L’elaboració de l’horari

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Centre d'Hàbits Saludables
Advertisements

Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Estructura i organització
Ponència Una educació per a un nou país.
Xarxa Productes de la terra
Podeu posar una foto del vostre centre
Antecedents (el context) Centre IATIC
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
COMISSIÓ DE MEDI AMBIENT IES FELANITX
Activitats quotidianes, temps lliure i vacances
Sistema de Marcatges Horaris i de Presència al CBL
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
BENVINGUTS A P3! REUNIÓ DE PARES CURS ESCOLA CAN LLOBET.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
LA LLEGENDA DE SANT JORDI
La Unitat d’Hospitalització d’Aguts de la UIPA (VH - Sant Rafael) es fa càrrec de la hospitalització de salut mental de la Barcelona Nord Anteriorment.
Memòria de mig any LPOs Aina serra Laia ferré.
Experimentam amb la ciència
FOTO 1 TROBADA D’ALUMNES DEL PROJECTE INSTITUTS VORA TER.
Què és la jornada contínua escolar
17a ESCOLA D’ESTIU DEL VOLUNTARIAT 2016
Programa Socialització de Llibres al CEIP LOLA ANGLADA
La Gestió de l’Aula a Primària
LA SISENA HORA A PRIMÀRIA
S.xx Els trotatemps CURS
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
IES CAN PUIG CURS
LA TUTORIA DE PROFESSORAT NOVELL QUÈ ÉS. PER A QUÈ SERVEIX
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
D'AUTONOMIA DE CENTRES (DOGC 5/08)
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Grups interactius a L’Esquitx
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Seminari d’Educació Especial
Distribució de les hores del currículum
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
La Presència Educadora
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
IES ANGELETA FERRER I SENSAT
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
En què consisteix? Aquest projecte consisteix en explicar contes catalans o contes inventats a nens i nenes. Els conta contes són grups d’alumnes de l’ESO.
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
CEIP AINA MOLL I MARQUÈS
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Passes a seguir per iniciar un nou curs acadèmic en el GestIB
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Concreció de la resposta educativa en el PI (II Part)
Continuació: el temps II
L’organització del temps
Departamento de Pedagogia Aplicada
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
Concreció de la resposta educativa en el PI
CRAI: definició i estructura
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
REQUISITS PER LA PRESENTACIÓ
BENVINGUTS !!!!.
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
ORGANITZACIÓ ACCIÓ TUTORIAL
Què és el Projecte Educatiu d’Abrera?
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

L’elaboració de l’horari Departament d’Educació Formació per a la Introdududcció de la Sisena Hora L’ORGANITZACIÓ DELS CENTRES I LA POSADA EN MARXA DE LA SISENA HORA A PRIMÀRIA L’elaboració de l’horari Joan Teixidó Saballs Universitat de Girona

Breu revisió del procés 1. Esquema general Introducció Breu revisió del procés La dualitat Què fer? i Com organitzar-ho? Plantejament general Establiment de criteris Concreció de l’horari

2. Preparació curs 2006-2007 ESTABLIR CRITERIS ELABORAR HORARI

3. Establiment de criteris de centre (I) A. Criteris Institucionals Vertebració EI i EP B. Criteris Educatius Nombre mestres/grup Ús de les hores de lliure disposició Ubicació de matèries a la graella horària Organització 6ª hora Projectes singulars Ús d’espais específics

3. Establiment de criteris de centre (II) C. Criteris Organitzatius Fixar graella horària Necessitats Coordinació Ubicació 6ª hora Mestres nova incorporació D. Criteris Laborals Distribució franges lliures Hores descans migdia Horari fora graella Horari formació al centre

4. Procés de delimitació de l’horari PREPARACIÓ ELABORACIÓ

5. Preparació horari Generar graella horària Delimitar el currículum de centre Delimitar l’horari de dedicació a EP de cada mestre Càlcul hores lliure disposició Ús hores lliure disposició Necessitats coordinació Ús d’espais específics Implicacions organitzatives derivades de la 6ª hora

6. Elaboració horari Franges horàries que impli- quen més d’un/a mestre/a Franges horàries consecutives Reunions de coordinació enmig de la graella horària Franges lliures dels mestres Horaris del especialistes Utilització aules específiques Començar pels que presenten més condicionants Horari de suplències Horaris dels tutors

7. Idees finals Vinculació màxima del tutor al grup d’alumnes El centre com a Unitat Bàsica Variables organitzatives que comporten majors dificultats: el tamany, els mestres a ½ jornada i els “bonys” Es poden fer horaris de moltes menes Limitacions tècniques: NO tot és possible Formació de directius per a l’elaboració d’horaris

8. El pas a l’acció joan.teixido@udg.es Quan prepareu la sessió, és possible que us sorgeixin dubtes o interrogants... si els voleu compartir amb GROC o penseu que us hi podem ajudar ens trobareu a... joan.teixido@udg.es