BIBLIOTECA ESCOLAR “PUNTEDU” ESPAI DE CONEIXEMENT I APRENENETATGE

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
BIBLIOTECA DE BELLES ARTS
Advertisements

RECURSOS EDUCATIUS SÓN ELS MITJANS QUE UTILITZEM A L’ESCOLA PER A TREBALLAR L’AULA. ESPAI: On? TEMPS:Quan? MATERIALS: Amb què ? RECURSOS HUMANS: Qui ?
Podeu posar una foto del vostre centre
Toca fusta FENT DECORATS
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
I transforma un llibre en un nou lector
Recursos Informàtics en Història
EL NEN/A AMB TDAH “ORIENTACIONS PER A LES FAMÍLIES”
REUNIÓ INFORMATIVA.
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
Antecedents (el context) Centre IATIC
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
PETITS REPORTERS Títol.
BIBLIOTECA ESCOLAR “PUNTEDU” ESPAI DE CONEIXEMENT I APRENENETATGE
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
Vilafranca del Penedès Curs 2015/16
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
Programa Socialització de Llibres al CEIP LOLA ANGLADA
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
BIBLIOTEQUES ESCOLARS “PUNTEDU”
A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
Descobrint un tresor amagat
Un test per pensar... Materials de
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Grups interactius a L’Esquitx
RACONS RECURS PEDAGÒGIC QUE PERMET CREAR ESPAIS DE JOC ORGANITZATS A L’AULA Amb els racons es simbolitza la realitat exterior i es recrea un escenari.
Seminari d’Educació Especial
Presentació de 1r d’ESO Curs
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
Escola Narcís Monturiol
Conèixer la Biblioteca de Matemàtiques
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
COM AJUDAR ELS NOSTRES FILLS EN LA TASCA EDUCATIVA
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
Continuació: el temps II
de Transferència Educativa
BENVINGUDES I BENVINGUTS!!
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
Les nostres fonts documentals per treballar a la classe són molt diverses: 1. Treball de camp (sortides, visites, entrevistes, enquestes…). 2. Monografies,
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
CRAI: definició i estructura
L’AULA D’ESTUDI ÉS UN ESPAI ADIENT PER ESTUDIAR, FER DEURES, LLEGIR, CONSULTAR I FER PRÉSTEC DE LLIBRES… ESTÀ UBICADA A LA BIBLIOTECA DE L’ESCOLA. POSSIBILITA.
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
BIBLIOTECA - MEDIATECA
Catàleg de llocs de treball del CPNL
P-5 Curs
BIBLIOTECA ESCOLAR PUNTEDU ESPAI DE CONEIXEMENT I APRENENETATGE
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
BENVINGUTS !!!!.
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
L’elaboració de l’horari
COLÒNIES- TREBALL DE SÍNTESI Del 15 al 19 de juny
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
2a JORNADA TAULES DE TREBALL
Transcripción de la presentación:

BIBLIOTECA ESCOLAR “PUNTEDU” ESPAI DE CONEIXEMENT I APRENENETATGE ORGANITZACIÓ Posada a punt, espurg, selecció i tria de documents

BIBLIOTECA ESCOLAR “PUNTEDU” ESPAI DE CONEIXEMENT I APRENENETATGE OBJECTIU Transformar la biblioteca escolar en un centre de recursos integrat plenament en les pràctiques educatives d’aula i de centre

BIBLIOTECA ESCOLAR “PUNTEDU” ESPAI DE CONEIXEMENT I APRENENETATGE

Tasques tècniques i organitzatives 1. Posada a punt 2. Distribució d’espais 3. Cadena documental 4. Dinamització

1. POSADA A PUNT Tria de l’espai Recopilar la documentació existent al centre, així com els materials i recursos didàctics rellevants, independentment del seu suport. Espurg

BIBLIOTECA ESCOLAR “PUNTEDU” ESPAI DE CONEIXEMENT I APRENENETATGE La Biblioteca Escolar necessita un espai propi i exclussiu que permeti en en ell s’hi desenvolupin les feines i funcions que li assignem. Això no pot portar-se a terme si la biblioteca és un espai compartit amb altres serveis o activitats del centre. La Biblioteca no és una aula més, sinó un espai amb una identitat pròpia que li ve marcada per les seves funcions i pels objectius que amb ella es pretenen assolir, i per a aconseguir-los hauria d’estar en funcionament tot el dia.

Espurg L’èxit de la biblioteca depèn especialment de l’actualitat dels materials que ofereix als usuaris. Per tant, es fa necessari l’actualització dels fons. Abans de fer el recompte de materials s’ha de fer un espurg o eliminació de part del fons per a actualitzar-lo.

Espurg Per què? Per actualutzar la informació dels diversos fons documentals Per millorar l’aspecte general i fer més atractiva la biblioteca Per avaluar i equilibrar les matèries de coneixements i els fons de ficció.

