesis Títol LOGSE Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

Títols equivalents: mateix efecte acadèmic i professional T Elaboració de vins i altres begudes T Explotació de sistemes informàtics T Sistemes microinformàtics i xarxes TS Anàlisi i control TS Laboratori d’anàlisi i control de qualitat T Operacions de procés en planta química T Planta química T Pastisseria i forneria (Hot. i turisme) --- TS Vitivinicultura TS Indústries de procés químic TS Química industrial T Elaboració d’olis i sucs (no implantat) T Olis d’oliva i vins T Panificació i rebosteria (Ind. alim.) T Forneria, pastisseria i confiteria (Família d’Indústria alimentària) Títol LOGSE Títol LOE Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

Títols equivalents: mateix efecte acadèmic i professional TS Processos de confecció industrial TS Automoció T Carrosseria T Equips i instal·lacions electrotècniques T Instal·lacions elèctriques i automàtiques T Confecció T Confecció i moda TS Desenvolupament de projectes d'instal·lacions tèrmiques i de fluids TS Patronatge TS Patronatge i moda TS Manteniment i muntatge d'instal·lacions d’edifici i procés TS Manteniment d'instal·lacions tèrmiques i de fluids Títol LOGSE Títol LOE Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

Títols equivalents: mateix efecte acadèmic i professional Títol LOE Títol LOGSE TS en Eficiència energètica i energia solar tèrmica (2010-2011) --- TS Desenvolupament i fabricació de productes ceràmics TS Desenvolupament i fabricació de productes ceràmics (no implantat) Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

Procediment per completar la FP LOGSE Ordre EDU/362/2009, de 17 de juliol, del procediment per completar els ensenyaments de formació professional que s'extingeixen, Quines persones poden completar els ensenyaments extingits? Les persones que: Hagin estat escolaritzades en un cicle formatiu i hagin superat almenys 1 crèdit. Hagin estat inscrites en proves d’obtenció de títols i hagin superat almenys 1 crèdit. Es preveuen les mesures adients en cas de que l’anterior no fos possible: (cessament de l’activitat del centre, del trasllat d’especialitat o d’una altra causa justificada): Article 6 Incidències 1. En cas que la compleció no es pogués dur a terme en el centre docent que preveu l’article 3, per cessament de l’activitat del centre, per trasllat d’especialitat o per alguna altra causa justificada, l’alumne s’adreçarà al servei territorial o al Consorci d’Educació de Barcelona, el qual li indicarà el centre públic que custodia i arxiva l’expedient acadèmic, en el qual s’haurà de matricular. 2. En cas que concorri alguna altra circumstancia (com ara la manca de professorat de les especialitats amb atribució docent en el cicle formatiu objecte de la compleció, o que es doni una concentració excepcionalment elevada d’alumnat en un centre docent), el servei territorial o el Consorci d’Educació de Barcelona, determinarà el centre docent públic en què l’alumne ha de fer la inscripció. Hagin estat inscrites en el procés d’acreditació de competències i hagin acreditat almenys 1 unitat de competència. Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

Procediment per completar la FP LOGSE On es podran completar els ensenyaments extingits? Cicles inclosos en convocatòries d’obtenció de títol (POT) o d’acreditació de competències Cicles impartits en modalitat presencial Cicles impartits en modalitat a distància Compleció al centre on es va formalitzar la darrera matrícula Compleció a l’Institut d’Educació Secundària Obert de Catalunya Compleció al centre on es va presentar per darrera vegada Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

Procediment per completar la FP LOGSE Com es podran completar els ensenyaments? Mitjançant Activitats de recuperació i avaluació (AR), puntuals o continuades Mitjançant proves d’avaluació (PA) PA durant 2 cursos posteriors extinció del darrer curs del cicle Exalumnes Alumnat del centre amb crèdits pendents de cursos anteriors extingits. AR fins extinció total cicle Presentats a POT i Acreditació de C. al centre PA durant 2 cursos posteriors a l’inici de l’extinció del cicle Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

Convocatòries en el procés d’extinció dels títols LOGSE Procediment per completar la FP LOGSE Convocatòries en el procés d’extinció dels títols LOGSE Títol LOGSE d’1 any. Extinció setembre 2009 Títol LOGSE de 2 anys. Extinció 1r curs set 09 Títol LOGSE de 3 anys. Extinció 1r curs set. 09 Títol LOE, implantat el setembre 2009 2009-10 2010-11 2011-12 2012-13 2 c PA 2 c PA 2n curs CF i AR de 1r 2c PA (pot) 2 c PA 2 c PA 2n i 3r curs AR de 1r 3r curs i AR de 1r i 2n 2 c PA 2 c PA 1r curs CF Si cal, es convoca POT 1r i 2n curs POT LOE FCT: es podrà fer durant els dos cursos següents a l’extinció del cicle 2c PA: dues convocatòries de proves d’avaluació - 1a. de l’1 al 30 de novembre i 2a. de l’1 al 30 d’abril. Inscripció: 1 al 15/10 i 1 al 15/03. AR: Activitats de recuperació. Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

