Directiva de Serveis a Balears una visió en positiu

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
Advertisements

e-health i terciarisme
Servei de Contractacions i Subministraments
Mesures avançades per empreses / universitat per a incrementar l‘ús del transport públic entre els seus treballadors / estudiants CINESI SL- Consultoria.
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
Xarxa Productes de la terra
Informació i sensibilització
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
A la teva declaració de la renda
ASSOCIACIÓ DE PERIODISTES I ESCRIPTORS AGRARIS DE CATALUNYA AGROPRÉS Associació catalana de periodistes agraris.
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
Taula de continguts
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
La teva contribució 1.
El Pla d’autropotecció
ELS DRETS I DEURES DE LES FAMILIES DE PERSONES AMB DID
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Integració europea i gènere Centre de Documentació Europea de la URV
Directiva Europea de Serveis, una visió en positiu
Campanya per fomentar l’ús del català en els establiments comercials
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
Visió estratègica de la UPC
ASSOCIACIÓ DE PERIODISTES I ESCRIPTORS AGRARIS DE CATALUNYA AGROPRÉS Associació catalana de periodistes agraris.
La Cigarreta Electrònica: Què en sabem?
1 u n i t a t El Dret del Treball.
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
ASSOCIACIÓ DE PERIODISTES I ESCRIPTORS AGRARIS DE CATALUNYA
Presentació de la Guia per a la identificació i
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
SERVEI DE BIBLIOTECA I DOCUMENTACIÓ DE LA UIB
La Cigarreta Electrònica: Què en sabem?
LA INICIATIVA LEADER +: UNA ESTRATÈGIA DE DESENVOLUPAMENT RURAL
I CONGRÉS INTERNACIONAL DE RESPONSABLES DE RECURSOS HUMANS EMPRESA-ADMINISTRACIÓ PÚBLICA Girona, 3 de Febrer de 2011 MARC JURÍDIC LEGAL DE LES ADMINISTRACIONS.
NOVETATS NOVA DIRECTIVA DE CONTRACTACIÓ I TRANSPOSICIÓ CATALANA
2014 Seu electrònica.
Informació i sensibilització
MAPA CONCEPTUAL - Accions - Responsables - Temporalització.
PROCÉS DE SEGUIMENT DE LES TITULACIONS UNIVERSITÀRIES
les competències bàsiques
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
RESIDUS INDUSTRIALS.
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
Estatut d'autonomia de Catalunya
ESTRUCTURA I ORGANITZACIÓ Comissions Qualitat EUHT
LA MODIFICACIÓ DE LA DIRECTIVA DE CONTRACTACIÓ DE LA UNIÓ EUROPEA
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Pere Antoni Mas Cladera
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
MODEL ADMINISTRATIU I DE GESTIÓ
Aportacions amb més d’una menció en els Pòsters. Pòsters=14.
CRAI: definició i estructura
Pla Integral de Salut Mental
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
EL PLAN DE GESTIÓN DE RECURSOS HUMANOS
Propostes de millora en el GIR
Xarxa de Dones Directives i Professionals del Tercer Sector
El Treball de Recerca.
Avaluació dels Plans Educatius d’Entorn
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
NORMALITZACIÓ COMPTABLE
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
Xarxa de lluita contra el maltractament i la violència de gènere
El nou Estatut de Catalunya
Dret i informació jurídica
Transcripción de la presentación:

Directiva de Serveis a Balears una visió en positiu Febrer 2008 © CBE – 2008 - DS

Una Directiva polèmica… … Adopció proposta: gener 2004 Moment inadequat: fi mandat Comissió R. Prodi Constitució Europea + Directiva Bolkestein: Mescla explosiva 2005: «No» francès i holandès 2006: Nova versió «light» de la Directiva Adopció Directiva i entrada en vigor: desembre 2006 No tota la informació que circula sobre aquesta Directiva és correcte © CBE – 2008 - DS

Què és una Directiva? És una llei europea que necessita transposició en cada Estat membre Per tant, cada Estat membre destinatari està obligat a adaptar les seves lleis internes a la Directiva en la forma que estimi convenient o d’acord amb la distribució de competències internes En el cas espanyol, les CCAA i AALL són els encarregats de portar a terme aquesta transposició, amb el suport i lideratge del Govern de l’Estat Un calendari i procés intern de transposició ha estat fixat pel Ministeri d’Economia i Hisenda © CBE – 2008 - DS

