IES-SEP ESTEVE TERRADAS

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
Advertisements

DEFINICIÓ I OBJECTIU DEL SERVEI COMUNITARI
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
TFC Intranet Escolar Desenvolupament d’una aplicació Java2 EE
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
1 u n i t a t L’educador infantil.
Què és un pla Individualitzat ?
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
Estudi per a la identificació de
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
ESTADÍSTIQUES DELS CF DEL DEPARTAMENT DE SANITÀRIA, CURS 07/08
Algunes dades 65 i més anys ,5 % 75 i més anys ,5%
Consultoria Cultura 2018 Febrer 2018 Wifi:.
Decret d’autonomia dels centres educatius
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
PROCÉS FINAL FCT amb qBid
GESTIÓ PER PROCESSOS.
I ARA, QUÈ PUC FER?.
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I ELS PLANS INDIVIDUALITZATS
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
FIC: Dinamitzar el treball per tasques a l’aula
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
ORGANITZACIÓ A) Alumnat que vulguin certificat d’aprofitament
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
Experiència de formació conjunta. Dep. Ensenyament i AEST
EL PLA INDIVIDUALITZAT
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
Decret d’autonomia dels centres educatius
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
MARC PER L’AVALUACIÓ DE LA TASCA DOCENT
La gestió per processos
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Presentació de la Guia per a la identificació i
Dispositiu Local d’Inserció
Seminari d’Educació Especial
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Global Cook Service.
Taula sectorial de Salut Mental i Addiccions Avaluació i línies de treball Secretaria del CMSS Setembre 2014.
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Cap a l’FCT en els cicles LOE
Departamento de Pedagogia Aplicada
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
Les Franqueses, setembre 2007
Experiència de formació conjunta. Dep. Ensenyament i AEST
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
IES-SEP ESTEVE TERRADAS
IES-SEP ESTEVE TERRADAS
Màster d’Aplicacions Multimèdia
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
un camí cap a la convivència i el diàleg
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
IES-SEP ESTEVE TERRADAS
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
CICLES FORMATIUS.
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

IES-SEP ESTEVE TERRADAS VI JORNADA DE QUALITAT I MILLORA CONTÍNUA IES-SEP CASTELLARNAU SABADELL DIJOUS 16 DE NOVEMBRE DE 2006

IES-SEP ESTEVE TERRADAS GESTIÓ DE LA FORMACIÓ EN CENTRES DE TREBALL A L’IES-SEP ESTEVE TERRADAS

PRESENTACIÓ DE L’INSTITUT Estem situats al centre de Cornellà de Llobregat. Impartim classes d’FP des de 1975. Actualment impartim tota la secundària. Tenim al voltant de 1300 alumnes i 125 professors. Participem a la Xarxa de QiMC des del 2002.

GESTIÓ DE L’FCT Objectius generals de l’Institut Aconseguir una FP de qualitat Augmentar la satisfacció d’alumnes i empreses. Apropar l’empresa a l’Institut Principals línies d’actuació Planificació i seguiment acurat de l’FCT Implantació d’infrastructura organitzativa i de gestió per als tutors d’FCT. Formalització de convenis de col·laboració amb empreses. Resultats de la gestió de l’FCT Objectius 2007-2010

Gestió del procés de FCT Signatura de convenis de col·laboració Objectius generals de l’Institut: Aconseguir una FP de qualitat Augmentar la satisfacció d’alumnes i empreses. Apropar l’empresa a l’Institut Definició al PCC de Cicles Formatius, programació, realització-seguiment, avaluació i millora Gestió del procés de FCT Signatura de convenis de col·laboració

