Màster de dinamització de la societat de la informació i el coneixement La Generalitat de Catalunya, per mitjà de la Secretaria de Telecomunicacions i.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Competències ètiques en la formación universitària
Advertisements

La qualitat, garantia de millora.
El Plan de Comunicación UPC Sostenible 2015
Direcció per projectes (Organizació Sanitària Integral)
Connecta Joven Imatges: NECESSITAT SOCIAL APRENENTATGE SERVEI
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Programa de Transició Escola Treball
ORIENTACIÓ ACADÈMICA INS JÚLIA MINGUELL.
El pilars del govern obert a Catalunya: Transparència
1 u n i t a t L’educador infantil.
Turisme de Lleida Pla Operatiu 2014
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
Estudi per a la identificació de
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
EL SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES A L’AJUNTAMENT DE MANLLEU
Benvinguts i benvingudes al Campus de la UPC a Vilanova i la Geltrú
Algunes dades 65 i més anys ,5 % 75 i més anys ,5%
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
Perfil d’arquitecta d’informació
Què és Càritas Dijous, 29 de gener de 2015.
ESTRATÈGIA DE CONTRACTACIÓ TIC PER A LA TRANSFORMACIÓ DIGITAL DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA 28 d’agost de 2018.
APOSTA PEL CICLE FORMATIU DE GRAU SUPERIOR EN
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
V Dia d’ATENEA 18 de Juny de 2013.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
ORGANITZACIÓ A) Alumnat que vulguin certificat d’aprofitament
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
va aprovar la Llei de Millora de barris.
Arnau Gifreu Castells / 2011
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
Projecte d’Itineraris Formatius
Estratègia de Catalunya en l’Aplicació de la metodologia LEADER Tremp avança! Suma’t al futur. Sessió 1 Les ajudes de que disposem Els instruments.
Cambra Oficial de Comerç i Indústria de Sabadell
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS INQUIETUDS NECESSITATS DEMANDES ROL DEL COL·LEGI ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS.
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
Immobiliària 2.0, adequació als estàndards actuals
Arnau Gifreu Castells / 2011
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
Policia + Tecnologia Mataró, 1 de juliol de 2003.
Tesis Doctorals en Xarxa
Docublog El blog del Programa de Documentació dels Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya Núria Ferran.
Serveis de Formació.
Treball i aprenentatge en xarxa
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
Catàleg de llocs de treball del CPNL
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Gestió participativa dels projectes de centre
Departamento de Pedagogia Aplicada
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
PRESENTACIÓ RIS VICEPRESIDENCIA I CONSELLERIA INNOVACIÓ
expansió internacional
Albert Barceló Masdéu Grau d’Enginyeria Informàtica
CRAI: Unitat de Gestió de la Col·lecció
El Pla de formació del centre
Jornades Govern Obert. Diputació de Barcelona
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
CICLES FORMATIUS.
Informe per a l’ASSEMBLEA GENERAL DE SOCIETATS MUSICALS
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Màster de dinamització de la societat de la informació i el coneixement La Generalitat de Catalunya, per mitjà de la Secretaria de Telecomunicacions i Societat de la Informació, i la UOC han organitzat el màster de dinamització de la societat de la informació i el coneixement amb l’objectiu d’impulsar les competències pròpies de professionals com el dinamitzador de telecentre, que estén i potencia l’ús de les TIC a tota la societat catalana. La necessitat d’aquest perfil professional és emergent tant en l’àmbit de l’Administració pública com en el de les empreses privades. Aquesta iniciativa conjunta consolida l’oferta d’una carrera professional motivadora en el camp de la dinamització digital, alhora que soluciona l’absència d’estudis universitaris d’especialització per a aquest perfil i acosta la universitat al món laboral, dissenyant una formació que impulsa la professionalització d’aquest col·lectiu.

Màster de Dinamització de la Societat de la Informació i el Coneixement

Màster de Dinamització de la Societat de la Informació i el Coneixement Semestre 1: Democràcia, administració i societat de la informació Semestre 2: Gestió de la informació E11 Societat de la informació: tecnologia, economia, cultura 1. La base tecnològica de la societat del coneixement 2. Nova economia i negoci electrònic 3. Cultura, identitat i globalitat E12 La democràcia electrònica i la participació política 1. Crisis i oportunitats 2. Teoria sobre el canvi 3. L’impacte en la política 4. El vot electrònic E13 Necessitats, usos i aplicacions de les TIC en la societat 1. Usos bàsics (maneig bàsic d’Internet, correu, navegació...) 2. Usos tècnics avançats 3. Usos formatius (cursos de formació virtual...) 4. Usos lúdics 5. Usos socials (activitat associativa) 6. Usos laborals (teletreball, ofertes de treball, currículums..) 7. Usos administratius (tramitacions...) E14 L’Administració pública electrònica 1. Les funcions principals 2. Què es fa avui? 3. La relació amb els ciutadans E15 El telecentre com a eina de socialització de les TIC 1. Antecedents 2. Les diferents visions sobre els telecentres al món, a Europa i a l’Estat 3. La Xarxa de telecentres de Catalunya E21 Gestió de recursos d’informació 1. La informació en les organitzacions 2. Captura de la informació 3. Estructuració de la informació 4. Distribució de la informació 5. Ús de la informació 6. Conclusions E22 Gestió de serveis d’informació 1. Planificació de serveis d’informació 2. Màrqueting de serveis d’informació 3. Avaluació d’unitats d’informació E23 Gestió de projectes d’informació 1. Definició 2. Aspectes organitzatius 3. Fases del projecte 4. Els riscos 5. Els recursos 6. Gestió 7. Coordinació 8. Seguiment E24 Dinamització econòmica del territori E25 Planificació i avaluació de projectes col·lectius de dinamització 1. Formació adreçada als usuaris 2. Foment del teletreball 3. Campanyes de sensibilització ciutadana de promoció de les TIC 4. Contribució a la vida local 5. Treball en xarxa amb altres telecentres i entitats PROJECTE primer any

