ELS LLENGUATGES VISUALS

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Advertisements

Competències bàsiques i l’educació en Comunicació
LECTURA D’IMATGES als Estanys de Sils
Ciència, tècnica i societat
Experimentem amb l’elasticitat escola arc iris roger soto, laura torcal, pere ros, lluc rodó, júlia aicart i jan sanfulgencio.
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
Giacomo Leopardi, l’Infinito.
BAUHAUS, una escola d’art
Toca fusta FENT DECORATS
PER QUÈ LA FILOSOFIA VA AL CINEMA?
Projecte de treball: ELS PINTORS I LES PINTORES
Alimenta el teu cos.
Ciències per al món contemporani
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
EL PROFETA Pablo Gargallo Escultura segle XX.
Concurs literari i d’instagram 2018
CLAUDE MONET.
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
FORMES JURÍDIQUES D’EMPRESES
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
PREINSCRIPCIÓ DE QUART.
Tècniques de representació gràfica
TIPOLOGIA TEXTUAL ELS TEXTOS INSTRUCTIUS.
Tot el que ens envolta és matèria, però...
1 u n i t a t La comunicació.
Resta prohibit.
LLUM I OMBRES.
ESTADÍSTIQUES I WEBQUEAST
ELS MÈTODES D’EXPLORACIÓ DEL COS HUMÀ
LLENGUATGE I SIMBOLISME
L'ILLA DELS 5 FARS (FERRAN RAMÓN CORTÉS)
Laia Martín Calderón Gerard Redondo Huelín Quique Talabán Martínez
Éssers vius i éssers inerts
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
SEMINARIS PER A LA FORMACIÓ DEL PROFESSORAT DE LES AULES OBERTES
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC
LES FUNCIONS DEL VÍDEO A L’ENSENYAMENT
Què hi ha a l'Univers?.
DE LA DURADA AL RITME.
Aquest és un missatge especialment inspirador i bell
Treballem l’estadística
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
Matemàtiques 3er E.S.O..
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Què existeix i què no existeix.
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
El màrqueting i els seus elements
Gèneres Musicals.
EL LLENGUATGE LITERARI
MP06 ANÀLISI ESTÈTICA CFGM ESTÈTICA I BELLESA
Pàgina El problema de realitat en l’empirisme modern 2.0 Límits del coneixement en Locke Distinció entre idees i qualitats Idees en la ment. Qualitats.
TEMA 3 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
ORACIÓ SUBORDINADA SUBSTANTIVA
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
Ciències socials, geografia i història Primer curs
ELABORAR-DESCOBRIR-IMAGINAR Diferents maneres de créixer jugant
Mapes conceptuals Jordi Guim.
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola
La llum i el so.
HABILITATS COMUNICATIVES
PROTOCOLS DE XARXA Regles i especificacions tècniques que han de seguir els dispositius connectats a la xarxa per poder comunicar-se El protocol més utilitzat.
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
El Salm 135 de Schütz canta l’amor etern de Déu
Funcions de la música en el cine
La representació dels objectes
DESCRIPCIÓ DELS HORITZONS.
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
ART MODERN.
Transcripción de la presentación:

ELS LLENGUATGES VISUALS

La comunicació a través de la imatge. Característiques de la comunicació visual. Mitjans per a la creació d’imatges. Les funcions de les imatges.

La comunicació a través de la imatge. La comunicació visual té per objecte transmetre missatges a través de la imatge. Una imatge és una reproducció de l’aparença visible d’una cosa (una persona, un paisatge, un objecte, etc.) feta amb les técniques i els materials graficoplàstics. Es tracta d’una imitació, d’una còpia… que en mostra la forma, els colors, les textures i les proporcions. El llenguatge visual és el sistema de comunicació que s’utilitza en la creació de missatges visuals.

Una imatge és una representació que reprodueix , en part, l’aspecte exterior d’una cosa. Encara que la il·lusió de realitat sigui molt intensa no hi cap representació que reprodueixi totalment la realitat: una imatge mai no és la realitat. La semblança que hi ha entre una representació i el seu model de la realitat s’anomena iconicitat.

Característiques de la comunicació visual. Un missatge visual és una imatge que un emissor produeix i un observador (el receptor) interpreta. Tot i que l’observador només necessita un instant per veure la imatge, per a una bona comprensió del missatge li caldrà una anàlisi similar a la que ha fet l’emissor per crear-la. Per poder fer l’anàlisi s’han de conèixer els següents components:

El significant: és el conjunt d’elements del llenguatge visual presents en la composició d’una imatge determinada. És fàcil de descriure perquè és el que hi ha: colors, formes, mides, textures, etc. El significat: és el conjunt d’idees, pensaments, emocions i sentiments que l’observador percep davant d’una obra quan s’entén el que vol representar. El significat integra els valors expressius, el significat temàtic i el significat simbòlic. Carl F. Reutersward. Antiarmament.

Mitjans per a la creació d’imatges. Van Gogh. Autorretrat. Mitjans clàssics: Bidimensionals: dibuix, gravat i pintura. Escher. Gravat. Leonardo da Vinci. L’home de Vitruvi.

Tridimensionals: escultura i arquitectura. Santiago Calatrava. La ciutat de les arts i de les ciéncies. Obres d’Oteiza.

Mitjans d’aparició recent: Fotografia, cinema, televisió i vídeo.

Les funcions de les imatges. Les imatges no tenen totes les mateixes intencions comunicatives. Segons el missatge que transmeten, desenvolupen funcions comunicatives diferents. Aquestes funcions es poden classificar en les següents: Funció informativa Funció exhortativa Funció emotiva Funció estètica

Funció informativa: la seva intenció és transmetre dades, explicar fets, descriure coses. Els missatges són clars i objectius. Ex: fotografies de diaris i revistes, rètols i cartells orientatius, plànols arquitectònics, dibuixos científics…

Funció exhortativa: Volen convèncer el receptor perquè faci una cosa determinada; consumir un producte, obeir un senyal, compartir una idea política, desenvolupar una actitud cívica…

Funció emotiva: són imatges que transmeten els sentiments de l’autor; la seva manera personal de veure el món i la vida, les seves pors i les seves fantasies… Pablo Picasso. Dona plorant. Edvard Munch. El Crit.

Funció estètica: interesa en aquestes imatges la utilització dels elements del llenguatge visual i plàstic i els valors expressius aconseguits en la composició. Dan Flavin. Sense títol. Christo.