Espurg Fons antics: Si existeix un fons valuós per la seva edició, valor didàctic, curiositat, etc, s’ha de guardar i separar-se de la resta de la col.lecció. S’haurien de retirar materials referents a plans d’estudi que no siguin vigents (currículums, materials didàctics, llibres de text,...) L’espurg ha de ser revisat pel professorat de cada àrea o departament.

Espurg Criteris generals Documents duplicats Documents malmesos Documents obsolets Documents poc atractius Documents poc adequats a les edats i nivells del centre Documents que no s’han usat mai ni per consulta ni préstec

Espurg Què es fa amb els documents esporgats? Substitució Intercanvi (centres primàra-secundària) Reparar (només si es pot fer en condicions mínimes) Històric Donació Venda a pes Recollida selectiva

Espurg Criteris per esporgar els documents de la biblioteca en centres educatius de primària i secundària http://www.xtec.es/crp-santandreu/bibliodocesporgar.rtf Banc de recursos http://www.xtec.es/sgfp/crp/recursos/index.htm

2. DISTRIBUCIÓ D’ESPAIS Accessibilitat Ha de situar-se en un lloc fàcilment accessible. Si és possible, tant des de l’interior com des de l’exterior. Hauria de comptar amb diversos espais: Zona d’informació i atenció a les persones usuàries Zona de consulta i documentació Zona de treball col.lectiu Zona de lectura per als més petits Zona audiovisual Magatzem

3- CADENA DOCUMENTAL Emmagatzament dades Selecció Tractament Difusió (ePèrgam) Selecció Tria Adquisició   Tractament documental   Difusió Serveis Preparació física del document Catalogació dels documents Ubicació dels documents

Tria de documents La tria que els adults poguem fer per als infants, no és una qüestió banal. Si llegir és un dels aspectes que considerem important per al futur de l’infant o jove, no es tracta d’entrar només en una botiga, o llegir-nos un catàleg, i triar el primer exemplar que ens cridi l’atenció per tal de posar-lo en mans dels nostres alumnes. Més aviat triar un llibre per a un nen o nena, és una qüestió molt delicada, ja que d’aquesta tria depèn que la trobada entre ell i el llibre sigui agradable i fructífera. I com que no és pas cada moment que hem de fer tria –malauradament- val la pena que, quan ho fem, hi dediquem una part del nostre temps.

TRIA DE DOCUMENTS Elements i criteris tenir en compte Els companys (alumnes i mestres) Conèixer els futurs lectors (edats, característiques, nivells lectors, ...) Analitzar i valorar llibre per llibre, no pas per col.leccions Un bon llibre per a infants, també agrada als adults El valor estètic i literari ha de prevaler per sobre del valor didàctic Un bon llibre ha d’estimular la capacitat crítica del lector Un bon llibre ha de ser original Les il.lustracions (Cal fixar-nos en la coordinació text-il·lustració) Les il.lustracions en els llibres de coneixements

TRIA DE DOCUMENTS Qui ens pot ajudar? La premsa (poc) Internet (buscar l’agulla en un paller) Consell Català del Llibre per a infants i joves: www.cclij.org Seminari de bibliografia infantil i juvenil R. Sensat www.xtec.net/recursos/lit_inf/index.htm Generalitat de Catalunya www.edu365.com/vadellibres http://cultura.gencat.net/bibliografia/index.htm

TRIA DE DOCUMENTS Qui ens pot ajudar? Bibliografies especialitzades Quins llibres han de llegir els nens? (Seminari bibliografia Infantil R. Sensat) Faristol, revista de literatura infantil i juvenil (CCLIJ) Notícia de llibres (llibreria Robafaves de Mataró) Revistes com Guix, Escola Catalana, CLIJ, Perspectiva Escolar també ofereixen apartats puntuals i temàtics Llibres

Difusió serveis HORARI DILLUNS DIMARTS DIMECRES DIJOUS DIVENDRES 9 a 10 P3 P4 10 a 11 1 * 6 11 a 2/4 12 Bibliopati CS Bibliopati CM 2/4 12 A 2/4 d’1 4 2 2/4 d’1 a 2/4 de 2 ATENCIÓ MESTRES Migdia (menjador) Activitats amb EI i Ci (monitores menjador) 3 a ¾ de 4 5A P5 3B 3A ¾ de 4 a 2/4 de 5 5B 2/4 de 5 a 2/4 de 6 PRÉSTEC EI (acompanyats) 2/4 de 6 a 7 Extraescolars (La Ballaruga)

Difusió serveis IMAGINACIÓ

Difusió serveis Cartellera Butlletins per a mestres i famílies Préstec /Maletes viatgeres Web Guia de la biblioteca Atenció a les famílies i mestres Ambientació Jornades de portes obertes Presentació novetats Xerrades per a famílies i mestres Mascotes Col·laboració alumnes ...

Tractament documental CDU 0 Obres generals 1 Filosofia 2 religions. Mitologia 3 Ciències socials 4 (llengua) 5 Ciències pures 6 Ciències aplicades 7 Arts. Jocs.Esports 8 Literatura 9 Història. Geografia I/ J Llibres imaginació