Màster de Dinamització de la Societat de la Informació i el Coneixement Semestre 3: Aspectes socioeducatius de les TIC Semestre 4: Gestió de la tecnologia E31 Alfabetització digital i exclusió 1. Conceptes clau en alfabetització i exclusió digital 2. Contextos d’exclusió digital i agents d’alfabetització digital 3. Metodologies de l’alfabetització tecnològica i informacional 4. Praxi i polítiques en alfabetització digital E32 Teletreball 1. El teletreball: definició i problemàtica 2. El règim jurídic del teletreball 3. Les dimensions econòmiques i socials del teletreball 4. Mètriques i experiències exteriors 5. Propostes de futur E33 Comunitats virtuals de pràctica 1. Les comunitats de pràctica 2. Problemes socioorganitzatius de les comunitats de pràctica E34 Aprenentatge virtual 1. Organització i aprenentatge virtual: models institucionals i de gestió 2. Gestió del canvi: aprenentatge virtual com a estratègia 3. Processos institucionals de desenvolupament i de suport a la formació: la gestió de l’aprenentatge virtual E35 Evolució del concepte de biblioteca 1. De la biblioteca presencial a la biblioteca virtual 2. Gestió de col·leccions digitals E36 Bons usos: racionalitat, ètica i civisme E37 El telecentre com a dinamitzador dels aspectes socials 1. La dimensió col·lectiva i social del telecentre 2. Usos socials i comunitaris de les TIC 3. Aspectes locals de la societat en xarxa 4. El telecentre com a recurs de dinamització comunitària E41 Fonaments de tecnologia informàtica 1. Sistemes operatius 2. Xarxes 3. Programari lliure E42 Nous espais i entorns interactius multimèdia 1. Dispositius mòbils i multimèdia 2. TV interactiva 3. Portals i llocs web 4. Màrqueting i publicitat interactiva E43 Gestió operativa de les TIC 1. Adquisició i contractació de serveis tecnològics 2. Gestió de serveis TIC 3. Auditoria informàtica 4. Telecomunicacions: serveis i infraestructures E44 El telecentre i la gestió de la tecnologia 1. El telecentre, eix de la societat de la informació 2. Què s'entén per gestió de la tecnologia? 3. La figura del dinamitzador de telecentre i/o de tecnologia 4. Objectius per aconseguir ser un referent en gestió de la tecnologia PROJECTE segon any

Màster de Dinamització de la Societat de la Informació i el Coneixement Objectius acadèmics Formar professionals capaços de dinamitzar accions orientades al desenvolupament de la societat catalana en el marc de les necessitats amb què les organitzacions (siguin telecentres, siguin empreses o institucions, siguin organitzacions no governamentals) es troben davant de la societat de la informació i la comunicació. Formar professionals capaços d’interactuar en una xarxa de dinamitzadors de la societat de la informació i el coneixement, diversa en essència però capaç de gestionar el seu coneixement en benefici de les necessitats d’organització, locals i globals. Titulació modular Un cop superat el procés global d’avaluació, la UOC lliurarà un diploma de màster de dinamització de la societat de la informació i el coneixement als participants que acreditin una titulació universitària legalitzada a Espanya. Si no es té aquesta titulació, s’expedirà un certificat que acrediti la formació en dinamització de la societat de la informació i el coneixement.

Màster de Dinamització de la Societat de la Informació i el Coneixement Destinataris: els membres de les comunitats que configuren la Xarxa de telecentres de Catalunya (XTC), de més de 600 telecentres. 40 places en la 1a edició. El nombre de places s’ampliarà en edicions posteriors. 1a edició 1r postgrau: febrer - desembre 2008 2on postgrau: febrer - desembre 2009 Preu del màster: 1.800 €. S’ha assolit aquest preu gràcies a la part subvencionada per l’STSI assignada al desenvolupament dels continguts i la posada en marxa. L’STSI becarà als dinamitzadors de manera que el preu per postgrau és de 200 €. Inscripcions fins al 15 de gener!