ACTUACIONS EN CAS DE QUEIXES SOBRE LA PRESTACIÓ DEL SERVEI

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
Advertisements

LA LLEI D’EDUCACIÓ de CATALUNYA
EDICIÓ DEL CERTIFICAT SUBSTITUTORI DEL TÍTOL
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Elaboració de Plans Individualitzats
Diapositiva de presentació
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
DECRET 279/2006 Drets i Deures DOGC. Núm /07/2006
El dret a un tracte imparcial i equitatiu dins d’un termini raonable
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
ENSENYAMENT.
Dades de l’inici del curs Dossier de Premsa
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
Aspectes ètics de la recerca
Decret d’autonomia dels centres educatius
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
La teva contribució 1.
L’informe de laboratori
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
GESTIÓ PER PROCESSOS.
UNITAT 4: EVIDENCIA,RISC I IMPORTANCIA RELATIVA
PER A ALUMNES ESPORTISTES D’ELIT
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
ACTIVITATS EXTRAESCOLARS
Nom legal de l’empresa candidata: Adreça: Població: Barberà del Vallès
Àrea d’Afers Acadèmics
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
Autoritzacions inicials de treball a les persones estrangeres
EL PLA INDIVIDUALITZAT
Decret d’autonomia dels centres educatius
El nou Reglament de Règim Intern del MCECC
Circuit de gestió dels expedients de CAIXA DE CRÈDIT 2017
La Direcció queda habilitada per:
REGLAMENT DE RÈGIM INTERIOR RRI
La Cigarreta Electrònica: Què en sabem?
Com introduir les Guies Docents
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Nom legal de l’empresa candidata: Adreça: Població: Barberà del Vallès
D'AUTONOMIA DE CENTRES (DOGC 5/08)
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
COMISSIO PD DE CIÈNCIES DEL MAR CALENDARI DIPÒSIT TESIS CURS
RYT a matrícula (MAT) reunió de centres 21/05/2015.
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
NOVETATS NOVA DIRECTIVA DE CONTRACTACIÓ I TRANSPOSICIÓ CATALANA
Policia + Tecnologia Mataró, 1 de juliol de 2003.
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
LIDERATGE D’EQUIPS INSCRIPCIÓ Inici: 04/07/2018 Fi: 18/07/2018 Horari:
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Coneixements i idees previs
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
PLA D’EVACUACIÓ Curs 2016/17 Generalitat de Catalunya
Elaboració de Plans Individualitzats
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona
MARC LEGAL Reial decret 412/2014 de 6 de juny pel qual s’estableix la normativa bàsica dels procediments d’admissió als ensenyaments oficials de grau.
CRAI: definició i estructura
El currículum a l’educació primària
Electricitat Industrial
CEDRO denúncia a les UNIVERSITATS
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Reunió centres 25 juny 2019.
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
CIENCIES DE LA TERRA I EL MEDI AMBIENT 2n batxillerat
EPJ 2010/2011 Postgrau Tarda Administratiu
Transcripción de la presentación:

ACTUACIONS EN CAS DE QUEIXES SOBRE LA PRESTACIÓ DEL SERVEI QUE QÜESTIONIN L’EXERCICI PROFESSIONAL DEL PERSONAL DEL CENTRE

Referents normatius: Resolució de 30 de juny de 2006, que dóna instruccions per a l’organització i el funcionament dels centres docents públics d’educació infantil i primària i d’educació especial de Catalunya per al curs 2006-2007 (Capítol V, Aspectes generals) Resolució de 30 de juny de 2006 que dóna instruccions per a l’organització i el funcionament dels centres docents públics d’educació secundària de Catalunya per al curs 2006-2007 (Capítol IV, Aspectes generals) (Full de disposicions i actes administratius del Departament d’Educació, núm. 1104, juliol de 2006)

Referents normatius: Resolució de 24 de maig de 2004 de la Secretaria del Departament d’Ensenyament, per la qual es dicten instruccions sobre els procediments a seguir en el cas de queixes presentades per l’alumnat, pares, professorat o altra persona interessada que qüestionin la prestació del servei en un centre docent públic del Departament d’Ensenyament. (Full de disposicions i actes administratius del Departament d’Educació, núm. 1006, maig de 2004)

Actuacions en cas de queixes sobre la prestació del servei que qüestionin l’exercici professional del personal del centre Escrit adreçat a la direcció: Identificació de la persona que el presenta Contingut de la queixa Elements acreditatius dels fets (si és possible) Data i signatura Director/a: Còpia de la queixa a l’afectat Obtenir informació sobre els fets Comunicar per escrit la solució adoptada o la desestimació motivada El procediment s’ha de detallar en el RRI

Protocol marc per al desplegament, en els reglaments de règim intern dels centres públics, del procediment per tractar en l’àmbit escolar les quexes de l’alumnat, dels pares o de professors o d’altres treballadors del centre sobre l’actuació d’un professor o d’un altre treballador del mateix centre Orientacions (Annex 1, Resolució 24.05.2004) Qüestions prèvies: Principi de publicitat Garanties d’objectivitat, imparcialitat, transparència, eficàcia i els drets fonamentals a la integritat i a la dignitat de les persones interessades.

