Les Emergències Mèdiques Vitals a l’Atenció Primària.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El Plan de Comunicación UPC Sostenible 2015
Advertisements

CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
“MESURES PENALS ALTERNATIVES EN LA COMUNITAT” Pilar Casaus
1 u n i t a t L’educador infantil.
Què és un pla Individualitzat ?
La funció dels Centres d’educació Especial en el nou marc legal en relació amb l’escola ordinària.
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
EL SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES A L’AJUNTAMENT DE MANLLEU
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
Algunes dades 65 i més anys ,5 % 75 i més anys ,5%
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
La programació en arquitectura: una eina per a la gestió de la inversió pública municipal El cicle inversor 23 de setembre de 2011.
Taula local d’infància de Santa Coloma de Gramenet Sessió de constitució Secretaria tècnica 11 de Desembre de 2015.
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
Autor: Samuel Lozano Alcodori
GESTIÓ PER PROCESSOS.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
“…acompanyem al ciutadà en el decurs de la seva vida…”
Recerca a l’Atenció Primària:
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Presentació de Kickoff
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
Programa BIBE: perspectives de futur
Assemblea informativa 8 de gener de 2010
Projecte d’Itineraris Formatius
EL PLA INDIVIDUALITZAT
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
La Cigarreta Electrònica: Què en sabem?
SALUT MENTAL.
LES FUNCIONS DE SUPORT A L’ESCOLA.
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
Grups interactius a L’Esquitx
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
Seminari d’Educació Especial
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
ESTEM PREPARATS PER AFRONTAR L’ACP? Proposta d’itinerari d’Implantació
SALUT MENTAL.
INSTRUCCIONS: Un cop elaborat, cal enviar el pòster a Delfí Cosialls
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Taula sectorial de Salut Mental i Addiccions Avaluació i línies de treball Secretaria del CMSS Setembre 2014.
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
Gestió participativa dels projectes de centre
Continuació: el temps II
Departamento de Pedagogia Aplicada
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
la gestió hospitalària a través dels processos
Aportacions amb més d’una menció en els Pòsters. Pòsters=14.
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
Índex Introducció Qui som? D’on venim? Cap a on anem? Què hem fet?
“SALUT MENTAL I EDUCACIÓ”
Enrubia M, Parra CF, Fernández I, Luaces C INSTRUCCIONS:
Incorporacions o canvis substancials des del 2016
Evolució des de 2016: revisió i ajust a les lliçons apreses
Intent de reunir les reflexions del Centres SISCAT BCN. PARAULES CLAU.
CEDRO denúncia a les UNIVERSITATS
II JORNADA de SALUT MENTAL
El Pla de formació del centre
un camí cap a la convivència i el diàleg
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Les Emergències Mèdiques Vitals a l’Atenció Primària. Institut Català de la Salut Barcelona, 27 de març de 2006 Pere Subirana i García Director SAP Atenció Urgent de Barcelona

EMV AP 2002 2003 2004 2005 PAICI Alguns Plans EMV Codis activació 061 Equimaments +/- Formació +/- Processos EMV +/- PAICI Formació Equipament Alguns Plans EMV Codis activació 061

EMV AP març 2006 Què Sabem ? Quins objectius ? Què necessitem ? Quina estratègia ?

Sabem: La identificació de certa“semiologia de risc” és determinant el el pronòstic de l’ACR emv ap

Sabem: Les accions efectuades en els primers minuts d’una ACR són decissives Si el testimoni d’una ACR inicia de seguida RCP la supervivència és 2 a 3 vegades més alta emv ap

Sabem: Les accions efectuades en els primers minuts d’una ACR són decissives Una RCP correcta aconsegueix una supervivència 20 vegades més gran que una incorrecta emv ap

Sabem: Les accions efectuades en els primers minuts d’una ACR són decissives Si RCP+DE s’inicien > 8’ = supervivència < 5% + greus seqüeles emv ap

formació adequada i específica Sabem: Incorporació de nous mitjans AP formació adequada i específica PAICI ha format més de 1.300 professionals d’AP a Barcelona 86% emv ap