PROGRAMACIÓ DEL CRÈDIT DE FORMACIÓ EN CENTRES DE TREBALL Definició al PCC de Cicles Formatius, programació, realització-seguiment, avaluació i millora. PROGRAMACIÓ DEL CRÈDIT DE FORMACIÓ EN CENTRES DE TREBALL Títol Cicle Formatiu: Tutor/a: Grup: Durada: Objectius Crèdit: Pla d’Activitats: Criteris d’Avaluació: Altres Aspectes a Destacar: Hem consensuat i aprovat el PCC de Cicles Formatius on es defineix com es realitzen i revisen les programacions, l’FCT és una programació més del CF, Model de programació. Hem definit com es farà el seguiment per part dels tutors i els contactes mínims que s’han de produir entre Institut i empresa. L’avaluació del crèdit d’FCT s’inclou explícitament en les reunions d’avaluació per al coneixement de l’equip docent. Als departaments s'analitzen les dades de resultats dels cursos i processos relacionats i es prenen accions de millora respecte de la planificació de l’FCT i les empreses col·laboradores.

PR Sol·licitud exempció FCT Gestió del procés d’empreses col·laboradores i transició al treball (FCT). En el procés hem identificat les entrades i proveïdors i les sortides que proporciona la gestió de l’FCT. Hem acordat incloure els següents procediments per assegurar el servei: PR de FCT PR Sol·licitud exempció FCT Hem definit els següents indicadors per a controlar el procés. Serà de Qualitat quan a l’avaluació final sigui Apte/a en un elevat % del total d’alumnat que han realitzat l’FCT. Quan un alt nombre d’alumnat continuïn estudiant i/o s'hagin inserit laboralment mesurat sis mesos després d’acabar estudis. Quan el total de fulls de reclamació i/o queixes sigui baix respecte a l’alumnat que han realitzat FCT. Resultats del procés ...

Augmentar l’indicador a 90% Gestió empreses col·laboradores i transició al treball 2003-04 Serà de Qualitat quan l’avaluació final sigui Apte/a en un 75% o més del total d’alumnes que han realitzat l’FCT 98% Aptes Augmentar l’indicador a 90% Quan el total d’alumnes amb inserció laboral i/o continuïn estudiant el 65% o més sis mesos després d’acabar estudis. 89,02% del exalumnes treballen 6 mesos després d'acabar estudis Quan el total de fulls de reclamació i/o queixes sigui inferior al 5% d’alumnes que han realitzat FCT No hi ha hagut cap queixa, 0% Incloure queixes per part de les empreses? 2004-05 Serà de Qualitat quan l’avaluació final sigui Apte/a en un 90% o més del total d’alumnes que han realitzat l’FCT 96,39% aptes. És de qualitat Augmentar fins a 95% Quan el total d’alumnes amb inserció laboral i/o continuïn estudiant el 90% o més sis mesos després d’acabar estudis. El 86,19% estan estudiant o treballant o les dues alhora. No és de Qualitat. Millorar el seguiment exalumnes. Determinació en aconseguir dades fiables. No hi ha hagut cap queixa Afavorir la cultura d ela queixa. Full reclamacions específica d'empreses. 2005-06 Serà de Qualitat quan l’avaluació final sigui Apte/a en un 95% o més del total d’alumnes que han realitzat l’FCT. 99,16% aptes. És de qualitat El procés no és de qualitat donat que no s’ha aconseguit per poc el segon objectiu. Els altres objectius si s’han aconseguit. Tot i això sembla que els indicadors evolucionen molt favorablement. Objectius curs vinent: 1r: augmentar a 96% 2n: mantenir 90% 3r: baixar al 3% Quan el total d’alumnes amb inserció laboral i/o continuïn estudiant sigui del 90% o més sis mesos després d’acabar estudis. Resultat: 89% Objectiu no aconseguit. Caldria revisar el full de recollida de dades per ajustar els resultats. Quan el total de fulls de reclamació i/o queixes sigui inferior al 5% d’alumnes que han realitzat FCT. No s’ha rebut cap queixa. Objectiu aconseguit

Signatura de convenis de col·laboració La col·laboració entre els centres de formació i les empreses millora notablement la Formació Professional, i els beneficis d’aquesta aliança és per ambdues parts: Llocs de pràctiques de qualitat per desenvolupar el crèdit d’FCT. Adaptació i actualització dels currículums als perfils professional que necessita el mercat laboral. Les empreses disposen de tècnics formats segons les seves necessitats. Relació dels centres amb empreses: Només per realitzar l’FCT. Més enllà de la realització de la FCT, tot i no haver signat acords específics. Més enllà de la realització de la FCT, amb acords específics concretats en un Conveni de Col·laboració.