1. Punts a preveure en els reglaments de règim intern: Protocol marc per al desplegament, en els reglaments de règim intern dels centres públics, del procediment per tractar en l’àmbit escolar les quexes de l’alumnat, dels pares o de professors o d’altres treballadors del centre sobre l’actuació d’un professor o d’un altre treballador del mateix centre Orientacions (Annex 1, Resolució 24.05.2004) 1. Punts a preveure en els reglaments de règim intern: 1.1 Presentació i contingut de l’escrit de queixa o denúncia. L’escrit normalment es presentarà al registre d’entrada del centre, adreçat a la direcció. Identificació de la persona que el presenta; Contingut de la queixa, enunciat de la manera més precissa possible (amb especificació dels desacords, de les irregularitats, de les anomalies, etc., que qui presenta la queixa creu que s’han produït per acció o omissió del professor o d’un altre treballador del centre a què es refereixen); Data i signatura Annex amb dades, documents i altres elements acreditatius dels fets, actuacions o omissions a què es facin referència

1.2 Actuació de la direcció del centre davant de l’escrit. Protocol marc per al desplegament, en els reglaments de règim intern dels centres públics, del procediment per tractar en l’àmbit escolar les quexes de l’alumnat, dels pares o de professors o d’altres treballadors del centre sobre l’actuació d’un professor o d’un altre treballador del mateix centre Orientacions (Annex 1, Resolució 24.05.2004) (1. Punts a preveure en els reglaments de règim intern:) 1.2 Actuació de la direcció del centre davant de l’escrit. Rebre la documentació i estudiar-la; Obtenir indicis, fer les comprovacions per arribar a evidències sobre l’ajustament dels fets exposats a la realitat; Traslladar còpia de l’escrit de queixa rebut al professor o treballador afectat i demanar-li informe (recollir per escrit, datat i signat). S’ha d’escoltar l’interessat. Estudiar el tema i obtenir, si cal, més informació Dur a terme les actuacions que resultin pertinents (informació, assessorament, correcció, mediació) Contestar per escrit als que han presentat la queixa, amb constància de recepció, En el cas que la direcció sigui part directament interessada en la queixa, s’haurà d’abstenir i, en el seu lloc, ho farà el cap d’estudis.

1.3 Actuacions posteriors i arxivament de la documentació. Protocol marc per al desplegament, en els reglaments de règim intern dels centres públics, del procediment per tractar en l’àmbit escolar les quexes de l’alumnat, dels pares o de professors o d’altres treballadors del centre sobre l’actuació d’un professor o d’un altre treballador del mateix centre Orientacions (Annex 1, Resolució 24.05.2004) (1. Punts a preveure en els reglaments de règim intern:) 1.3 Actuacions posteriors i arxivament de la documentació. Conclosa l’actuació de la direcció, es podrà informar la directora dels Serveis Territorials de la incidència produïda i la solució que se li ha donat. Arxivament, en original o còpia autenticada, a la direcció o a la secretaria del centre, a disposició de la Insp. d’Educació.

2. Normativa de referència: Protocol marc per al desplegament, en els reglaments de règim intern dels centres públics, del procediment per tractar en l’àmbit escolar les quexes de l’alumnat, dels pares o de professors o d’altres treballadors del centre sobre l’actuació d’un professor o d’un altre treballador del mateix centre Orientacions (Annex 1, Resolució 24.05.2004) 2. Normativa de referència: El procediment establert en els punts anteriors s’entén en el marc legal vigent, reglamentat al seu torn pels reglaments orgànics de centre que siguin d’aplicació en cada cas concret: CEIP: reglament orgànic aprovat pel Decret 198/1996 (DOGC 14/6/1996), modificat pel decret 352/2000 (DOGC 10/11/2000) IES: reglament orgànic aprovat pel Decret 199/1996 (DOGC 14/6/1996), modificat pel decret 352/2000 (DOGC 10/11/2000)