Objectiu: Identificació Resposta Evaquació Alerta Procediments Cures DEA RCP Precoç Alerta Procediments Cures Identificació Resposta Evaquació emv ap

Apropar l’expertesa en les habilitats per a RCP a la comunitat Objectiu: Apropar l’expertesa en les habilitats per a RCP a la comunitat emv ap

Líders de procés Necessitem: R E F E R E N T S Implicació dels professionals de primària Generar un canvi cultural Experts en EMV Líders de procés R E F E R E N T S emv ap

Augment de coneixements Manteniment d’habilitats Necessitem: Avançar en la identificació dels processos de risc Preparar als professionals per a resoldre les contingències Augment de coneixements Manteniment d’habilitats F O R M A C I Ó emv ap

Planificació de les activitats extraordinàries Necessitem: Integrar resposta a EMV dins de l’activitat del Centre de Salut Preparar el nostre entorn per a poder donar resposta ràpida / efectiva Coordinació amb altres dispositius (061-SUH) Planificació de les activitats extraordinàries P L A E S T R A T È G I C emv ap

Estratègia: Constitució del Grup de Referents Planificació Àmbit Representació SAP Actuació CS Elaboració del Pla de Formació Sostenible Qualitat acreditada Elaboració dels Plans d’EMV dels EAP emv ap

1. Grup de referents Informació relativa a EMV dels centres Homogènia Sistemàtica Lideratge EMV centres Mantenir el nivell de coneixements en EMV (formació, simulacres...) Noves incorporacions Coordinació entre nivells (SEM, SUH) Elaboració / avaluació dels Plans d’EMV emv ap

1. Grup de referents 3D 3G 3A 2A 2C 4A 2D 2E 4B 5C 4C 9C 6E 6C 10I 10H 2K 10F 10J 7A 7E 8A 7F 9E 8C 8F 8E 8H 8I 8G 10B 10D 1B 10A 6A 2J

Grup de referents de Barcelona emv ap

2. Formació continuada en EMV Punt de partida: formació PAICI Pla de formació per a referents (Formació per a formadors) Formació en cascada Acreditació de professionals de l’EAP Acreditació de professionals nova incorporació Reacreditacions periòdiques Tallers habilitats i simulacres emv ap

2. Formació continuada en EMV Periòdica (1 cop l’any) Actualitzada Rigorosa Avalada i homologada (CCR-ERC) Incloure habilitats i aspectes organitzatius En el mateix CAP Adreçada a tot el personal emv ap

Pla de formació Curs de SVB+DEA (1) abril 2006 Curs de monitors (2) abril 2006 Curs de directors (1) maig 2006 emv ap

3. Elaboració del Pla d’EMV Definició de processos integrats a activitat normal Definició del rols i funcions del personal Definició d’objectius molt clars Avaluables. Revisables. Oberts En funció recursos estructurals Definició d’usos i necessitats de recursos materials emv ap

PROTOCOLS COORDINACIÓ PLA ESTRATEGIC D’EMV ELEMENTOS ESTRUCTURA UBICACIÓN MATERIALES MEDICACIÓN ELEMENTS ESTRUCTURALS UBICACIÓ MATERIALS MEDICACIÓ ASPECTES D’ ORGANITZACIÓ PROTOCOLS INTERNS PROTOCOLS COORDINACIÓ HABILITATS PROFESSIONALS FORMACIÓ CONTINUADA RECICLATGE SEGUIMENT - QUALITAT

EMV AP setem 2006 març 2006 maig 2006 R E A C R E D I T A C I O N S F O R M A C I Ó D E F O R M A D O R S R E A C R E D I T A C I O N S I n f o r m a c i ó E Q U I P A M E N T S

El Protocol ACR als Centres d’Assistència Primària Una Proposta Metodològica Pedro M Cabrero SAP d’Atenció Urgent de Barcelona de l’ICS 27 de març del 2006 Protocol i codi d’activació del malalt amb aturada cardiorespiratòria