Signatura de convenis de col·laboració A tall d’exemple: a l’IES-SEP Esteve Terradas s'han signat convenis i acords de col·laboració amb les empreses: TOYOTA, IT-DEUSTO, FESTO, CISCO SYSTEMS, TORRAS PAPEL, WÜRTH, TRANSPORTS MUNICIPALS DE BARCELONA, INEXTRAMA i EVERIS (DMR Consulting); i en aquests moments s'està projectant signar nous convenis amb les empreses NOVOTEL, VERTEX, ATI (Asociación de técnicos de Informática) i ASEPEYO.

Signatura de convenis de col·laboració L’estructura dels convenis de col·laboració conté: Les persones amb capacitat legal per l’establiment del conveni, que en aquest cas són: El director general de Formació Professional i Educació Permanent, El president de l’empresa Toyota España, SLU. SA. Exposició de motius pels quals es formalitzà el conveni, i Les Clàusules Beneficis: Formació del professorat. Motivació extra per a l’alumnat (títol propi) i el professorat Materials addicionals per a l’Institut Participació de l’empresa en activitats de centre: xerrades, promoció d’activitats, lliurament de premis i certificats. Ajuda al professorat en qüestions tècniques complexes Qualitat de l’FCT Alta inserció (en aquest cas augment de les preinscripcions) Prestigi extern ...

Resultats qualitatius obtinguts Setmana orientació amb alta participació de les empreses Finançament del premi Esteve Terradas Jornades amb empresaris de l’àmbit de la Fabricació mecànica i el Manteniment industrial Jornades tècniques de les Arts Gràfiques Jornades tècniques del professorat d’Informàtica de Catalunya Worldskills de la família d’Informàtica en col·laboració amb l’empresa CISCO Systems Formació dels alumnes d’Automoció amb el temari del Technical Education Program de Toyota i obtenció de la certificació Certificats de CCNA de CISCO Systems Títol oficial d’ORACLE (SQL i desenvolupament d’aplicacions en PL/SQL). Certificats de Windows Server 2003, Visual Basic i Javascript Participació de les famílies professionals de Fabricació Mecànica i Manteniment Industrial en el Consorci del Centre Integrat de la Formació Professional per a la fabricació d’automòbils del Baix Llobregat Alta inserció laboral dels nostres alumnes

Principals línies d’actuació Alumnat la millor targeta de presentació a les empreses i a l’entorn social Tutors/es atenció personal: l’eina més eficaç per a garantir els objectius de l’FCT Empreses disposar d’una extensa oferta permet escollir les millors opcions que garanteixi la completa formació de l’alumnat Gestió i direcció suport i “empenta” per aconseguir noves fites

Alumnat Formació i informació Equip Docent inicial (1er als CCFF 2 cursos; 1er T als CCFF 1 curs) Aconseguir que l’alumnat arribi a l’FCT amb bona formació i motivació Coordinació i transmissió d’informació dels tutors/es de 1er a 2n Sessions generals de tutoria (PAT) Informar dels aspectes generals d’FCT Atenció personal pel tutor/a Perfil personal i necessitats o preferències formatives de l’alumne/a Material de suport Web

Alumnat Seguiment Entrevistes periòdiques amb el tutor/a d’empresa Anotacions del tutor/a al full de seguiment Seguiment de la inserció acadèmica i laboral en acabar la formació, als 6 mesos i als 18 mesos Publicació de les dades dels resultats del seguiment a 6 mesos (claustre i web)