3 MESURES PER A MILLORAR LA QUALIFICACIÓ DE LES PERSONES I AFAVORIR L’OCUPABILITAT Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

Nou enfocament de la Formació professional: La Formació Professional del sistema educatiu s’OBRE a nous col·lectius Nou enfocament de la Formació professional: Afavorir la formació al llarg de la vida. La FP en el sistema educatiu: instrument de FP inicial i, alhora, de contínua per a la població activa. Els cicles formatius cal adreçar-los a dos col·lectius Joves, en procés de formació. Persones ocupades o desocupades. L’organització de la formació en el centre ha de ser pensada perquè doni resposta a les necessitats: De joves, amb disponibilitat horària. De persones treballadores, amb disponibilitat temporal condicionada i obligacions familiars. Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

MESURES FLEXIBLITZADORES Marc legal: Decret 240/2005, de mesures flexibilitzadores Resolució EDU/2901/2007 de 25 de setembre de modalitat semipresencial Ordre EDU/336/2009, de 30 de juny del programa Qualifica’t Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

MESURES FLEXIBLITZADORES Col·laboracions per impartir mòduls en entorn laboral Ofertes a col·lectius singulars - Distribucions Temporals Extraordinàries - Distribucions Conjuntes -Oferta parcial Mesures flexibilitzadores - Modalitat semipresencial - Matrícula parcial Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

PROGRAMA QUALIFICA’T EL PLA QUALIFICA’T Acord de Govern amb l’objectiu de millorar la qualificació de les persones, incrementar el nivell d’ocupació i afavorir la mobilitat professional. Ordre EDU/336/2009, de 30 de juny, per la qual s’estableix el programa experimental qualifica’t en els ensenyaments de formació professional del sistema educatiu, i s’obre convocatòria de selecció de centres per al curs acadèmic 2009-2010. Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

PROGRAMA QUALIFICA’T El programa s’adreça als centres educatius sostinguts amb fons públics que imparteixin ensenyaments de formació professional i que estiguin compromesos amb la qualitat Aquests centres disposen:  Professorat experimentat.  Instal·lacions específiques per a la formació.  Estan distribuïts a tota la geografia catalana.  D’oferta modular i per a tots els sectors. Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

Validació de la formació impartida per les empreses o entitats. PROGRAMA QUALIFICA’T El programa Qualifica’t es compon de tres accions: Oferta de formació a col·lectius singulars. Validació de la formació impartida per les empreses o entitats. Validació dels aprenentatges assolits mitjançant l’experiència laboral o en activitats socials. Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

Oferta de formació a col·lectius singulars Qualifica’t Oferta de formació a col·lectius singulars L’IES pot organitzar formació corresponent a Mòduls professionals/ Crèdits/ Unitats formatives de l’oferta de Cf que te autoritzada: - Utilitzant les places disponibles dels cicles impartits. - Fent cursos específics per aquest col·lectiu. El centre certifica la formació Poden participar persones sense requisit acadèmic prèvia autorització de la DGEPAE. Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

Validació de la formació impartida per les empreses o entitats Qualifica’t Validació de la formació impartida per les empreses o entitats implica acord previ sobre els continguts, durada, metodologia i avaluació del programa que es valida es pot impartir a les instal·lacions del centre o a les de l’empresa la validació implica la superació d’una prova el centre certifica la formació Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

en relació a unitats formatives/ mòduls professionals/crèdits Qualifica’t Validació dels aprenentatges assolits mitjançant l’experiència laboral o en activitats socials en relació a unitats formatives/ mòduls professionals/crèdits s’adreça a: majors de 18 a. Amb 2 anys d’experiència laboral o d’activitats socials del sector relacionat amb el cicle formatiu persones que han fet la fase d’orientació del procés d’acreditació de competències el centre certifica la formació Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

Qualifica’t Qualificacions professionals de referència Formació modular UC 1 MP 1 “n” hores Qualificació professional 1 UC 2 MP 2 “m” hores UC 3 MP 3 “p” hores UF1 20 h h UC 1 MP 4 “k” hores Qualificació professional 2 UF2 30 h UC 2 MP 5 “s” hores UF3 49 h MP 6 “n” hores UC 2 MP 7 “m” hores Qualificació professional 3 UC 2 MP 8 “r” hores MP 9 “p” hores Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats 34

LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL 4 Altres informacions d’interès Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

Equivalències a efectes professionals Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

Equivalències a efectes professionals Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

ACCÉS A LA UNIVERSITAT Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

Servei d’organització del curriculum de Formació Professional Inicial Org_curriculum_fp.educacio@gencat.cat MOLTES GRÀCIES Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats