IP: Rosa Estopà (UPF) i Manuel Armayones (UOC)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
TIPOS DE DOCUMENTOS EN EL ÁMBITO SANITARIO PAUTAS DE CUMPLIMENTACIÓN
Advertisements

 “ Aprendiendo en cualquier momento y en cualquier lugar “ Aprendizaje distribuido.
© Universitat de Girona LA GESTIÓ DE LA QUALITAT A LES EMPRESES DE CATALUNYA Resultats d’un estudi empíric Juny 2002 Univers d’aproximadament 4500 certificats.
UNITATS DE PATOLOGIA DE MALUC I GENOLL INSTITUT CLÍNIC DE L’APARELL LOCOMOTOR HOSPITAL CLÍNIC UNIVERSITARI DE BARCELONA La gestió als centres: experiències.
RELACIÓN Y COORDINACIÓN Presentación de Mª Isabel Llorente López.
 Es un documento medico legal,fuente de información precisa y concisa que contiene un conjunto de datos relacionados con la atención brindada al paciente.
Resultados preliminares de la encuesta CCAENA en [PAÍS]
Presentación del plan de análisis comparativo de las encuestas COORDENA-LA 2015 y 2017 Montevideo, 22 de junio de 2017.
Mg. Juan A. Manyari De La Cruz
RECETAS Dr. Alejandro Alvarez.
SEMANA 7 Stage 3b.
La qualitat, garantia de millora.
Estratègies d’aprenentatge per competències
CENTRE D'ATENCIÓ A LA SALUT DELS JOVES
Objetivo: comprender qué es la infografía, sus características y utilidad comunicativa. Infografía OA: 02 Clase 1.
¿Por qué hay que cumplir los tratamientos?
EAIA (Equip d’Atenció a la Infància i a l’Adolescència)
i el que no es pot avaluar
PSICODIAGNÓSTICO R e p o r t P. R..
Toca fusta FENT DECORATS
Infosalut.com El Butlletí de Gestió del Coneixement del Sistema Sanitari Públic de les Illes Balears Virgili Páez.
APORTACIONS DEL MÈTODE ETNOGRÀFIC A LA INFERMERIA ESCOLAR
Taula sectorial de Gent gran en risc Avaluació i línies de treball
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
Recursos Informàtics en Història
FORMACIÓ CONTINUADA · DAP CAMP DE TARRAGONA
UNA APROXIMACIÓ AL CONCEPTE DE SALUT
iPediatric El consultori pediàtric mòbil per a
L’Expressió escrita.
Objectius Disposar d’informació que ens aproximi a estimar el cost mitjà i la seva variabilitat en relació amb les diferents línies d’activitat i sobre.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
La Unitat d’Hospitalització d’Aguts de la UIPA (VH - Sant Rafael) es fa càrrec de la hospitalització de salut mental de la Barcelona Nord Anteriorment.
Projecte d’Itineraris Formatius
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Matèries de modalitat i optatives de 2n de batxillerat
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
Reunió Plenària 13 de novembre de 2015
Perfil dels enquestats
DOCUMENTS D’ASSESSORAMENT
PLA DE SERVEIS INDIVIDUALITZATS
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
PROTOCOL MARC PER UNA INTERVENCIÓ COORDINADA CONTRA LA VIOLÈNCIA MASCLISTA Capítol 8: Sobre la protecció de dades personals ens els circuits territorials.
Docublog El blog del Programa de Documentació dels Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya Núria Ferran.
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
XARXES PRIVADES VIRTUALS ( VPNs )
EXAMEN CERTIFICADO BÁSICO DE ESPAÑOL DE LOS NEGOCIOS (B2)
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
EXPERIÈNCIES EN UNA ASSIGNATURA OPTATIVA NO CONVENCIONAL: INTRODUCCIÓ ALS NOUS MATERIALS A L’ARQUITECTURA I Congrés UPC Sostenible i 13 de Juliol.
Dr. Jordi Fàbrega Dr. Andreu Parareda.
Pla Integral de Salut Mental
Vulneració dels drets socials
CRAI: Unitat de Docència
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
CEIP “MESTRE AGUSTÍ BARBERÀ” - AMPOSTA
TITULO DE LA PRESENTACIÓN TITULOS Textos TEMA 02.
El Treball de Recerca.
ÁREA DE SALUD VALLADOLID ESTE
Presentació de resultats
La representació dels objectes
6 Unitat Documentació clínica.
Anàlisi de la qualitat de vida de les persones majors a Mallorca
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Miquel Navarro i Oriach.
Quin paper ens toca a cadascú? Consell Assessor de Tractaments Farmacològics d’Alta Complexitat (CATFAC) Agencies avaluadores i reguladores RECERCA.
Servei Educatiu Baix Llobregat 5 EAP B 07 Cornellà-St.J.Despí
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

IP: Rosa Estopà (UPF) i Manuel Armayones (UOC) JUNTS. Superant barreres socioeducatives i afavorint l’alfabetització en salut: Intervenció sobre les interferències i dificultats de comprensió d’informació i documentació dirigida a famílies d’infants afectats per malalties minoritàries IP: Rosa Estopà (UPF) i Manuel Armayones (UOC)

Problema real Existeix una bretxa comunicativa entre metges i pacients relacionada directament amb el tipus de redacció i el nivell de comprensió lectora que exigeixen els materials que reben els pacients. Aquesta situació genera una desigualtat que pot afectar greument la salut dels pacients

Hipòtesis Les famílies amb un infant amb una malaltia minoritària tenen dificultats per assimilar la documentació i informació medicosanitària Certes dificultats de comunicació són degudes a deficiències en la comunicació metge-pacient/familiar i a la no adequació a les necessitats reals dels afectats de la informació medicosanitària transmesa. Hi ha elements lingüístics que no afavoreixen l’assimilació de la documentació mèdica Si adeqüem la informació que reben les famílies de pacients amb malalties minoritàries a les seves competències comunicatives, augmentarà el grau de comprensió, disminuirà la seva angoixa i s’incrementarà la seva percepció de control i apoderament.

Objectius per paquets de treball (I) Analitzar la informació escrita que reben les famílies amb un infant que pateix una malaltia minoritària (IULATERM) Anàlisi qualitativa: 3 casos, 50 documents (FEDER) Tests de llegibilitat estàndards (Flesch, SMOG, Coleman-Liau, Fog) Plantilla d’anàlisi: aspectes morfosintàctics, terminològics, semàntics, tipogràfics, puntuació, pargmàtics Redacció d’un document més comprensible: prova de comprensió contrastiva Anàlisi quantitativa: 2.000 informes d’alta mèdica (HIBA) Anàlisi estadística, detecció de terminologia, detecció de neologia

ENFERMEDAD ACTUAL: Presenta desde 1 semana previo al ingreso aumento del número de crisis, 2-3 crisis al día con desconexión ambiental, mirada fija y detención de la actividad, con cianosis peribucal, de segundos de duración sin postcrítico, se comenta vía telefónica con neuróloga de cabecera y se aumenta VPA. Con lo cual mejoro. A los 5 días coincidiendo con 48 hs de periodo postvacunal presenta 2 crisis de similares características y el día del ingreso agrega crisis que se inicia con grito, giro cefálico a derecha, elevación de brazos y cianosis peribucal, por lo cual acude a urgencias y se decide su ingreso. Niega fiebre y otros síntomas. No cuadro infeccioso. Medicación habitual: VPA: 300-300-400 Solución sohl: 15 ml-0-15ml Ibercal: 5ml-0-5ml. Rocaldrol: 0.25 ml diario, (descanso domingo) Hormona de crecimiento: 0.4 dosis nocturna. Melatonina: 6 mg dosis nocturna

Objectius per paquets de treball (II) Analitzar la informació escrita de les webs d’associacions (IULATERM) Anàlisi qualitativa: 3 webs

Objectius per paquets de treball (III) Estudiar com les famílies assimilen la informació rebuda per professionals i associacions (PSINET) Entrevistes amb profunditat: 15 Transcripció i anàlisi de les entrevistes Xats de xarxes socials

Objectius per paquets de treball (IV) Proposar Publicació de resultats: llibre i protocol WebApp

COMJUNTS L’app que facilita la comunicació a les familíes amb una malaltia pediàtrica rara Basat en “Ecologies d’aprenentatge” / Connectivism /Gamification Theories

Entrada Tema 1 Repte 1 RR.AA T1/R1/M1 Tema 2 RR.AA T2-R2-M1 T2-R2-M2 Repte 2 T2/R2/M1

TEMES 3. Vamos de médicos! (ensayo clínico, medicamentos) 1. Tengo dudas sobre qué es una enfermedad rara 4. No me entiendo con mi médico (no entiendo los informes, no entiendo cuando habla) 2. Cómo preparar mi consulta con un médico 5. Qué profesionales nos acompañan y nos ayudan (conoce los especialistas en salud y las asociaciones de pacientes)

El paper de la terminologia Textos Vocabulari

3. ¡Vamos de médicos! (breve presentación del tema)

¡Vamos de médicos/Retos Durante la visita Reto 2 Después de la visita ! A la derecha tienes dosretos que familias de FEDER nos han planteado y ayudado a resolver. Seguro que te sentiràs identificada o identificado. Sí, lo sabemos….el día que toca médico, o médicos, es un día complicado para las familias. La logística, los nervios por pruebas, intervenciones, que nos puedan decir y como salga todo no nos los quita nadie, pero esperamos que con el trabajo que te proponemos todo sea un poquito más fácil

Reto 1: Durante la visita Diccionario FEDER Webgrafia Retos Entrada Tema 1 Reto 1 RR.AA T1/R1/M1 Tema 2 RR.AA T2-R2-M1 T2-R2-M2 Reto 2 T2/R2/M1 Reto 3 T2/R3/M1 Los recursos La solución El problema Reto 1: Durante la visita Explicamos el reto.....haciendo hincapié en qué viene de la gente Fadfadf Asdf Sadf Adf Ad Fa Df

Reto 1 Durante la visita Texto Explicativo Diccionario FEDER Webgrafia Retos Texto Explicativo explicando la situación y como se va a resolver el reto En recursos se incorporan materiales adhoc y en Soluciones pues tres cuartos de los mismo Lslsls Lslslslsl Lslslsl Los recursos La solución El problema Video!!!

https://www.upf.edu/es/web/medicina_comunicacio