Alumnat Borsa de treball mantenir el contacte permanent amb ex-alumnat diferents opcions recollida de currículums reenviament d’ofertes per correu-e taulell d’ofertes

Tutoria Autonomia i suport de gestió plena confiança de l’equip directiu en el tutor/a selecció de les empreses, l’alumnat i la temporització gestió per famílies de les ofertes de les empreses

Tutoria Suport coordinació FP informació normatives actualitzades i procediments formació nous tutors/es facilitar bon ambient de treball espai i entorn agradable i funcional reconeixement de les tasques realitzades atenció i resposta ràpida guies i documents web

Cap a l’empresa Tenir cura de la imatge de l’Institut material de representació informació institut material promocional: carpeta, agenda ... targetes personalitzades agraïment per la seva col·laboració carta i diploma d’agraïment resposta àgil informació general i derivació d’ofertes (consergeria i secretaria) tutor/a responsable per família donar resposta a totes les ofertes

Cap a l’empresa Informació i suport web telèfon correu-e (adreces a la web) general Institut coordinador FP directament al tutor/a

Web EE de l’IES-SEP Esteve Terradas Informació general Informació general de l’FCT Normativa FCT Noms i contacte dels tutors/es FCT Estudis d’inserció acadèmica i laboral dels darrers 5 cursos

Web EE de l’IES-SEP Esteve Terradas Treball Instruccions per utilitzar la borsa de treball Nom i contactes d’empreses col·laboradores (en revisió)

Web EE de l’IES-SEP Esteve Terradas El racó de la tutoria: Guies Guia tutoria FCT Tutorial funcionament BID (extret d’un document de l’IES-SEP Castellarnau) Orientacions i consells per alumnat i tutors/es per emplenar i revisar els quaderns de pràctiques Orientacions i consells per alumnat per a l’estada a l’empresa Instruccions per sol·licitar dietes amb el portal Epoca Carta suport convenis col·laboració amb empreses Llistat dels codis d’activitats empresarials (SIC)

Web EE de l’IES-SEP Esteve Terradas El racó de la tutoria: Documentació Fitxes seguiment ex-alumnat Fitxa dades empresa i alumnat Carta i diploma agraïment empreses Enllaç als plans d’activitats Full d'Incidències FCT Informe accidents Planificació-Programació FCT Petició Exempció FCT Model de certificat d’empresa per a l’exempció total Seguiment FCT Model per acompanyar i poder validar les dietes sol·licitades per Epoca. Fitxa valoració indicador de gestió empreses col·laboradores Full per acompanyar el quadern d’FCT i facilitar la revisió Model de petició de pràctiques alumnat primer curs (en cicles de dos anys) Model per demanar pràctiques fora del calendari escolar

Web EE de l’IES-SEP Esteve Terradas El racó de la tutoria: Enllaços Enllaços d’interès per a cercar informació El racó de la tutoria: Procediments Procediments establerts pel desenvolupament de l’FCT i la sol·licitud d’exempció

Web EE de l’IES-SEP Esteve Terradas D'interès per a les empreses Informació general per a les empreses (inclou un full per demanar alumnat en pràctiques). Enllaç als centres d'assitència de l’Assegurança Escolar. Enllaç a les entitats que han subscrit conveni marc amb el Departament d’Educació

Web EE de l’IES-SEP Esteve Terradas Altres informacions Reconeixement extern premis atorgats a l’Institut per la relació amb les empreses Convenis de col·laboració notícies de convenis amb empreses La nova FP: una oportunitat per a les empreses resum de la participació de l’Institut a la jornada

Estratègies de futur Enquestes telemàtiques de satisfacció per a l’alumnat que ha realitzat FCT Homologació o validació d’empreses Potenciar els convenis de col·laboració amb les empreses

IES-SEP ESTEVE TERRADAS Gràcies per la teva atenció www.iesesteveterradas.com Josep Antoni Andrés Villena: jandres1@xtec.cat Sergi Reverte: sreverte@xtec.cat