Què pretén la Directiva i quin és el seu contingut? (I) El seu objectiu és completar l’exercici de la llibertat d’establiment dels prestadors de serveis i la lliure circulació de serveis a la UE Sectors exclosos: serveis d’interès econòmic general serveis financers serveis de transport serveis sanitaris serveis audiovisuals activitats de joc (etc.) © CBE – 2008 - DS

Objectius i abast (II) Sectors inclosos: (alguns exemples) Assessories jurídica, fiscal, comptabilitat, consultoria Arquitectura, enginyeria, topografia, peritatge Artesania Serveis de neteja, vigilància ... Organització d’esdeveniments, publicitat Distribució comercial (majorista i minorista) Turisme, oci, agències de viatge, hostaleria Instal·lació i manteniment d’equips Serveis d’informació, internet, agències de notícies Formació i educació Immobiliària, lloguers © CBE – 2008 - DS

Objectius i abast (III) D’entrada, presenta nombrosos avantatges per a les empreses del sector serveis (99% PIME): ocasió única de reduir traves administratives i modernitzar legislació major facilitat per les empreses “d’aquí” a oferir els seus serveis a un altre Estat de la UE increment varietat i qualitat dels serveis en benefici de l’usuari Però també es preveuen alguns inconvenients… No es podrà impedir a una empresa “de fora” instal·lar-se a casa nostra © CBE – 2008 - DS

Objectius i abast (IV) 1.- Simplificació administrativa: Estructura de la Directiva i principals aportacions: 1.- Simplificació administrativa: Procediments simples i reconeixement de documents entre Estats « Finestra única » per tota la tramitació administrativa Garantia del dret d’informació tant per prestadors com per destinataris Utilització de procediments electrònics i noves tecnologies 2.- Llibertat d’establiment: règims d’autorització transparents i no discriminatoris 3.- Llibertat de circulació de serveis 4.- Qualitat dels serveis: informació sobre els prestadors i els seus serveis i protecció dels usuaris 5.- Cooperació administrativa 6.- Programa de convergència: codis de conducta per a facilitar la prestació de serveis i avaluació recíproca entre Estats © CBE – 2008 - DS

Procés de transposició previst (I) Objectiu: Transposició finalitzada a desembre 2009 Aproximació horitzontal (llei marc) i vertical (per sectors) Per a cada nivell: Actes legislatius i no legislatius Responsabilitat de les diverses administracions - Estatal, Autonòmica i Local- dins de l’àmbit de les seves competències Post-2009: deure d’informació «a posteriori» a la Comissió © CBE – 2008 - DS

Transposició (II) Coordinació : Grup de treball Interministerial creat el març 2007 per la CDGAE (Comissió Delegada del Govern per Assumptes Econòmics) Programa de Treball aprovat el juliol 2007: esquema general de coordinació entre Administracions, consistent en un enfocament sectorial, reforçat per una coordinació horitzontal a través d’interlocutors únics, designats per el Ministeris implicats i CCAA A nivell local, participa la FEMP (Federació Espanyola de Municipis i Províncies) Elaboració d’una “Llei Paraigua” que incorporarà els principis generals de la Directiva i serà el marc de referència més enllà del període de transposició. © CBE – 2008 - DS

Transposició (III) Esquema: Identificació – Avaluació – Modificació Calendari provisional: Primer semestre 2008: Finalització de la fase d’identificació de la normativa afectada Octubre 2008: Informe preliminar d’avaluació de la conformitat de la normativa amb la Directiva (per sectors) Gener/maig 2009: Finalització avaluació Finals 2009: Transmissió Informe final a la Comissió i als Estats membres Eventual modificació de la normativa i la seva comunicació per part de les CCAA i AALL als Ministeris i aquests posteriorment a la Comissió Europea © CBE – 2008 - DS

Quin és el paper del sector privat? El paper del sector privat és clau en tot aquest procés: necessitat d’informació cap i des de l’empresariat El sector privat pot ajudar a identificar els obstacles als que s’enfronten les empreses tant a l’Estat espanyol com a un altre Estat membre Idem per analitzar els informes d’avaluació dels altres Estats Hi ha hagut contactes entre el Grup de Treball i el Consell Superior de Cambres de Comerç per explorar vies de col·laboració a tots els nivells El sector privat pot ajudar també a la Administració a identificar correctament els possibles inconvenients de la nova normativa per poder avançar-se i trobar la solució adequada a cada sector © CBE – 2008 - DS